جدول زیر جدول ضرایب رگرسیونی نام دارد در این جدول ضریب رگرسیون متناظر متغیر مستقل ( ) ، به همراه ضریب رگرسیونی استاندارد و آزمون t ارائه شده است.

جدول ۴-۲۵ جدول ضرایب رگرسیونی مربوط به فرضیه شماره هفت تحقیق

ضرایب رگرسیون

ضرایب استاندارد

t

Sig.

B

خطای معیار

Beta

۱

(Constant)

۸/۷۴۵

۰/۱۵۰

۵۸/۲۶۳

۰/۰۰۰

ریسک ادارک شده

۰/۱۶۸

۰/۰۴۴

۰/۱۸۸

۳/۷۹۳

۰/۰۰۰

معادله رگرسیون برازش داده شده عبارت است از:

با توجه به اینکه مقدار sigکوچکتر از ۰۵/۰ می باشد لذا فرض H ۰ رد می­گردد و تاثیر معنادار متغیر مستقل ریسک ادراک شده تایید می­گردد. مثبت بودن ضریب رگرسیون نشان دهنده آنست که ریسک ادارک شده بر ساختار و تنوع اندازه مجموعه مورد بررسی تاثیر مستقیم دارد. خلاصه نتایج تحقیق در جدول زیر به نمایش گذاشته می شود:

فصل پنجم

نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۵-۱ مقدمه

تا این مرحله محقق سعی کرده است با بیان مسئله تحقیق و ارائه مدل مفهومی، چارچوب نظری را مشخص نموده و با مراجعه به کتب، مقالات، تحقیقات و نظرخواهی از استفاده کنندگان، مدل تحقیق را تشریح نماید. آن گاه با بیان روش نمونه گیری، تعیین ابزار جمع آوری اطلاعات و اطمینان از روایی و اعتبار آن، داده‏های مورد نیاز را گردآوری کند. سپس شیوه‏های تجزیه و تحلیل داده‏ها را تشریح نماید و به تجزیه و تحلیل داده‏ها پرداخته و نتایج مفصلی را از این تجزیه و تحلیل بیان کند.
در فصل پنجم نتایج تحقیق و چکیده یافته‏ها ارائه می­ شود و در حقیقت محقق نتیجه کار خود را مشاهده می‏نماید. ارائه راهکارها و پیشنهادات از جمله کارهای دیگری است که در این فصول انجام می­گیرد. این پیشنهادات معمولا بر اساس تجربیات محقق در طول تحقیق حاصل شده و مرجع مناسبی برای پژوهش‏های آتی می‏باشد.

این فصل به ترتیب شامل سه بخش نتیجه گیری بر اساس فرضیات، ارائه پیشنهادات (پیشنهاد در راستای تحقیق – پیشنهاد به محققین آتی) و محدودیت‏های تحقیق می‏باشد.

۵-۲ نتایج فرضیات پژوهشی

و با توجه به نتایجی که از تجزیه و تحلیل داده‏ها در فصل چهارم به دست آمد، نتایج تحقیق حاضر به شرح زیر خواهد بود.
۵-۲-۱ فرضیه اول
دانش ذهنی محصول بر تعداد محصول انتخاب شده توسط مصرف کنندگان تاثیر دارد.
با توجه به میزان آماره تی حاصله (=۵۷۹/۴) می توان چنین نتیجه گرفت که دانش ذهنی محصول بر تعداد محصول انتخاب شده توسط مصرف کنندگان تاثیر دارد. ویوت (۲۰۱۲) نیز به این نتیجه دست یافت که تعداد ویژگی محصولاتی که توسط مصرف کنندگان عادی و مصرف کنندگان متخصص مورد بررسی قرار می­گیرد، متفاوت بوده و متخصصین ویژگی­های بیشتری را در نظر می­گیرند.
در واقع با توجه به نتایج تحقیق می توان چنین استنباط کرد که متخصصین به دلیل دانش بیشتری که در زمینه محصول دارند، تعداد ویژگی های بیشتری از یک محصول را در نظر می گیرند، زیرا از ابعاد مختلف محصول آگاهی بیشتری دارند. در این تحقیق ۲۰ ویژگی برای تلفن همراه ذکر گردیده بود که پاسخ دهندگان بر اساس تخصص خود و طبق طیف لیکرت امتیازات مختلفی را به آن اختصاص دادند. این ویژگی‏ها در پنج دسته ویژگی های کارکردی، ظاهری، سرگرمی، تکنولوژیکی و سایر ویژگی‏ها دسته بندی شده و مورد بررسی قرار گرفتند.
۵-۲-۲ فرضیه دوم
دانش ذهنی محصول بر میزان اهمیت ویژگی­های محصول که توسط مصرف کنندگان انتخاب می­ شود، تاثیر دارد.
با توجه به میزان آماره تی حاصله (=۲۷۵/۳) می توان چنین نتیجه گرفت که دانش ذهنی محصول تاثیر مثبتی بر اهمیت محصول انتخاب شده توسط مصرف کنندگان دارد. ویوت (۲۰۱۲) نیز به همین نتیجه دست یافته بود. در واقع باید چنین گفت که هر زمان مصرف کنندگان از دانش ذهنی بیشتری برخوردار باشند، در انتخاب محصول اولویت های متفاوتی را قایل می شوند. در رابطه با محصولی مانند تلفن همراه، ویژگی هایی مانند نام تجاری، قیمت و طرح گوشی، کیفیت و دوام، رنگ محصول و بسته بندی و ۵٫ تنوع، زیبایی ظاهر، عملکرد محصول، خدمات و گارانتی از جمله ویژگی هایی هستند که افراد با دانش ذهنی مختلف انتخاب می کنند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...