فرضیه فرعی ۹ : بین تعالی سازمانی و سرآمدی بر اساس مدل EFQM در حوزه نتایج کلیدی عملکرد و سودآوری شرکت‌های پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد
جدول شماره ۴-۱۱
میزان همبستگی امتیازات حوزه نتایج کلیدی عملکرد با شاخص‌های سودآوری EPS

متغیر وا بسته
متغیر مستقل سود آوری
(EPS)
تعداد
ضریب همبستگی
سطح معنی داری
نتایج کلیدی عملکرد

۶۳

۰٫۵۳۴

۰٫۰۰۰

که این فرضیه با نمادهای آماری و به صورت فرضیه آماری به شکل زیر بیان می‌شود :
Ho : بین تعالی سازمانی و سرآمدی در حوزه نتایج کلیدی عملکرد و سودآوری شرکت‌ها رابطه مثبت و معنی داری وجود ندارد
H1 : بین تعالی سازمانی و سرآمدی در حوزه نتایج کلیدی عملکرد و سودآوری شرکت‌ها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
در تحلیل فرضیه فوق که ارتباط بین تعالی سازمانی و سرآمدی در حوزه نتایج کلیدی عملکرد و سودآوری سازمان را بیان می‌کند از روش پیرسون استفاده شده است بررسی نتایج حاصله از امتیازات شرکت‌ها در حوزه یادشده طی سال‌های۱۳۸۳ لغایت ۱۳۸۸ و ارتباط آن‌ها با شاخص سودآوری مبین این مهم می‌باشد که بین این دو متغیر(مستقل و وابسته)رابطه معنی دار و مستقیمی وجود دارد (با توجه به این که ۰٫۰۵ Sig<) بنحویکه اغلب شاخصها در سطح معنی داری یک درصد قراردارند. لذا فرض H1 پذیرفته می‌شود.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه:
همانگونه که پیشتر اشاره گردید سرآمد شدن یک سازمان، فرایند پیوسته ایست که با برنامه ریزی و هدفگذاری آغاز می‌شود و در طول مسیر با ارزیابی‌های مداوم و استفاده از اهداف از پیش تعیین شده، نواقص و نارساییها مشخص شده و با اصلاحات لازم، حذف موانع و تقویت نقاط قوت انجام می‌شود.
نقطه شروع هر تغییر و بهبودی، درک و شناخت کامل از وضعیت موجود سازمان و پیدا کردن مشکلات آن است. در این تحقیق به تشریح تعالی سازمانی بر اساس الگوی اروپایی EFQM که به عنوان نقطه آغازی برای ورود به جاده رشد و سرآمدی است، و تاثیر آن بر سودآوری شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران بحث و بررسی انجام شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جهت تحقق این امر در بخش اول تحقیق کلیاتی از موضوع تحقیق، طرح مساله و هدف تحقیق ارائه شده است.
در فصل دوم (ادبیات موضوعی) سعی شده است به طور مبسوط به مطالب پرداخته شود. تعاریف و توضیحات کامل راجع به مفاهیم و انواع مدل‌های عارضه یابی، کاربرد آن‌ها، ارائه مطالب تحلیلی به ریز در مورد حوزه‌های نه گانه مدل تعالی سازمانی و در انتهای فصل دوم به یک نمونه مورد کاوی (Case Study) استفاده از مدل خودارزیابی در شرکتی اروپائی و بررسی نتایج حاصل از اجرای فرایند خودارزیابی جهت توجه به روش تحقیق مبتنی بر نتایج حقیقی اشاره شده است.
در فصل سوم پژوهش، عنوان تحقیق بعلاوه فرضیه‌های این پژوهش، روش جمع آوری اطلاعات، نیز توضیح داده شده اند و در پایان فصل سوم، روایی، پایایی و روش تحقیق، جامعه آماری تحلیل، آمار توصیفی، روش آزمون فرضیه‌ها نیز علاوه بر مطالب فوق در جهت روشن شدن فضای تحقیق مورد توجه و عنایت در حد کفایت قرار گرفته اند
در فصل چهارم تحقیق نیز با بهره گرفتن از نرم افزار Spss و Exell تجزیه و تحلیل داده‌ها، به تحلیل آمار استنباطی در ارتباط با فرضیات نه گانه پژوهش و ارائه جداول مربوط پرداخته شده است. پرداختن به آمار استنباطی کاملاً بیانگر نتایج کار پژوهشگر بوده و استفاده از آزمون پیرسون و به منظور آنالیزداده‌ها نیز در فصل چهارم صورت گرفته است که البته جداول حاصل از این ابزارها که به کمک نرم افزار Spss و Exell بدست آمده اند زینت بخش توضیحات در این فصل می باشند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...