در پاسخ به گویه: کارکرد شبکه‌های مجازی اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. حدود ۴۰ درصد معتقدند که کارکرد شبکه‌های مجازی اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد.در این میان مخالفان نیز حدود ۱۹ درصد هستند، ولی حدود ۳۸ درصد از افراد در این مورد بی نظر هستند‌.
در پاسخ به گویه: کارکرد تبلیغات محیطی وﺳﺎﻳﻞ ارﺗﺒﺎط بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. اکثریت افراد (حدود ۴۰ درصد) درباره این گزینه نظری ندارند، در حالی که حدود ۳۸ درصد با آن موافقند. مخالفان حدود ۱۹ درصد هستند.
در پاسخ به گویه: کارکرد رادیو بر نا امنی اجتماعی موثر ‌می‌باشد. حدود ۸۳ درصد از افراد مورد مطالعه معتقدند که کارکرد رادیو بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. این گویه قبلا نیز به طور غیر مستقیم و از طریق گویه‌هایی جزئی تر بررسی شده و تقریبا نتایج همسانی به دست آمده بود.
در پاسخ به گویه: کارکرد اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد.۷۵ درصد افراد مورد مطالعه در این خصوص نظر مثبتی داشته وموافقان تنها ۱۲ درصد هستند‌.
در پاسخ به گویه: کارکرد مطبوعات بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. از منظر حدود ۸۳ درصد از افراد مورد مطالعه، کارکرد مطبوعات بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد.
در پاسخ به گویه: میزان تحصیلات اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. همان گونه که انتظار ‌می‌رفت، اکثریت افراد با این نگاه که میزان تحصیلات اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد، موافق هستند. با این حال با توجه به آن که این گویه به طور کلی عنوان شده است، تعداد بی نظرها افزایش یافته است.
گویه: نوع تحصیلات اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. با مخالفت هیچیک از افراد مورد مطالعه مواجه نگشت و حدود ۹۷ درصد با آن موافقت دارند.
در پاسخ به گویه: سطح تحصیلات اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. تنها ۶ درصد با این نگاه مخالفند و حدود ۸۸ درصد از افراد مورد مطالعه با این گزینه موافقند؛ یعنی در واقع تاکید ‌می‌کنند که این ارتباط وجود دارد و سطح تحصیلات اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد.
در پاسخ به گویه: رشته تحصیلی اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. اکثر کسانی که پاسخ داده اند، این نظر را داشته اند.
در پاسخ به گویه: مکان تحصیلات اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. در این گویه به طور مستقیم و به شکلی کلی، نظر افراد در خصوص ارتباط مکان تحصیلات اﻓﺮاد و احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران خواسته شده است. در این خصوص هیچ مخالفی وجود ندارد. با این حال به دلیل گستردگی این بحث، حدود ۱۸ درصد از افراد مورد مطالعه در این خصوص در زمره «بی نظر»‌ها جای گرفته اند.
در پاسخ به گویه: زمان تحصیلات اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد. اکثریت افراد حدود ۸۷ درصد افراد بیان کرده اند که زمان تحصیلات اﻓﺮاد بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران موثر ‌می‌باشد.

۵-۴- پیشنهادات به محققین آتی

شناسایی عوامل تکنولوژیکی موثر بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
شناسایی عوامل فرهنگی موثر بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
شناسایی عوامل اجتماعی موثر بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
شناسایی عوامل اقتصادی موثر بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
شناسایی عوامل سیاسی موثر در تولید ناامنی اجتماعی زنان ساکن درمنطقه ۱ شهر تهران
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
بررسی تاثیر تماشای تلویزیون ماهواره ای بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
نقش بکارگیری اینترنت بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
نقش نهاد‌های مرد‌می‌در کاهش امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
نقش شیوه‌های رهبری ( سبک‌های رهبری ) مدیران سیاسی کشور بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
بررسی نقش شیوه‌های رهبری ( سبک‌های رهبری ) مدیران انتظا‌می‌کشور بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران
شناسایی آسیب‌های فرهنگی بکارگیری تکنولوژی‌های نوین ارتباطی بر احساس امنیت اجتماعی زنان منطقه ۱ شهر تهران

۵-۵- محدودیت‌های پژوهش:

این پژوهش برای اجرا با محدودیتهایی مواجه بود که برخی از آنها در اختیار محقق و برخی خارج از محدودۀ محقق می‌باشد. بعضی از محدودیتهایی که تا حدی در حیطۀ محقق قرار می‌گیرند عبارت هستند از: نحوۀ طراحی و نوع سئوالات پرسشنامه ( به دلیل تفاوت‌های فرهنگی )، میزان روایی و اعتبار سئوالات که با آزمون مقدماتی این اشکالات تا حدود زیادی مرتفع می‌گردد. بخش اعظم این مشکلات ناشی از ماهیت روش تحقیق پیمایشی می‌باشد که پاسخهای دریافتی در این نوع روش تحقیق عمدتاً واکنشی می‌باشند که شاید ناشی از اثرات محیط اجتماعی پاسخگو باشد. البته می‌توان با آموزش پژوهشگران و دقت در طراحی و تدوین پرسشنامه تا حدودی از این محدودیتها کاست.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

