خنک (تحریک ملایم)

خنک (تحریک ملایم)

ملایم و مطبوع(آسایش)

ملایم و مطبوع(آسایش)

ملایم و مطبوع(آسایش)

ملایم و مطبوع(آسایش)

یافته ها نشان می دهد که میزان cp در ماه های مختلف سال برای شهر لنگرود به شرح زیر می باشد.در شهر لنگرود وضعیت هوایی گرم و قابل تحمل و نوع تحریک بیوکلیمایی آن نشان دهنده آسایش در این محدوده می باشد.داده ها نشان می دهد از اوایل خرداد تا اواخر شهریور این محدوده دارای وضعیت هوایی ملایم و مطبوع و نوع تحریک بیوکلیمایی آن مطبوع آسایش و همچنین مهر، آبان و فروردین و اردیبهشت دارای وضعیت هوایی خنک و نوع تحریک پذیری بیوکلیمایی آن بیانگر ملایم می باشد.و فقط ماه های آذر تا آخر اسفند سرد با تحریک متوسط می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۱۴ بررسی وضیعت زیست اقلیمی ساختمانی منطقه بر اساس روش اولگی در شهر لنگرود
۴-۱۴-۱ بررسی وضیعت زیست اقلیمی ساختمانی منطقه بر اساس روش اولگی
باتوجه به روش الگی در می یابیم که در شهر لنگرود هشت ماه سال نیاز به وسایل گرم کننده و سه ماه از سال نیاز به وسایل سرد کننده می باشد. و ماه خرداد در محدوده آسایش قرار گرفته است.
شکل ۴-۱ زیست اقلیمی بیوکلیماتیک شهرلنگرود
۴-۱۴-۲ بررسی وضیعت زیست اقلیمی ساختمانی منطقه بر اساس روش گیونی شهر لنگرود
با توجه به آمار به دست آمده و اتصال نقاط حداکثر دما و حداقل دما رطوبت برای روز و حداقل و حداکثر رطوبت برای شب در این نمودار ماه های مهر در روز در آسایش مطلق و درل منطقه N قرار دارد که افراد مانوس با یک اقلیم در حال استراحت در حال فعالیت نشسته در آن آسایش می کنند. همین طور ماه خرئائ در روز در منطقه N قرار دارد که نشان دهنده شرایط حرارتی قابل تحمل است که تقریباً بین دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی ۱۸ % تا ۵۸% قرار دارد همچنین ماه تیر،مرداد و شهریور در روز در محدوده M قرار دارد محدوده ای است که شرایط استفاده از مصالح ساختمانی متناسب با اقلیم در ایجاد منطقه آسایش در داخل ساختمان موثر است همچنین ماه اردیبهشت در روز در محدوده W قرار گرفته به این معنی که علاوه بر تهویه مطبوع باید از وسایل رطوبت گیر نیز استفاده کرد.همچنین ماه های مرداد، شهریور،مهر و خرداد در شب وماههای تیر، آبان و فروردین در روز در محدوده بین HوW قرار گرفته که نشان دهنده شرایطی از هوای خارج است که در آن شرایط حداقل دمای هوای داخلی در حدی است که نیاز به گرم کردن هوا نیست وماههای آبان ،فروردین ،آذر ،دی و بهمن و اسفند در شب در خارج از محدوده‎های ذکر شده در شاخص گیونی قرار دارند.
شکل ۴-۲ زیست اقلیمی سایکرومتریک شهر لنگرود
۴-۱۴-۳ پیشنهادات ماهانی شهر لنگرود
در شاخص h1 که جریان هوا ضروری است (۷ماه) می باشدکه ماه های دی ، بهمن ، اسفند، تیر، مهر، آبان و آذر بوده فضای بین ساختمانها باید مجموعه گسترده و باز برای استفاده از باد برای به شرط جلوگیری از باد سرد وگرم و همین طور می تواند مجموعه ای فشرده باشد و جریان هوا در داخل ساختمان باید اتاق‎های منفرد برای استفاده از کوران دائم برقرار باشد و پنجره ها نیز باید پنجره های متوسط ۲۰ تا ۴۰ % باشد. همچنین در شاخص a2 که که خواب شبانه در هوای آزاد است فقط ۲ماه (مردادو شهریور) پنجره ها باید پنجره های متوسط ۲۰ تا ۴۰ % و خواب شبانه در هوای آزاد فضا برای خواب شبانه ضرروریست.

آذر

آبان

مهر

شهریور

مرداد

تیر

خرداد

اردبهشت

فروردین

اسفند

بهمن

دی

ماه

۵/۸۶

۱۲/۸۹

۳۷/۹۰

۲۵/۸۷

۵/۸۲

۵/۸۱

۸۰

۷۵/۸۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...