اورژانس داخلی
اورژانس جراحی
اورژانس ها
داخلی ۱(بیماری های گوارشی )
داخلی۲(بیماری های داخلی اعصاب و روماتولوژی)
داخلی ۳(بیماری های هماتولوژی نفرولوژی و غدد)
داخلی ۴(بیماری های قلب وعروق وریه)
بخش های داخلی
جراحی مردان ۱(جراحی عمومی)
جراحی مردان ۲(جراحی ارتوپدی واورولوژی)
جراحی مردان ۳(جراحی اعصاب )
جراحی زنان
بخش های جراحی
CCU1, CCU2(مراقبت های ویژه قلبی)
ICU1(مراقبت های ویژه جراحی)
ICU2(مراقبت های ویژه جراحی اعصاب)
ICU3(مراقبت های ویژه داخلی)
NICU(مراقبت های ویژه نوزادان )
ICU(جراحی قلب )
بخش های
مراقبت های ویژه
زایمان – بستری زایمان
نوزادان – اطفال
عفونی – نازایی
دیالیز – شیمی درمانی
کتلب – پستکت
سایر بخش های بالینی
فیزیوتراپی- داروخانه – آندوسکوپی -تراکم استخوان- تست ورزش-رادیولوژی – نوارمغز – نوارقلب – سی تی اسکن-آزمایشگاه – اسپیرومتری
بخش های پاراکلینیک
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه
هدف تمام علوم ، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش های علمی ، تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند. این روندها و حرکت‌ها سبب شده است که برای بررسی رشته‌های مختلف بشری ، از روش علمی استفاده شود، (ایران نژاد پاریزی، ۱۳۷۸،۸۴). از جمله ویژگیهای مطالعه علمی که هدفش حقیقت‌یابی است استفاده از یک روش تحقیق مناسب می‌باشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به هدفها ، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش‌های تحقیق است، (خاکی ،۱۳۷۹ ،۵۲).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در تحقیقاتی از این دست همواره محقق به دنبال آن است که با بررسی نمونه‌ای کوچک که البته معرّف جامعه‌ی مورد بررسی می‌باشد، نتایج بدست آمده از نمونه را به کل جامعه تعمیم دهد. محقق داده‌های بدست‌آمده در فرایند تحقیق را با بهره گرفتن از شاخص‌هایی مانند میانگین و میانه توصیف می کند. اما واضح است که در اکثر تحقیقات محقق امکان دسترسی یا بررسی کل اعضای جامعه را ندارد، لذا آنچه که او را در فرایند تجزیه و تحلیل داده‌ها یاری می‌کند روش‌ها و تکنیک‌های آمار استنباطی می‌باشند.
در این فصل پس از بیان روش تحقیق ، بررسی جامعه ، نمونه و روش سنجش اعتبار پرسشنامه ها و آزمون های آماری مورد استفاده مطرح می گردد.
۱-۳ روش تحقیق
به طور کلی روش های تحقیق در علوم رفتاری را می توان با توجه به دو ملاک تقسیم کرد. الف) هدف تحقیق و ب)نحوه گردآوری داده ها.
تحقیق حاضر، از آنجایی که هدفش تعیین تجربی روابط میان سرمایه اجتماعی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان و مدیران است، از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات پیمایشی توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد.
۱-۱-۳ قلمرو تحقیق
قلمرو مکانی تحقیق : تحقیق حاضر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام خواهدشد.
قلمرو زمانی : دوره زمانی این تحقیق سال ۱۳۹۳ می باشد.
قلمرو موضوعی: به لحاظ موضوعی این تحقیق در حوزه مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی قلمداد می شود.
۲-۱-۳ جامعه و نمونه آماری
جامعه آماری: جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه سطوح منابع انسانی ( متصدیان، کارکنان، کارشناسان، کارشناسان مسئول و مدیران ) بیمارستان شهید بهشتی کاشان می باشد.
۳-۱-۳- نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه:
نمونه ای که معرف جامعه باشدکه شامل متصدیان، کارکنان، کارشناسان، کارشناسان مسئول و مدیران می باشد. با توجه به آمارهای موجود مبنی بر تعداد کل جامعه آماری(بیمارستان شهید بهشتی کاشان)، با بهره گرفتن از فرمول زیر به تعیین حجم مطلوب نمونه می‌پردازیم، (آذر، مومنی، ۱۳۸۴، ۷۶).

فرمول:
که در آن :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...