جدول ۴-۲۰) جدول همبستگی مشارکت کارکنان در تعیین اهداف سازمان و کارایی آنان

همانگونه که در جدول همبستگی ۴-۲۰ مشاهده می گردد، از آنجا که مقدار ۰۰۰/۰ sig = بوده و این مقدار کمتر از ۵%= است، لذا رد شده و با اطمینان ۹۵ درصد می‌توان گفت که بین مشارکت کارکنان در تعیین اهداف سازمان و کارایی آنان رابطه معنادار وجود دارد و ضریب همبستگی(شدت رابطه) ۵۶۲/۰ است.

۴-۳-۵) آزمون فرضیه پنجم

بین میزان تحصیلات کارکنان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.
: بین میزان تحصیلات کارکنان و کارایی آنان رابطه وجود ندارد.
: بین میزان تحصیلات کارکنان و کارایی آنان رابطه وجود دارد.
جدول ۴-۲۱) جدول همبستگی میزان تحصیلات کارکنان و کارایی آنان

همانگونه که در جدول همبستگی ۴-۲۱ مشاهده می گردد، از آنجا که مقدار ۰۹۰/۰ sig = بوده و این مقدار بیشتر از ۵%= است، لذا رد نشده و با اطمینان ۹۵ درصد می‌توان گفت که بین میزان تحصیلات کارکنان و کارایی آنان رابطه معنادار وجود ندارد.
فصل پنجم:
نتیجه گیری و پیشنهادات

۵_۱)مقدمه

در این فصل تحقیق به حاصل و نتیجه نهایی کار پرداخته شده است.این فصل به عنوان فصل پایانی شامل جمع بندی همه کارهای انجام گرفته طی چهار فصل پیشین و کل تحقیق است.در ابتدای کار نتیجه نهایی حاصل از تحقیق بیان شده در ادامه و به ترتیب نتایج آمار توصیفی˛نتایج آمار استنباطی˛پیشنهادات تحقیق˛پیشنهادات آتی تحقیق˛محدودیت های تحقیق˛ بیان شده است.
۵-۲ ) نتیجه گیری
در تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین آگاهی کارکنان از اهداف و میزان کارائی آنان پرداخته شده است که با انجام تحقیق حاضر به وجود رابطه مثبت و مستقیم بین آگاهی کارکنان از اهداف و کارائی آنان دست یافت.همانگونه که در طی تحقیق حاضر بیان شد˛نیروی انسانی مهمترین رکن سازمان در جهت رسیدن به اهداف سازمان است.پس اهمیت دادن به این رکن از اهمیت بالایی در این جهت دارا می باشد.هر سازمانی برای رسیدن به هدفی مشخص تشکیل می شود˛که همه فعالیتها و کارهایی که سازمان انجام می دهد در جهت رسیدن به این اهداف مشخص است.هرقدر آگاهی کارکنان از اهداف سازمانی که در آن مشغول به کار هستند بیشتر شود میزان بازدهی و کارائی آنان بیشتر می شود˛در نتیجه سازمانی کاراتر و موفق تر خواهیم داشت. رئیسان و بالامقامان هر سازمانی با ایجاد جوی دوستانه و مشارکت دادن کارکنان و زیردستان در تعیین هدف سازمان و آگاه کردن کارکنان از اهداف سازمان از طرق گوناگونی که در خلال تحقیق حاضر بیان شد˛تمایل کارکنان را به انجام وظایفشان در خلال رسیدن سازمان به هدفش بیشتر می کند و باعث می شود کارکنان با رغبت˛اعتماد به نفس ˛ دانش و آگاهی و همچنین روحیه مشارکت بیشتری وظایفشان را با سرعت و دقت در جهت رسیدن هر چه زودتر سازمان به اهدافش انجام دهند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۳) نتایج آمار توصیفی
۵/۸۲ از پاسخگویان مرد و ۵/۱۷ درصد زن می باشند.
۱/۲۴ درصد از پاسخگویان دارای مدرک تحصیلی دیپلم ، ۴/۱۵ درصد کاردانی، ۹/۴۶ درصد کارشناسی و ۶/۱۳ درصد کارشناسی ارشد و بالاتر می باشند.
۲/۱۳ درصد از پاسخگویان دارای کمتر از ۳۰ سال ، ۵/۴۲ درصد از ۳۰ تا ۴۰ سال و ۳/۴۴ درصد از ۴۰ سال به بالا می باشند.
۲/۱۳ درصد از شعبات دارای پرسنل کمتر از ۵ نفر ، ۴/۲۲ درصد دارای پرسنل بین ۵ تا ۱۰ نفر، ۹/۲۸ درصد دارای پرسنل بین ۱۱ تا ۱۶ نفر و ۴۳ درصد دارای پرسنل بیشتر از ۱۷ نفر می باشند.
۹/۲۸ درصد از پرسنل تحصیل کرده رشته انسانی، ۱/۲۱ درصد رشته تجربی، ۱/۱۷ درصد رشته ریاضی، ۲/۲۷ درصد فنی مهندسی و ۷/۵ درصد رشته خدمات هستند.
۲/۹ از پاسخ دهندگان رییس، ۴/۱۱ درصد معاون، ۵/۲۸ درصد کارشناس، ۴/۴۳ درصد متصدی، ۴/۴ درصد فنی و ۱/۳ درصد خدماتی می باشند.
۳/۵ از پاسخ دهندگان دارای سابقه زیر ۵ سال، ۶/۱۳ درصد از ۵ تا ۱۰ سال، ۹/۲۵ درصد از ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱/۲۴ درصد از ۱۵ تا ۲۰ سال و ۱/۳۱ درصد از ۲۰ سال به بالاتر هستند.
۸/۹۰ درصد از پرسنل رسمی، ۸/۸ درصد قراردادی و ۴/۰ درصد سایر موارد هستند.
۵/۱۰ درصد از پاسخ دهندگان مجرد و ۵/۸۹ درصد متاهل هستند.
۷/۲۳ از پاسخ دهندگان در رابطه با ارتباط رشته و شغل گزینه بی ارتباط، ۱/۲۸ درصد کم ارتباط و ۲/۴۸ درصد گزینه مرتبط را انتخاب نموده اند.
متغیر آگاهی دارای میانگین ۷۴/۳ و انحراف معیار ۵۰۹/۰ و واریانس ۲۶۰/۰ می باشد. همچنین آگاهی دارای حداقل نمره ۳۶/۲ و حداکثر ۵ است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...