متغیر مستقل
متغیر وابسته
R Square
ANOVA Sig.
ثابت
شیب خط

نام و نشان ملی سمند
نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار
۶۱۳/۰
۰۰۰/۰
۶۲۵/۰-
۱۵۸/۱

بنابراین نتایج رگرسیون خطی ساده فرضیه اصلی را تایید می کند.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۴.بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته به کمک رگرسیون خطی چندگانه
پس از بررسی فرضیه های فرعی و اصلی پژوهش به کمک رگرسیون خطی ساده، حال به تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته پژوهش با بهره گرفتن از رگرسیون چندگانه و روش Backward می پردازیم.
با توجه به نتایج بدست آمده از تحلیل رگرسیون خطی چندگانه با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS که در جدول زیر خلاصه شده است، در بررسی تاثیر همزمان متغیرهای وفاداری به نام ملی سمند، آگاهی از نام ملی سمند، کیفیت درک شده از نام ملی سمند، پیوند های ملی از نام ملی سمند و دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند بر نام ونشان شرکت ایران خودرو در بازار، پس از اینکه تمام متغیرها به مدل وارد شدند (مدل ۱) مشاهده می شود که قدر مطلق آماره t برای متغیر دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند از ۹۶/۱ کمتر است و همچنین مقدار Sig. نیز برای این متغیر از ۰۵/۰ بیشتر می باشد، پس این متغیر باید از مدل حذف شود؛ برای دیگر متغیرها قدر مطلق آماره t بیشتر از ۹۶/۱ و مقدار Sig. نیز کمتر از ۰۵/۰ می باشد. با توجه به جدول مشخص است که مقدار R Square برای مدل اول ۲۴۲/۰ می باشد. در مدل دوم مشاهده می شود که هنگامی که متغیر دیگر دارایی های اختصاصی بدست آمده از نام سمند از مدل خذف می شود مقدار R Square تغییر چندانی نمی کند(۲۴۰/۰)، همچنین قدر مطلق آماره t برای تمام متغیرهای باقیمانده در مدل از ۹۶/۱ بیشتر می شود و مقدار Sig. از ۰۵/۰ کمتر می شود، این یعنی مدل بهینه مدل شماره دو می باشد. معادله خط رگرسیونی بهینه در این حالت بصورت زیر می باشد:
از مدل دوم می توان فهمید که وفاداری به نام ملی سمند دارای بیشترین تاثیر در نام ونشان شرکت ایران خودرو در بازار و پیوند های ملی از نام ملی سمند دارای کمترین تاثیر در نام ونشان شرکت ایران خودرو در بازار در بین ۵ عامل ذکر شده می باشد.
جدول ۴ – ۱۳ نتایج آزمون رگرسیون خطی چندگانه بین متغیر های مستقل و متغیر وابسته

مدل
ضرایب غیر استاندارد
ضرایب استاندارد
t
Sig.
B
R Square

B
Std. Error
Beta

۱
ثابت
۸۰۵/۰
۲۸۲/۰

۸۵۷/۲
۰۰۵/۰
۲۴۲/۰

وفاداری به نام سمند
۲۵۹/۰
۰۵۲/۰
۲۶۲/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...