۳۲۲

۰۴۱/۰

۰۵/۰

مهارت ارتباطی

۳۲۲

۰۲۷/۰

۰۵/۰

مهارت‌های شناختی

۳۲۲

۲۲۴/۰

۰۱/۰

مهارت‌های فراشناختی

۳۲۲

۵۱۷/۰

۰۱/۰

براساس نتایج به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون در جدول (۴-۷)، بین مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان و رضایت تحصیلی (۳۴۵/۰+=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد؛ زیرا (۰۱/۰ p<). بنابراین با ۹۹ % اطمینان می توان گفت هرچه مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان بالاتر باشد، رضایت تحصیلی آنان نیز افزایش می یابد و بالعکس. به علاوه میتوان ۹/۱۱درصد از واریانس رضات تحصیلی دانشجویان را از روی مهارتهای یادگیری الکترونیکی آنان تبیین کرد. همچنین بین مهارتهای شناختی (۲۲۴/۰+=r) و مهارتهای فراشناختی (۵۱۷/۰+=r) با رضایت تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد؛ زیرا (۰۱/۰ p<). بنابراین با ۹۹ % اطمینان می توان گفت هرچه مهارتهای شناختی و فراشناختی دانشجویان بالاتر باشد، رضایت تحصیلی آنان نیز افزایش می یابد و بالعکس. همچنین میتوان ۵ درصد از واریانس رضایت تحصیلی دانشجویان را از روی مهارتهای شناختی و ۷/۲۶درصد توسط مهارتهای فراشناختی آنان تبیین کرد. اما بین مهارت کار با رایانه (۰۴۱/۰+=r) و مهارت ارتباطی (۰۲۷/۰+=r) با رضایت تحصیلی رابطه معناداری ۰۵/۰ P> رابطه همبستگی مثبت و با شدت خیلی پایین وجود دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فرضیه۳) بر اساس مهارت های یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکز آموزش مجازی می‌توان میزان پیشرفت تحصیلی و رضایت تحصیلی دانشجویان را پیش بینی کرد.
به منظور بررسی تأثیر مؤلفه های مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان بر پیشرفت تحصیلی و رضایت تحصیلی، باید از آنالیز رگرسیون چندمتغیره استفاده کرد. برای استفاده از مدل رگرسیون لازم است پیش‌فرضهای استفاده از آن مورد آزمون قرار گیرد. براساس اطلاعات جداول(۴-۸) و (۴-۹)، Fهای مشاهده شده در سطح ۰۱/۰ معنادار بوده، بنابراین معادله رگرسیون قابل تعمیم به کل جامعه آماری بوده است. همچنین مقدار آزمون دوربین واتسون (در بازه ۵/۱ تا ۵/۲) بدست آمد که استقلال خطاها را نشان می دهد و براساس شاخص‌های هم خطی بودن( تولرنس و تورم واریانس(VIF))؛ بین متغیرهای پیش بین همخطی وجود نداشته و نتایج حاصل از مدل رگرسیون قابل اتکا است. و شرط نرمال بودن متغیرها نیز برقرار است(مراجعه به جدول۴-۲). بنابراین شرایط استفاده از رگرسیون برقرار می‌باشد.
جدول ۴-۸: نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره تاثیر مؤلفه های مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکز آموزش مجازی بر پیشرفت تحصیلی

مدل

ضریب همبستگی®

ضریب تعیینR2

ضریب تعیین اصلاح شده R2

دوربین واتسون

F

سطح معناداری

مهارتهای فراشناختی

۳۴۰/۰

۱۱۶/۰

۱۱۳/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...