1. این آزمون اختلال تبدیلی را که هنوز در کشور ما شایع است مورد ارزیابی قرار نمی دهد.
    1. یکی دیگر از محدودیتهای آزمونهای غربالگری عذم ارزیابی اختلالات تک علامتی است که ممکن است تعدادی افراد مبتلا در مرحله اول غربالگری نشوند.
      1. استفاده از آزمونهای چند گزینه ای برای افراد بی سواد کم سواد مشکلاتی را در اجرای آ»مون ایجاد میکند و احتمال دارد که قضاوت پاسخگو در انتخاب گزینه ها مؤثر باشد.
      2. (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    1. آزمون برای اختلالات روانی نروتیک طراحی شده است. بنابراین نتایج بدست آمده در رابطه با اختلالات سایکوتیک معتبر نمی باشد. (ناصرنیا، ۱۳۸۳).

۳-۴-۳ نمره برش آزمون
منظور از نمره برش آزمون نمره ای است که اگر نمره آزمودنی در آن آزمون غربالگری برابر با بیشتر از آن باشد بعنوان مورد مشکوک غربال می شود.
نمره برش پرسشنامه GHQ براساس تحقیقی که دکتر یاسمی و دکتر نوربالا بر روی افراد بالای ۱۵ سال انجام داده اند حدود ۲۴ تخمین زده شده است و نمره برش زیر گروه های (D,C,B,A) نمره ۶ می باشد. (ناصرنیا، ۱۳۸۳).
۳-۵-۳ پایایی آزمون
مقصود از پایایی درجه ثبات نمره هایی است که با باز آزمایی افراد واحد با آزمون واحد در موقعیتهای مختلف یا با آزمایش افراد واحد با سلسله ماده های همتا یا تحت شرایط متغییر بدست می آید.(آناستازی، ۱۳۷۱).
مفهوم پایانی آزمون به چند جنبه مختلف از ثبات نمره ها اشاره دارد. پایانی آزمون به معنای وسیع آن شاخص این است که تفاوتهای شهود در نمره های آزمون تا چه اندازه ناشی از تفاوتهای واقعی در ویژگیهای مورد مطالعه است و تا چه اندازه می توان آنها رابه خطاهای تصادفی نسبت داد.
ساده ترین روش برای پیدا کردن پایایی، نمره های یک آزمون می باشد. مطالعات مختلف حاکی از پایایی بالای پرسشنامه GHQ28 می باشد. در مطالعه ای در سال ۱۹۹۴ضریب پایانی بازآزمایی پرسشنامه GHQ برابر با ۵۵ درصد و ضریب پایانی با روش باز آزمایی برای خرده مقیاسهای آن بین ۴۲ درصد بدست آمده است.
۳-۶ اعتبار پرسشنامه
بهترین شاخص های پرسشنامه، غربالگری، حساسیت و ویژگیهای خاص آن می باشد.
عبارت است از بیماران درست شناسایی شده یا مثبتهای واقعی که به عنوان درصد بیماران بیان می شود.
نتایج مطالعات نشان داده است که متوسط حساسیت پرسشنامه GHQ برابر ۴۸ درصد و متوسط ویژگی آن برابر با ۸۲ درصد می باشد.
در پژوهشی دکتر یاسمی، حساسیت ۷/۸۴ و ویژگی ۸/۹۳ درصد برای آزمون GHQ برآورد کرده است.(ناصرنیا، ۱۳۸۳).
۳-۷ روش جمع آوری اطلاعات و اجراء
برای جمع آوری اطلاعات در این تحقیق از پرسشنامه سلامت عمومی GHQ28 فرم ۲۸ سوالی استفاده شده است، به دلیل اینکه حجم جامعه مورد نظر کمتر از حد انتظار بود لذا کل جامعه مورد نظر بعنوان نمونه انتخاب و آزمون بروی آنها اجرا گردید. با توجه به فرضیه های داده شده به همراه پرسشنامه اصلی یک پرسشنامه مشخصات فردی به آزمودنی ها داده شد تا با بهره گرفتن از آن و نمرات حاصل از پرسشنامه بتوان به بررسی فرضیه و سوالات تحقیق پرداخت.
۳-۸ تجزیه و تحلیل داده ها
اجرای این پژوهش بر روی جامعه مورد نظر با هدف بررسی هفت فرضیه انجام شده است که برای بررسی هر مورد از روش های آماری زیر استفاده شده است.
برای بررسی اولین تا پنجمین فرضیه تحقیق از آزمون T برای معنادار بودن اختلاف بین میانگین ها استفاده شده است.
برای بررسی ششمین فرضیه تحقیق از آزمون خی ۲ وضریب همبستگی کندال و آزمون اسپیرمن برای سلامت روانی و سن محاسبه شده است.
در بررسی هفتمین فرضیه تحقیق از آزمون خی ۲ وضریب همبستگی کندال و آزمون اسپیرمن برای سلامت روانی و سنوات کاری محاسبه شده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها

    • تجزیه و تحلیل داده ها :

در این بخش تجزیه وتحلیل داده ها در دو قسمت توصیفی واستنباطی انجام می گیرد .در بخش توصیفی میانگین ،واریانس وانحراف معیار و خطای انحراف معیار نمرات گروه نمونه تعیین ودر بخش استنباطی با توجه به اینکه داده های از فاصله ای هستند از آزمون تی تست بهره جسته ایم.
الف ) بخش توصیفی :
جدول شماره ۱-۴ :ویژگیهای توصیفی میانگین وانحراف معیار نمرات گروه نمونه

کارکنان

میانگین

تعداد

انحراف استاندارد

نوع کار

نوبت کاری ثابت

۲۰.

۲۰

۶.۱۴۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...