نتیجه طبق حد مرکزی

نرمال است

نرمال است

نرمال است

نرمال است

نرمال است

نرمال است

منبع: داده ­های پژوهش
تحلیل جدول (۴-۶):
متغیر قابلیت شبکه اجتماعی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال نمی ­باشد چون سطح معنی­داری به دست آمده از این آزمون برابر ۰۳۱/۰ بوده و این مقدار کوچکتر از ۰۵/۰ می­باشد. ولی چون حجم نمونه برابر ۱۹۶ بوده و بیشتر از ۳۰ می­باشد؛ طبق قضیه حد مرکزی نیز توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر عوامل تکنولوژیکی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال نمی ­باشد چون سطح معنی­داری به دست آمده از این آزمون برابر ۰۱۱/۰ بوده و این مقدار کمتر از ۰۵/۰ می­باشد. ولی چون حجم نمونه برابر ۱۹۶ بوده و بیشتر از ۳۰ می­باشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر عوامل سازمانی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال نمی ­باشد چون سطح معنی­داری به دست آمده از این آزمون برابر ۰۱۷/۰ بوده و این مقدار کمتر از ۰۵/۰ می­باشد. ولی چون حجم نمونه برابر ۱۹۶ بوده و بیشتر از ۳۰ می­باشد؛ طبق قضیه حد مرکزی نیز، توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر استفاده از شبکه اجتماعی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال می­باشد چون سطح معنی­داری به دست آمده از این آزمون برابر ۱۵۲/۰ بوده و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ می­باشد. از طرفی چون حجم نمونه برابر ۱۹۶ بوده و بیشتر از ۳۰ می­باشد؛ طبق قضیه حد مرکزی نیز، توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر اثربخشی فعالیت بازاریابی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال می­باشد چون سطح معنی­داری به دست آمده از این آزمون برابر ۱۲۷/۰ بوده و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ می­باشد. از طرفی چون حجم نمونه برابر ۱۹۶ بوده و بیشتر از ۳۰ می­باشد؛ طبق قضیه حد مرکزی نیز، توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر عملکرد فروش با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال می­باشد چون سطح معنی­داری به دست آمده از این آزمون برابر ۲۳۵/۰ بوده و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ می­باشد. از طرفی چون حجم نمونه برابر ۱۹۶ بوده و بیشتر از ۳۰ می­باشد؛ طبق قضیه حد مرکزی نیز، توزیع این متغیر نرمال است.
۴-۳-۲ محاسبه همبستگی بین متغیرهای تحقیق
برای محاسبه همبستگی بین کلیه متغیرهای تحقیق به دلیل نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان می­دهد. این ضریب بین ۱ تا ۱- می­باشد و درصورت عدم وجود رابطه بین دو متغیر برابر صفر می­باشد. این آزمون با توجه به فرضیات زیر به بررسی ارتباط بین دو متغیر می ­پردازد.
فرض (H0): همبستگی معنی­دار بین دو متغیر وجود ندارد.
فرض (H1): همبستگی معنی­دار بین دو متغیر وجود دارد.
نحوه داوری در مورد وجود یا عدم وجود ارتباط براساس سطح معنی­داری به­دست آمده صورت می­پذیرد. بدین ترتیب که اگر sig آزمون کوچکتراز ۰۵/۰ باشد فرض H0رد شده و بین دو متغیر ارتباط معنی­داری وجوددارد.
جدول (۴-۷). نحوه داوری میزان عددی ضریب همبستگی

مقدار

نحوه داوری

۲۵/۰- ۰

همبستگی مستقیم- ضعیف

۵/۰- ۲۵/۰

همبستگی مستقیم – نسبتا قوی

۷۵/۰- ۵/۰

همبستگی مستقیم- شدید

۱- ۷۵/۰

همبستگی مستقیم- بسیار شدید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...