چهارمین فصل تحقیق به تجزیه و تحلیل داده ­های جمع آوری شده اختصاص دارد. این فصل از تحقیق دو قسمت خواهد بود: یافته­های توصیفی و آزمون فرضیات. در قسمت جداول توصیفی، توزیع فراوانی خودروهای مورد بررسی را بر اساس متغیرهای مختلف ملاحظه خواهیم کرد. این متغیرها هم شامل مدل، کمپانی، سال، سوخت، نوع گاز، موتور، داخلی- خارجی و یورو خواهد بود. ارائه فراوانی­های جداول به صورت درصدی و توضیحات مختصری درباره آنها همراه با ترسیم نمودار، کار آنها را راحت­تر کرده است.
در قسمت دوم، به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته می­ شود. انجام آزمون­های آماری مختلف نظیر آزمون تفاوت میانگین ( t-test )، همبستگی پیرسون به دقت محاسبات این قسمت افزوده شده است. با بهره گرفتن از این آزمون­ها، مشخص می­ شود که کدامیک از فرضیات تحقیق، تایید می­گردد و کدامیک مورد تایید قرار نمی­گیرد. توجه به این نکته ضروری است که در کشور ما دو شرکت اصلی دارای بیشترین سهم تولید خودرو در کشور را دارند (شرکت ایران خودرو و شرکت سایپا). بنابراین در این پایان نامه ما به بررسی و مقایسه محصولات این دو شرکت مهم پرداخته­ایم.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۲- یافته­های توصیفی
در این پایان نامه، مجموعه خودروهایی را انتخاب کردیم که دارای فراوانی بیشتری مطابق (جدول ۴-۱) هستند. همان­گونه که آمار جدول زیر نشان می­دهد که ۱/۳۹ درصد خودروهای مورد بررسی را پراید، ۷/۹ درصد پژو GLX ، ۳/۷ درصد پژو۲۰۶ ، ۴/۶ درصد سمند، ۴/۴درصد پارس، ۹/۱۰درصد پیکان، ۷/۴ درصد وانت پیکان، ۳ درصد زامیاد، ۷/۱ درصد L90 ، ۲/۲ درصد ROA و ۶/۱۰ درصد سایر خودروها می­باشد. نکته دیگری که بایستی به آن اشاره کنیم این است که در برخی از نمونه گیری­ها اختلاف زیادی بین حجم نمونه­ها در گروه­ ها وجود دارد، بنابراین بایستی در تعمیم نتایج دقت بیشتری به خرج داد.
توضیح دیگری که بایستی به آن اشاره کرد این است که جامعه آماری ما شامل خودروهای تولید شده از سال ۸۳ به بعد می­باشند در این بین خودروهایROA ، L90 ساخت سال­های ۸۳ و ۸۴ به دلیل عدم تولید و یا عدم مراجعه به مراکز معاینه فنی در مقایسه­ها در نظر گرفته نشده­اند.
جدول ۴-۱: توزیع فراوانی خودروهای مورد بررسی بر حسب مدل خودرو

درصد

تعداد

مدل

۱/۳۹

۶۳۴

پراید

۷/۹

۱۵۸

پژو GLX

۳/۷

۱۱۸

پژو ۲۰۶

۴/۶

۱۰۳

سمند

۴/۴

۷۲

پژو پارس

۹/۱۰

۱۷۷

پیکان

۷/۴

۷۷

وانت پیکان

۰/۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...