دانلود منابع تحقیقاتی برای نگارش مقاله حفظ مشتری با رویکرد بازاریابی رابطهمند با توجه به … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
![]() |
H1: رابطه خطی بین دو متغیر وجود دارد (متغیر مستغل بر متغیر وایسته تاثیر معنادار دارد)
زمانی که دنبال این مسئله باشیم که کدام یک از متغیرهای مستقل برای پیش بینی متغیر وابسته سودمندتر و قویتر است از طریق تحلیل رگرسیون چندگانه[۱۰۷] محاسبه میشود. در این روش تاثیر چند متغیر مستقل جهت پیش بینی متغیر وابسته بررسی میشود. با روش رگرسیون چندگانه حذف عقبگرد[۱۰۸] ابتدا کلیه متغیرهای مستقل وارد معادله شده و اثر کلیه متغیرها بر روی متغیر وابسته سنجیده میشود و به مرور متغیرهای ضعیفتر، یکی پس از دیگری از معادله خارج میشوند تا زمانی که خطای آزمون معناداری به ده درصد برسد.
فرضیه اصلی ۱: بازاریابی رابطهمند بر روی وفاداری مشتری تأثیر مثبت و معنا دار دارد.
متغیر مستقل در این فرضیه بازاریابی رابطهمند و متغیر وابسته وفاداری مشتری میباشد. برای سنجش بازاریابی رابطهمند از سوالات ۱ تا ۱۴ پرسشنامه و برای ارزیابی وفاداری مشتری از سوالات ۲۲ تا ۳۰ پرسشنامه استفاده شده است. میانگین و انحراف معیار متغیرهای بازاریابی رابطهمند و وفاداری مشتری متغیرها بشرح جداول ذیل است:
جدول (۴-۵) میانگین و انحراف معیار متغیر مستقل بازاریابی رابطهمند