۲۹

۹۵/۰

۹۳۲/۰

تایید پایایی

۳-۹- روش های آماری
در این تحقیق از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است.
۳-۱۰- روش تجزیه و تحلیل داده ها
در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیکهای آمار توصیفی شامل درصد، فراوانی، جداول، انحراف معیار و … استفاده میشود و همچنین از آزمونهای آمار استنباطی شامل:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

آزمون فریدمن: این آزمون یکی از آزمونهای معروف ناپارامتری میباشد، در صورتی که نوعی وابستگی بین گروه های مختلف وجود داشته باشد، میتوان از این آزمون برای رتبه بندی گروه های مختلف استفاده کرد. با بهره گرفتن از این آزمون میتوان چند فرضیه را مقایسه نمود (فرجی، ۱۳۸۸، ص ۲۲۵).
آزمون تحلیل واریانس فریدمن: هنگامی که پژوهشگر بخواهد k یعنی بیش از دو متغیر وابسته به هم را که در سطح مقیاس ترتیبی سنجیده می شوند اولویت بندی نماید، می توان از این آزمون استفاده نماید. آمار این آزمون از توابع کای دو پیروی می کند ( آذر و مومنی،۱۳۸۰، ص۲۴۸).
از این آزمون برای رتبهبندی موانع استقرار دولت الکترونیک در شرکت گاز استان اردبیل استفاده میشود.
در تمامی تحلیل هایی این پژوهش از نرم افزار SPSS استفاده شده است.
فصل چهارم
نتایج
۴-۱- مقدمه
در این فصل به منظور پاسخ به سوالات پژوهش، داده های جمع آوری شده بوسیله پرسشنامه از جامعه آماری بااستفاده از نرم افزار SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته است و به منظور پاسخگویی به سوالات مذکور در پژوهش صورت گرفته در محیط نرم افزار SPSS، از آزمون های مقتضی و مناسب استفاده شده است. بدین منظور، در ابتدا آماری از ویژگی های جمعیت شناختی تکمیل کنندگان پرسشنامه ها و آمارتوصیفی پاسخ های بدست آمده ارائه شده است. و در مرحله بعد پس از انجام آزمون کولموگروف وا سمیرنوف از آزمون های آمار استنباطی شامل آزمون تی استیودنت (برای آزمون فرضیه های آماری) وآزمون تحلیل واریانس فریدمن( برای رتبه بندی موانع) بهره گرفته شده است.
۴-۲- یافته های توصیفی
در بخش آغازین پرسشنامه ها اطلاعات جمعیت شناختی یا دموگرافیک تکمیل کنندگان ارائه شده است. این اطلاعات شامل جنسیت، سن، سطح تحصیلات و سابقه کار در شرکت بوده است. نتایج اطلاعات تکمیل کنندگان پرسشنامه ها به قرار ذیل می باشد:
۴-۲-۱- متغیرجنسیت
وضیعت پاسخ دهندگان به پرسشنامه ها از نظر جنسیت به شرح جدول (۴-۱) می باشد:
جدول۴-۱- توزیع فراوانی نمونه آماری بر حسب جنسیت

جنس

تعداد

درصد

مرد

۱۷۵

۷/۹۰

زن

۱۸

۳/۹

جمع

۱۹۳

۱۰۰

اطلاعات به دست آمده در ارتباط با توزیع جنسی نمونه آماری مورد مطالعه نشان می دهد که۹۱درصد پاسخگویان مرد و ۹ درصد نیز از کادر زنان می باشند.
۴-۲-۲- متغیرسن
وضیعت پاسخ دهندگان به پرسشنامه ها از نظر سن وبازه سنی به قرار جدول (۴-۲) می باشد:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...