امکان خصوصی­سازی با نظارت دقیق (بخش حمل و نقل عمومی و خصوصی).

۲

کاهش عرض و نامناسب بودن معبر در مسیر عابرپیاده و محور های شهری و نیز وجود شبکه ­های غیرمنظم با شیب تند در برخی از نقاط شهر

۲

میانگین سرویس­دهی مناسب ناوگان حمل و نقل شهری (۱۶ ساعت).

۳

کیفیت پایین معابر به لحاظ دست­انداز، خرابی آسفالت، آبگیر بودن و زیرسازی نامناسب در طول معابر شهری

۳

وجود پتانسیل بالا جهت اطلاع­رسانی در پایانه ­ها و ایستگاه­های درون­شهری.

۳

کمبود پارکینگ عمومی (طبقاتی) خصوصاً در مرکز شهر ، مراگز اداری، تجاری و غیره.

۳

موقعیت ترانزیتی و شاهراه ارتباطی و استفاده از ظرفیتها و قابلیت‌های (فراملی، فرامنطقه­ای، کشوری و استانی).

۴

عدم وجود تنوع در ناوگان حمل و نقل عمومی و خصوصی، همچنین نبود پیاده­رهواری و دوچرخه­سواری.

۴

تسهیل سفرهای درون­شهری از مناطق پیرامونی به هسته مرکزی و ضرورت تغییر نوع فعالیت در این محدوده از مسکونی به خدماتی.

۴

توسعه انعطاف­ناپذیر شبکه ­های حمل و نقل بدون در نظرگرفتن اهداف حمل و نقل در سطوح ملی– منطقه­ای، ضعف مدیریتی بر پروژه­ ها و تأسیسات زیرساختی حمل و نقل، و نیز در اولویت قرار ندادن و اتمام به موقع پروژه­ ها ، کمبود منابع مالی و عدم هماهنگی میان ارکان سیاستگذار و تصمیم­گیرنده در زمینه حمل و نقل شهری.

۴

۷- جمع بندی
در این فصل داده ­های جمع­آوری شده حاصل از پرسشنامه­، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابتدا نتایج امتیازات داده شده به هر فاکتور، در پرسشنامه توسط نرم­افزارExcell2010 تحلیل و طبق روش کار ماتریس SWOT برای ارزیابی سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه تنظیم گشت، در گام بعدی به ارائه راهکارها، نتایج و همچنین پیشنهادات استراتژیک و کاربردی، برای تحقق و اجرایی شدن مدل SWOT پرداخته شده است.

  • فصل پنجم: آزمون فرضیات و نتیجه­ گیری

۵-۱. مقدمه
اساس و فلسفه­ی کاربرد ماتریس SWOTاین است که در نهایت از طریق آن بتوان قوت­ها و فرصت­ها را حفظ نموده و تأثیرات منفی و مخرب ضعف­های درونی و تهدیدهای بیرونی را حذف و یا کاهش داد. همانگونه که در روش و فرایند کار نیز مشخص گردید، برای تدوین راهبردها ضمن بررسی و ارزیابی سیستم حمل و نقل شهری کلان­شهر کرمانشاه براساس، مطالعه و مشاهده ­میدانی و بهره­ گیری از نظر کارشناسان مربوطه، اصول برنامه­ ریزی راهبردی و اصول و مبانی سیستم حمل و نقل شهری راهنمای کار بوده است.
بنابراین در این تحقیق سعی شده است ابعاد این موضوع به تفسیر مورد تحلیل قرار گیرد، بدین منظور در فصل اول، در راستای اهداف تحقیق سؤالات و فرضیه­هایی مطرح شد، فصل دوم، مبانی نظری تحقیق مورد بحث قرار گرفت. فصل سوم، به معرفی محدوده مورد مطالعه اشاره شد و در فصل چهارم، یافته­های تحقیق طبق روش کار ماتریس SWOT مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پرسشنامه توسط نرم­افزار Excell 2010 تحلیل شد. سپس از تحلیل آماری نرم­افزار SPSS برای آزمون فرضیه‌ها استفاده شده است. در فصل پنجم، با توجه به یافته های تحقیق به سؤالات و فرضیه ­های مطرح شده مورد آزمایش قرار گرفته و در پایان از مباحث مطرح شده در تحقیق حاضر نتیجه ­گیری به عمل آمد سپس راهکارها و پیشنهادهای حاصل از انجام تحقیق در جهت مطلوبیت و بهبود سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه ارائه می­گردد.
۵-۲. آزمون فرضیات
۵-۲-۱. آزمون فرضیه اول
به نظر می­رسد که سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه دارای نقاط قوت و ضعف می­باشد.
با توجه به ضرورت و اهداف فرضیه ­های تحقیق و همان‌گونه که از نتایج یافته­ ها برمی­آید عوامل درونی سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه دارای نقاط ضعف و قوت می­باشد.
در جواب به فرضیه اول، از سؤالات ۱ الی ۱۵ پرسشنامه نقاط ضعف و از سؤال ۳۵ الی ۴۵ نقاط قوت استفاده شد و نقاط ضعف توسط تحلیل عاملی مشخص شد که، عوامل تعیین شده ذیل را در سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه چگونه ارزیابی می­کنید؟
نقاط قوت سیستم با تحلیل عامل، به نظر شما عوامل تعیین شده ذیل در پیشبرد اهداف در زمینه سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه چه میزان می ­تواند مؤثر ­باشد؟
براساس نتایج جدول شماره (۴-۴) عوامل مؤثر درونی (نقاط­ ضعف، نقاط­ قوت،) اولویت­ بندی شده و چهار اولویت اولیه یا به عبارتی مهمترین آنها را براساس آزمون آماری فریدمن انتخاب نموده و به شرح ذیل می­باشد:
اولویت­ بندی نقاط ضعفW
۱- ۲W : عدم وجود برنامه­ ریزی دقیق جهت زمانبندی حرکت اتوبوس، تأخیر در زمان شروع حرکت آن در ایستگاهها و هدر رفتن زمان در سوار و پیاده­شدن با توجه به تراکم جمعیت.
۲- ۳W : نبود مسیر اختصاصی برای عبور خودروهای امدادی (آتش­نشانی، اورژانس، آمبولانس، پلیس و غیره) و نیز عدم تعریض معابر که امکان دسترسی اتومبیلهای امداد و خدمت­رسان در آنها وجود ندارد.
۳-۱W : رشد سریع وسایط نقلیه (خودروهای شخصی)، فرسودگی و قدیمی بودن برخی از وسایط نقلیه از قبیل (وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی) در ناوگان شهری.
۴- ۱۴W : انجام فعالیتها به صورت بخشی، غیرهماهنگ و غیرموازی.
اولویت­ بندی نقاط قوتS
۱- ۲S : احداث و وجود تقاطعهای همسطح و غیرهمسطح در شبکه ارتباطی.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...