پروژه های پژوهشی دانشگاه ها درباره : ارزیابی سیستم حمل و نقل شهری و نقش آن ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
امکان خصوصیسازی با نظارت دقیق (بخش حمل و نقل عمومی و خصوصی).
۲
کاهش عرض و نامناسب بودن معبر در مسیر عابرپیاده و محور های شهری و نیز وجود شبکه های غیرمنظم با شیب تند در برخی از نقاط شهر
۲
میانگین سرویسدهی مناسب ناوگان حمل و نقل شهری (۱۶ ساعت).
۳
کیفیت پایین معابر به لحاظ دستانداز، خرابی آسفالت، آبگیر بودن و زیرسازی نامناسب در طول معابر شهری
۳
وجود پتانسیل بالا جهت اطلاعرسانی در پایانه ها و ایستگاههای درونشهری.
۳
کمبود پارکینگ عمومی (طبقاتی) خصوصاً در مرکز شهر ، مراگز اداری، تجاری و غیره.
۳
موقعیت ترانزیتی و شاهراه ارتباطی و استفاده از ظرفیتها و قابلیتهای (فراملی، فرامنطقهای، کشوری و استانی).
۴
عدم وجود تنوع در ناوگان حمل و نقل عمومی و خصوصی، همچنین نبود پیادهرهواری و دوچرخهسواری.
۴
تسهیل سفرهای درونشهری از مناطق پیرامونی به هسته مرکزی و ضرورت تغییر نوع فعالیت در این محدوده از مسکونی به خدماتی.
۴
توسعه انعطافناپذیر شبکه های حمل و نقل بدون در نظرگرفتن اهداف حمل و نقل در سطوح ملی– منطقهای، ضعف مدیریتی بر پروژه ها و تأسیسات زیرساختی حمل و نقل، و نیز در اولویت قرار ندادن و اتمام به موقع پروژه ها ، کمبود منابع مالی و عدم هماهنگی میان ارکان سیاستگذار و تصمیمگیرنده در زمینه حمل و نقل شهری.
۴
۷- جمع بندی
در این فصل داده های جمعآوری شده حاصل از پرسشنامه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ابتدا نتایج امتیازات داده شده به هر فاکتور، در پرسشنامه توسط نرمافزارExcell2010 تحلیل و طبق روش کار ماتریس SWOT برای ارزیابی سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه تنظیم گشت، در گام بعدی به ارائه راهکارها، نتایج و همچنین پیشنهادات استراتژیک و کاربردی، برای تحقق و اجرایی شدن مدل SWOT پرداخته شده است.
- فصل پنجم: آزمون فرضیات و نتیجه گیری
۵-۱. مقدمه
اساس و فلسفهی کاربرد ماتریس SWOTاین است که در نهایت از طریق آن بتوان قوتها و فرصتها را حفظ نموده و تأثیرات منفی و مخرب ضعفهای درونی و تهدیدهای بیرونی را حذف و یا کاهش داد. همانگونه که در روش و فرایند کار نیز مشخص گردید، برای تدوین راهبردها ضمن بررسی و ارزیابی سیستم حمل و نقل شهری کلانشهر کرمانشاه براساس، مطالعه و مشاهده میدانی و بهره گیری از نظر کارشناسان مربوطه، اصول برنامه ریزی راهبردی و اصول و مبانی سیستم حمل و نقل شهری راهنمای کار بوده است.
بنابراین در این تحقیق سعی شده است ابعاد این موضوع به تفسیر مورد تحلیل قرار گیرد، بدین منظور در فصل اول، در راستای اهداف تحقیق سؤالات و فرضیههایی مطرح شد، فصل دوم، مبانی نظری تحقیق مورد بحث قرار گرفت. فصل سوم، به معرفی محدوده مورد مطالعه اشاره شد و در فصل چهارم، یافتههای تحقیق طبق روش کار ماتریس SWOT مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پرسشنامه توسط نرمافزار Excell 2010 تحلیل شد. سپس از تحلیل آماری نرمافزار SPSS برای آزمون فرضیهها استفاده شده است. در فصل پنجم، با توجه به یافته های تحقیق به سؤالات و فرضیه های مطرح شده مورد آزمایش قرار گرفته و در پایان از مباحث مطرح شده در تحقیق حاضر نتیجه گیری به عمل آمد سپس راهکارها و پیشنهادهای حاصل از انجام تحقیق در جهت مطلوبیت و بهبود سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه ارائه میگردد.
۵-۲. آزمون فرضیات
۵-۲-۱. آزمون فرضیه اول
– به نظر میرسد که سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه دارای نقاط قوت و ضعف میباشد.
با توجه به ضرورت و اهداف فرضیه های تحقیق و همانگونه که از نتایج یافته ها برمیآید عوامل درونی سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه دارای نقاط ضعف و قوت میباشد.
در جواب به فرضیه اول، از سؤالات ۱ الی ۱۵ پرسشنامه نقاط ضعف و از سؤال ۳۵ الی ۴۵ نقاط قوت استفاده شد و نقاط ضعف توسط تحلیل عاملی مشخص شد که، عوامل تعیین شده ذیل را در سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه چگونه ارزیابی میکنید؟
نقاط قوت سیستم با تحلیل عامل، به نظر شما عوامل تعیین شده ذیل در پیشبرد اهداف در زمینه سیستم حمل و نقل شهری کرمانشاه چه میزان می تواند مؤثر باشد؟
براساس نتایج جدول شماره (۴-۴) عوامل مؤثر درونی (نقاط ضعف، نقاط قوت،) اولویت بندی شده و چهار اولویت اولیه یا به عبارتی مهمترین آنها را براساس آزمون آماری فریدمن انتخاب نموده و به شرح ذیل میباشد:
اولویت بندی نقاط ضعفW
۱- ۲W : عدم وجود برنامه ریزی دقیق جهت زمانبندی حرکت اتوبوس، تأخیر در زمان شروع حرکت آن در ایستگاهها و هدر رفتن زمان در سوار و پیادهشدن با توجه به تراکم جمعیت.
۲- ۳W : نبود مسیر اختصاصی برای عبور خودروهای امدادی (آتشنشانی، اورژانس، آمبولانس، پلیس و غیره) و نیز عدم تعریض معابر که امکان دسترسی اتومبیلهای امداد و خدمترسان در آنها وجود ندارد.
۳-۱W : رشد سریع وسایط نقلیه (خودروهای شخصی)، فرسودگی و قدیمی بودن برخی از وسایط نقلیه از قبیل (وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی) در ناوگان شهری.
۴- ۱۴W : انجام فعالیتها به صورت بخشی، غیرهماهنگ و غیرموازی.
اولویت بندی نقاط قوتS
۱- ۲S : احداث و وجود تقاطعهای همسطح و غیرهمسطح در شبکه ارتباطی.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-04-17] [ 10:05:00 ب.ظ ]
|