بخش دیگری از محدودیتهای این تحقیق ناشی از این واقعیت است که این تحقیق در منطقه ۱ شهر تهران انجام گرفته که شاید به دلیل محدودیت زمانی و مکانی به سایر منطقه شهر تهران قابل تعمیم نباشد. از منظری دیگر چون این تحقیق با توجه به خاستگاه آکادمیک و دانش پژوهشی محقق طراحی شده، از این رو ‌می‌بایست برای بهره گیری از نتایج این تحقیق، نتایج حاصله را در کنار سایر نتایج قرار داد تا راهکار عملی و عل‌می‌بهتری برای گمانه زنی در باب رفتار و فعالیتهای افراد ارائه داد.
از محدودیتهای دیگر این تحقیق می‌توان به امتناع ورزیدن بعضی از پاسخگویان از پر کردن پرسشنامه ها به دلیل شرایط سیاسی موجود اشاره داشت.
کمبود منابع تحقیقی از جمله منابع تحقیقات پیشین در این زمینه از دیگر محدودیتها برای بررسی این موضوع بوده است.
حجم بالای پرسشنامه (۴۰۰ پرسشنامه و ۴۰ گویه) از مهمترین محدودیت‌هایی بود که روند جمعآوری داده ها را با مشکل کمبود زمان مواجه کرده بود و بر روند پیشرفتِ کار تأثیرگذار بود.

فهرست منابع

الف) منابع فارسی:

    1. اتکینسون، دیوید و مارک رابوی رادیو- تلویزیون خدمت عمومی(چالش قرن بیست ویکم)، ترجمه مرتضی ثاقب فر،تهران:انتشارات سروش (۱۳۸۴)
    1. افتخاری، اصغر: حوزه ناامنی و مبانی فرهنگی مدیریت استراتژیک و امنیت داخلی در ایران، انتشارات مطالعات راهبردی، بهار۱۳۷۸،ص۱۳
    1. برژینسکى، زیبگنیو: در جست وجوى امنیت ملى. ترجمه ابراهیم خلیلى. تهران. سفیر.( ۱۳۶۸)
    1. بورن، اد بعد فرهنگی ارتباطات برای توسعه،ترجمه مهرسیما فلسفی،تهران: مرکز تحقیقات،مطالعات و سنجش برنامه ایی صدا و سیمای ج.ا.ا. (۱۳۷۹)
    1. پهلوان، چنگیز: فرهنگ شناسی، چاپ اول، تهران: پیام امروز(۱۳۷۸)
    1. پورحسینی، ابوالقاسم ترجمه؛ برن. ژان، فلسفه اپیکور، تهران؛ امیرکبیر، (۱۳۵۷)
    1. چلبی، مسعود: جامعه‌شناسی نظم، تهران: نشر نی، ۱۳۸۲
    1. چلبی، مسعود، ۱۳۷۲، وفاق اجتماعی، نامه علوم اجتماعی، جلد دوم، شماره ۳، ص۲۸-۱۵٫
    1. چلبی، مسعود، جامعه شناسی نظم، تشریح و تحلیل نظری نظم اجتماعی، نشر نی، چاپ اول ۱۳۷۵٫
    1. ﺣﺒﻴﺐزاده، ﺻﺤﺎب، ﺑﺮرﺳﻲﻧﻘﺶدوﮔﺎﻧﻪرﺳﺎﻧﻪﻫﺎیﺟﻤﻌﻲ در ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی و وﻗﻮع ﺟﺮاﻳﻢ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلا‌می‌(۱۳۸۸)
    1. خانیکی، ‌هادی رسانه‌های جمعی و امنیت ملی انتشارات وزارت کشور، چاپ اول جلد دوم تهران ۱۲۷۶
    1. خجسته، حسن: رسانه‌های مدرن و کارکرد آن‌ ها، به نقل از سایت اجلاس حکمت سازمان ملی جوانان ( ۱۳۸۶ )
    1. دادگران، سید محمد: مبانی ارتباطات جمعی، تهران: انتشارات فیروزه، چاپ دوم (۱۳۷۷)
    1. رشیدپور علی: بررسی شیوه‌های مدیریتی موجود در مراکز فرهنگی تابعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌استان لرستان. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت فرهنگی‌. دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد علوم و تحقیقات تهران. (۱۳۸۱)
    1. ژیرار، آگوستین: توسعه فرهنگی، تجارب و خط مشی‌ها، گروه مترجمان، تهران: مرکز پژوهشهای بنیادی،چاپ اول (۱۳۷۲)
  1. ساروخانی، باقر، نقش وسایل ارتباط جمعی در پیشگیری از وقوع بزهکاری وزارت کشور، تهران ۱۳۸۱
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...