لایه سوم: گره­ی ثابت i در این لایه نسبت i امین سطح قانون فعال به مجموع سطوح را محاسبه می­ کند.

(۳-۲۷)

لایه چهارم : گره i تطبیقی در این لایه نسبت iامین قانون به کل خروجی را با رابطه­ زیر محاسبه می­ کند.

(۳-۲۸)

لایه پنجم : تنها گره­ی ثابت در این لایه وظیفه­ی محاسبه­ی کامل خروجی به عنوان مجموع شهم هر یک از قوانین را بر عهده دارد.

(۳-۲۹)

پارامترهای اساسی مورد نظر برای آموزش در این جا عبارتند از ai,bi و ci و پارمترهای متوالی عبارتند از pi,qi و ri. الگوریتم آموزشی به تعدادی ثابت آموزشی بین ورودی و خروجی نیاز دارد. به هر حال، ثابت الگوهای ورودی و خروجی دارای ۱۵۰ ردیف می­باشند. در شکل زیر تابع عضویت برای e و de نشان داده­ شده­است.[۲۳]

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تابع عضویت متغیر اول ورودی (E)

تابع عضویت متغیر دوم ورودی

        1. نتیجه

همانطور که در مقدمه­ی فصل­های قبل نیز اشاره کرده بودیم دراین فصل از مطالعات جهت بررسی راندمان و انواع تلفات به بررسی کانورتر مورد استفاده در سیستم اولا پرداختیم به این صورت که با توجه به انواع موجود کانورترها، انواع مورد استفاده را بررسی کردیم و روش افزایش راندمان و میزان تلفات را در آن­ها بررسی نمودیم و در نهایت به کانورتر پیشنهادی مورد نظر جهت شبیه­سازی رسیدیم. در ادامه به بررسی روش MPPT و نحوه به کارگیری در سیستم خورشیدی پرداختیم و الگوریتم مورد نظر جهت ردیابی ماکزیمم توان، را بررسی کردیم و در نهایت به مدل فازی و عصبی-فازی رسیدیم و با بررسی انواع مراحل در این روش در شبیه­سازی از این روش­های عصبی و عصبی-فازی استفاده نمودیم.
در فصل آینده به بررسی نتایج ناشی از شبیه سازی سیستم خورشیدی و استفاده از کانورتر پیشنهادی در این طرح خواهیم پرداخت و در نهایت با بکارگیری روش پیگیری ماکزیمم به همراه کانورتر پیشنهادی، راندمان مدل مورد بررسی را خواهیم یافت.

    1. فصل ۴: نتایج

        1. مقدمه

در این بخش نتایج به دست آمده از بخش­های گذشته روی یک بار کوچک مورد آزمایش قرار می­گیرد، به این صورت که برای بررسی نتایج حاصل از به­ کارگیری ردیاب ماکزیمم توان ابتدا در یک تابش ثابت و دمای ثابت ولتاژ و جریان خروجی آرایه و همچنین ولتاژ و جریان و در نتیجه توان در خروجی مبدل را به دست می­آوریم و در ادامه با ایجاد یک اغتشاش در دما با ثابت نگه­داشتن میزان تابش و در مرتبه­ی دوم تغییر میزان تابش در حین ثبوت دما به بررسی عملکرد ردیاب جهت یافتن نقطه­ی ماکزیمم توان خواهیم پرداخت. همچنین با توجه به شکل مورد استفاده جهت تولید دما و تابش متغیر می­توان دید که می­توان این دو را با هم نیز تغییر داده و عملکرد ردیاب را مورد ارزیابی قرار داد. در این فصل همچنین به ارزیابی تئوری مبدل پیشنهادی در فصل گذشته و افزایش راندمان در مبدل خواهیم پرداخت.

    1. خروجی آرایه­ی خورشیدی مورد نظر
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...