دانلود فایل های پایان نامه در رابطه با مطالعه اثر پرستیژ، اعتبار و تصویر برند بر قصد خرید مجدد- فایل ۴۰ - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۴-۳-۴-۱-۳) ضریب تعیین R2 (R Squars)
R2 معیاری است که برای متصلکردن بخش اندازه گیری و بخش ساختاری مدلسازی معادلات ساختاری بهکار میرود و نشان ازتأثیری دارد که یک متغیر برونزا بر یک متغیر درونزا می گذارد. نکته ضروری این است که مقدار R2 تنها برای سازههای وابسته (درونزا) مدل محاسبه میگردد و در مورد سازههای برونزا، مقدار این معیار صفر است. هر چه مقدارR2 مربوط به سازههای درونزای یک مدل بیشتر باشد، نشان از برازش بهتر مدل است. چاین (۱۹۹۸) سه مقدار ۱۹/۰، ۳۳/۰و ۶۷/۰را بهعنوان مقدار ملاک برای مقادیر ضعیف، متوسط و قوی بودن برازش بخش ساختاری مدل بهوسیله معیار R2 در نظریگیرد.
جدول(۴-۱۲) ضریب تعیین R2
سازه
R2
کیفیت درک شده
۵۱۰/۰
صرفه جویی در هزینه اطلاعات
۳۰۶/۰
ریسک درک شده
۱۲۰/۰
قصد خرید مجدد
۳۴۲/۰
با توجه به مدل مفهومی و جدول فوق میتوان گفت که مقادیرR2 مربوط به کیفیت درک شده بالاتر از حد متوسط است، مقدارR2 متغیر صرفهجویی در هزینهاطلاعات و قصدخرید مجدد در حد متوسط است و مقادیرR2 سازه ریسک درک شده پایینتر از سطح ضعیف است.
۴-۳-۴-۱-۴) اندازه اثر
این معیار شدت رابطه میان سازههای مدل را تعیین می کند. معیار اندازه تأثیر از شاخصR2 برای تحلیل رابطه میان سازهها کمک میگیرد. کوهن فرمول معیار اندازه تأثیر را به صورت زیر بیان نموده و اضافه کردکه مقادیر ۰۲/۰، ۱۵/۰و ۳۵/۰ به ترتیب نشان از اندازه تأثیرکوچک، متوسط و بزرگ یک سازه بر سازهی دیگر است. این معیار در مدلهایی کاربرد دارد که متغیرهای درونزایی داشته باشند که بیش از یک متغیر برونزا بر آنها تأثیرگذار باشد (داوری و رضازاده، ۱۳۹۲).
f ۲ =
مفروضات فرمول بدین صورت است:
f ۲ (x→y) : اندازه تأثیر x بر y
R2y (X included): مقدار R2 سازهی y زمانی که سازهی X در مدل موجود باشد.
R2y (X excluded): مقدار R2 سازهی y زمانی که سازهی X از مدل حذف شدهباشد.
جدول (۴-۱۳) اندازه اثر F2
مسیر
f2
اعتبار برند ← کیفیت درک شده
۱۳۰/۰
پرستیژ برند ← کیفیت درک شده
۰۵۵/۰
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-04-17] [ 11:35:00 ب.ظ ]
|