۴۲٫۸۶

۵٫۹۸

تاثیرات زیست محیطی

فراوانی

۱۰

۱۰

۱۸

۲۰۱

۶۲

۶۷۱/۴۴۲

۰۰۱/۰

درصد

۳٫۳۲

۳٫۳۲

۵٫۹۸

۶۶٫۷۸

۲۰٫۶۰

همانطور که از داده ­های جدول ۴-۸ مشخص است، سطح معناداری آزمون کای­دو در تمامی موارد کوچکتر از مقدار ۰۱/۰ بوده و نشان از وجود تفاوت معنادار بین فراوانی پاسخ افراد در مورد تاثیر گسترش خانه­های دوم در دهستان لواسان بزرگ بر محیط زیست از دید ساکنین روستا دارد.
با توجه به توزیع فراوانی پاسخ­های داده شده توسط افراد مشاهده می­ شود که؛ که اکثر افراد گزینه­ های متوسط تا خیلی زیاد را انتخاب کرده ­اند. در نتیجه از دید ساکنین روستا گسترش خانه­های دوم در دهستان لواسان بزرگ در تمامی مولفه های مورد بررسی در جدول ۴-۸ تاثیر منفی دارد.
با توجه به سطر آخرجدول ۴-۸ سطح معناداری آزمون کای­دو کوچکتر از مقدار ۰۱/۰ است. بنابراین در سطح اطمینان ۹۹% نتیجه می­ شود که، بین فراوانی پاسخ افراد تفاوت معناداری وجود دارد. با توجه به توزیع فراوانی پاسخ­های داده شده توسط افراد مشاهده می­ شود که اکثر افراد گزینه­ های متوسط تا خیلی زیاد را انتخاب کرده ­اند. بنابراین می­توان چنین نتیجه گرفت که از دید ساکنین روستاهای مورد بررسی، گسترش خانه­های دوم در دهستان لواسان بزرگ تاثیر منفی بر اکوتوریسم داشته و باعث آلودگی و تخریب محیط زیست شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ب) مسئولین
برای بررسی تاثیر گسترش خانه­های دوم در دهستان لواسان بزرگ بر محیط زیست از دید مسئولین از ۸ سوال در پرسشنامه استفاده شده است. در ادامه جدول توزیع فراوانی پاسخ داده شده به این ۸ سوال به همراه نتایج آزمون کای­دو آورده شده است.
جدول ۴- ۹٫ توزیع فراوانی پاسخ سوالات مربوط به تاثیرات زیست محیطی از دید مسئولین

گویه سوالات

فراوانی/ درصد

کم

متوسط

زیاد

خیلی زیاد

میانگین

مقدار آماره تی

سطح معناداری

برهم زدن و تخریب چشم انداز و منظره روستا

فراوانی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...