بین ۲D: 4D با ویژگی­های پیکرسنجی و ترکیب بدنی در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
خرده فرض اول: بین ۲D: 4D دست راست با ویژگی­های پیکرسنجی و ترکیب بدنی در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
خرده فرض دوم: بین ۲D: 4D دست چپ با ویژگی­های پیکرسنجی و ترکیب بدنی در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
فرضیه سوم
بین ۲D: 4D با ویژگی­های فیزیولوژیکی (توان هوازی و توان بی هوازی) در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
خرده فرض اول: بین ۲D: 4D دست راست با ویژگی­های فیزیولوژیکی در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
خرده فرض دوم: بین ۲D: 4D دست چپ با ویژگی­های فیزیولوژیکی در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
فرضیه چهارم
بین ۲D: 4D با ویژگی­های زیست حرکتی در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
خرده فرض اول: بین ۲D: 4D دست راست با ویژگی­های زیست حرکتی در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
خرده فرض دوم: بین ۲D: 4D دست چپ با ویژگی­های زیست حرکتی در بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه ارتباط معنی داری وجود ندارد.
۷٫۱٫ پیش فرض­های پژوهش
همه آزمودنی­ها از نظر استراحت در شرایط یکسانی قرار داشتند.
همه آزمودنی­ها از نظر تغذیه­ای در شرایطی برابر قرار داشتند.
از همه آزمودنی­ها در یک زمان و ساعت مشخصی تست­ها به عمل آمد.
شرایط محیطی تست گیری برای همه آزمودنی­ها یکسان بود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۸٫۱٫ محدودیت­های پژوهش
خطای موجود در وسایل اندازه گیری از محدودیت­های این پژوهش محسوب می­ شود.
با توجه به مقطعی بودن اردو­های تیم ملی فوتسال بانوان و برنامه ­های تمرینی در نظر گرفته شده توسط کادر مربیگری تیم و محدودیت زمانی، اجرای تست­های مختلف و گوناگون مقدور نبود.
در انتخاب نمونه­های نخبه و غیر نخبه، نوع تغذیه، عوامل روانی و انگیزشی آزمودنی­ها در تست­ها محدودیت وجود داشت.
۹٫۱٫ قلمرو پژوهش
پژوهش حاضر بر روی بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان در سال۱۳۹۳ و فوتسالیست­های دختر آماتور باشگاه­های منطقه ۸ شهر تهران انجام شد.
۱۰٫۱٫ تعریف واژه ­ها و اصطلاحات
فوتسال[۳]
فوتسال به بازی فوتبال درون سالن، که در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال، در محل‌­های سرپوشیده انجام می­ شود، می­گویند.
ورزشکار نخبه[۴]
در این تحقیق به بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان که در اردو­های این تیم جهت شرکت در بازی­های آسیایی و بین المللی حاضر بودند، اطلاق می­ شود.
ورزشکار غیر نخبه[۵]
در این تحقیق به افرادی که به صورت غیر حرفه­ای فوتسال بازی می­ کنند، غیر نخبه گویند.
۲D
عبارت است از انگشت دوم یا انگشت اشاره
۴D
عبارت است از انگشت چهارم یا انگشت حلقه
نسبت ۲D: 4D
عبارت است از نسبت انگشت دوم (اشاره) به انگشت چهارم (حلقه).
ویژگی­های پیکرسنجی[۶]
پیکر سنجی بررسی و مطالعه ابعاد، شکل، ترکیب، تاثیرات بلوغ و عملکرد بدن انسان برای استفاده، مقایسه و دسته‌بندی‌­های انسان شناختی است که شامل اندازه‌گیری‌­های بدن ( قد، وزن، درصد چربی) می‌باشد.
دانشمندان علوم ورزشی، پزشکان و متخصصین از فنون مختلف پیکرسنجی در امور مهمی چون کشف استعداد­های ورزشی، سنجش ترکیب‌بدن، سنجش نتیجه تمرینات و قابلیت‌­های جسمانی سود می‌بردند.
یکی از مهم‌ترین کابرد­های پیکرسنجی در ورزش، تعیین سوماتوتایپ یا نوع بدن و انتخاب افراد مناسب برای ورزش‌­های اختصاصی است (مهدی زاده و همکاران، ۱۳۹۰)
ویژگی­های فیزیولوژیکی[۷]
منظور از ویژگی­های فیزیولوژیکی در پژوهش حاضر اندازه گیری VO2 max و توان بی هوازی بی اسید لاکتیک می­باشد.
ویژگی­های زیست حرکتی[۸]
بخشی از عوامل آمادگی جسمانی فرد می­باشد که با اجرای مطلوب فعالیت­های بدنی در ارتباط است. توانایی فرد برای اجرای یک فعالیت ورزشی، علت است و خود حرکت فقط معلول است. بنابراین آن چه ورزشکار نیاز دارد، توانایی کنترل علت برای اجرای یک عملکرد موفقیت آمیز است. توانایی­های زیست حرکتی (که پایه­ های یک علت هستند)، به طور عمده ژنتیکی یا ارثی می­باشند (ا. بومپا، تئودور، ۱۳۸۲).
منظور از ویژگی­های زیست حرکتی در پژوهش حاضر اندازه گیری سرعت، چابکی، انعطاف پذیری و استقامت عضلانی می­باشد.
استعدادیابی[۹]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...