متغیر

رفتار شهروندی سازمانی

فرضیهی فرعی سوم
وجود صمیمت
همبستگی
**۳۴۸/۰

سطح معناداری
۰۰۰/۰

حجم نمونه
۹۷

جدول بالا نشان می‌دهد که همبستگی بین وجود صمیمیت و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی برابر با ۳۴۸/۰ می‌باشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰۰۰/۰می‌باشد و در سطح اطمینان ۹۵/۰درصد می‌توان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید می‌گردد، یعنی فرض پذیرفته می‌شود. درنتیجه بین وجود صمیمیت و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. از اینرو وجود صمیمت در بین کارکنان و اعضای هیئت علمی باعث ایجاد و ارتقاء رفتار شهروندی سازمانی خواهد شد.
۴-۳-۴آزمون فرضیه فرعی چهارم
فرضیه فرعی چهارم به بررسی رابطه بین وجود علاقمندی و ایجاد رفتار شهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد می‌پردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیه‌های آماری، (نشان دهنده ادعا) و (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل می‌شود.
: بین وجود علاقمندی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین وجود علاقمندی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰=
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات ۱۳ تا ۱۶ پرسشنامه برای وجود علاقمندی و سوالات ۱ تا ۱۶ رفتار شهروندی سازمانی استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۶ نشان داده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۶: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه‌ی چهارم

متغیر

رفتارشهروندی سازمانی

فرضیه‌ی فرعی چهارم
علاقمندی
همبستگی
**۴۶۶/۰

سطح معناداری
۰۰۰/۰

تعداد
۹۷

جدول بالا نشان می‌دهد که همبستگی بین وجود علاقمندی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی برابر با ۴۶۶/۰ می‌باشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰۰۰/۰می‌باشد و در سطح اطمینان ۹۵/۰ درصد می‌توان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید می‌گردد، یعنی فرض پذیرفته می‌شود. درنتیجه بین وجود علاقمندی و ایجا رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد. یعنی وجود علاقه مندی در بین کارکنان و اعضای هیئت علمی منجر به افزایش و بالا رفتن رفتار شهروندی سازمانی آنها می شود.
۴-۳-۵ آزمون فرضیه فرعی پنجم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...