لگاریتم طبیعی اهرم مالی

۰۶/۰

۵۶۰

۱۲۵/۰

درصد رشد فروش

۳۵۵/۰

۵۶۰

۰۰۰/۰

باتوجه به نتایج، سطح معنی داری بدست آمده از آزمون کلموگروف-اسمیرنف برای متغیرهای نسبت دستکاری هرکدام از روشها مدیریت سود، معیار سودپیش­بینی نشده قبل از مدیریت سود و لگاریتم طبیعی اهرم مالی، بالاتر از سطح خطای آزمون (۰۵/۰=α) است و فرضیهH0 فوق در خصوص آنها پذیرفته می­ شود. به عبارت دیگر، داده ­های مربوط به متغیرهای وابسته مذکور از توزیعی نزدیک به توزیع نرمال پیروی می­ کند. این در حالی است که سطح معناداری آزمون برای متغیر درصد رشد فروش کمتر از ۰۵/۰ است که نشان دهنده عدم نرمال بودن این متغیر می باشد. بنابراین لازم است قبل از آزمون فرضیه ­ها این متغیر نرمال سازی شود. در این مطالعه برای نرمال سازی داده ها از تابع انتقال جانسون[۶۰] بهره گرفته شده که فرایند و نتایج آن در پیوست پایان نامه ارائه گردیده است. نتایج حاصل از آزمون کلموگروف-اسمیرنف، پس از نرمال سازی متغیر مذکور، بصورت ذیل می باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۳: آزمون نرمال بودن متغیر وابسته

متغیر وابسته

آزمون کلموگروف اسمیرنف

آماره آزمون

درجه آزادی

سطح معنی داری

درصد رشد فروش

۰۱۸/۰

۵۶۰

۲۰۰/۰

باتوجه به نتایج، سطح معنی داری بدست آمده از آزمون کلموگروف-اسمیرنف برای متغیر درصد رشد فروش ، پس از نرمال سازی، بیشتر از سطح خطای آزمون (۰۵/۰=α) است. به عبارت دیگر، داده ­های مربوط به متغیر مذکور از توزیعی نزدیک به توزیع نرمال پیروی می کند. در نتیجه، نرمال بودن بعنوان یکی از فرض­های اساسی رگرسیون در خصوص این معیار متغیر وابسته پژوهش پذیرفته می شود.
۴-۵- مدل آزمون فرضیه اول
جهت آزمون فرضیه اصلی پژوهش از یک مدل رگرسیونی استفاده شده است که در آن مدیریت سود بعنوان متغیر وابسته و اندازه شرکت به عنوان متغیر مستقل و معیارهای ارزیابی آن پردازش می­ شود. نتایج حاصل از برازش مدل گرسیونی مذکور در جدول ۴-۴ ارائه شده است.
جدول ۴-۴: نتایج تجزیه و تحلیل آماری برای آزمون فرضیه اول

AMit= β۰+ β۱PreAEMUIit + β۲RMit+ β ۳LEVit + β۴GROWTHit + β۵ Sizeit + εit

سطح معنی داری F

آماره F

آماره دوربین واتسون

R2 تعدیل شده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...