• شرکت صرافی پارسیان
  • شرکت خدمات بیمه ای امین پارسیان
  • صندوق قرض الحسنه پارسیان
  • شرکت کارگزاری پارسیان
  • شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان
  • شرکت صبا تامین پارسیان
  • شرکت تامین اندیش پارس
  • شرکت تامین خدمات سیستم های کاربردی کاسپین

۲ـ۱۰ـ جمع بندی
در این فصل تلاش شد که به مباحث نظری و ادبیات مربوط به موضوع و متغیرهای اصلی پرداخته شده و در نهایت پیشینه تحقیقات انجام شده قبلی مورد بررسی قرار گرفته شود. بخش اول این فصل به مباحث مربوط به وفاداری مشتری اختصاص یافته، سپس در بخش دوم مباحث مربوط به برند و وفاداری به برند عنوان شده‌است. در بخش سوم، به مباحث مربوط به رضایت مشتری اشاره شده‌است. سرانجام در بخش پایانی این فصل، به بیان پیشینه تحقیق و تحقیقات انجام شده قبلی مرتبط با موضوع تحقیق پرداخته شده‌است.
لازم به ذکر است که در این فصل از میان مدل‌های اشاره شده، به ترتیب مدل‌های ارزش ویژه‌ی برند آکر (۱۹۹۱)، مدل تصویر ذهنی برند استیفن و همکاران (۲۰۰۷)، مدل رضایت مشتریان سودرلند (۱۹۹۸)، مدل وفاداری مشتریان ماندهاچیتارا و پولثونگ (۲۰۱۱) و مدل اعتماد مشتریان جانسون و گریسون (۲۰۰۰) به دلایل زیر انتخاب شده‌اند:
۱ـ این مدل‌های همگی دارای پرسشنامه‌ی استاندارد و تأیید شده هستند.
۲ـ این مدل‌ها به تعدد در تحقیقات معتبر بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته و روایی و پایایی آنها به کررات در جوامع و نمونه‌های آماری مختلف به تأیید رسیده است.
۳ـ مفهوم‌سازی‌های صورت گرفته در این مدل‌ها به واقعیت بسیار نزدیک است.
فصل سوم: روش تحقیق
۳ـ۱ـ مقدمه
پس از پرداختن به ادبیات موضوع و مروری بر سوابق نظری و علمی پژوهش و ارائه چارچوب نظری تحقیق، در این فصل، روش تحقیق و مراحل اجرایی آن شرح داده می‌شود. پژوهش فرآیندی است که از طریق آن می‌توان در مورد ناشناخته‌ها، به جستجو پرداخت و نسبت به آنها شناخت لازم را کسب کرد. روش علمی یا روش پژوهش علمی، فرایند جستجوی منظم برای مشخص کردن یک موقعیت خاص است (خاکی، ۱۳۹۰).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

هر پژوهش علمی باید با روش علمی و براساس شیوه مناسب مطالعه، جمع آوری داده‌ها، تحلیل و نتیجهـگیری را به انجام برساند. هرگز نمی‌توان ادعا نمود و مطمئن بود که شناخت های بدست آمده حقیقت دارند، زیرا زمینه شناخت مورد پژوهشی نامحدود و آگاهی و روش های ما برای کشف حقیقت محدود هستند. هدف از انتخاب روش تحقیق، آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را اتخاذ نماید تا او را هرچه دقیق تر، آسان تر و ارزان تر در دستیابی به پاسخ هایی برای پرسش یا پرسش های تحقیق مورد نظر کمک کند. هدف این تحقیق بررسی و تجزیه و تحلیل تاثیر ارزش ویژه برند، اعتماد به برند، تصویر ذهنی برند و رضایت بر وفاداری مشتریان بانک پارسیان است.
۳ـ۲ـ روش تحقیق
هدف از انتخاب روش تحقیق این است که مشخص نمائیم برای موضوعی خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش یا شیوه‌ای را اتخاذ کند تا هر چه سریع‌تر و صحیح‌تر به پاسخ سؤالات تحقیق دست یابد. به طور کلی روش‌های تحقیق در علوم رفتاری را می‌توان با توجه به دو معیار هدف تحقیق و نحوه جمع‌ آوری داده‌ها تقسیم‌بندی نمود (خاکی، ۱۳۹۰). تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می‌شوند: تحقیقات بنیادی، تحقیقات کاربردی و تحقیقات توسعه‌ای.

  • تحقیقات بنیادی: هدف اصلی این نوع تحقیقات، آزمون نظریه‌ها، بررسی و تبیین روابط بین پدیده‌ها و افزودن به مجموعه دانش در یک زمینه خاص است. این نوع تحقیقات اساساً نظریه‌ها را بررسی و آنها را تأیید، تعدیل یا رد می‌کنند. تحقیق بنیادی، در واقع به دنبال آن است که با تبیین روابط بین پدیده‌ها، قوانین و اصول علمی را کشف کند.
  • تحقیقات کاربردی: هدف تحقیقات کاربردی، توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص است. به عبارت دیگر، تحقیق کاربردی در جهت اجرایی کردن نظریات و نگرش‌های علمی است.
  • تحقیقات توسعه‌ای: این نوع تحقیق، فرآیندی است که به منظور تدوین و تشخیص مناسب بودن یک مدل، طرح یا برنامه به کار می‌رود. هدف اساسی تحقیقات توسعه‌ای، تدوین یا ارائه مدل، برنامه‌ها، طرح‌ها و غیره است؛ به نحوی که ابتدا موقعیت نامشخص خاصی تبیین و سپس بر اساس یافته‌های پژوهشی، مدل، طرح یا برنامه ویژه آن تدوین می‌شود (پیشین).

با توجه به تعریف فوق و با توجه به ماهیت تحقیق حاضر، این تحقیق از نوع کاربردی است؛ زیرا به دنبال بررسی و تأیید تاثیر متغیرهای ارزش ویژه برند، اعتماد به برند، تصویر ذهنی برند و رضایت بر وفاداری و ارائه پیشنهاداتی کاربردی می‌باشد. پژوهش حاضر را می‌توان براساس هدف کاربردی و به روش توصیفیـ پیمایشی از نوع علی دانست که بر اساس یکسری پژوهش های بنیادی و پایه‌ای که دانش و نظریه‌ها را بطور عام توسعه و گسترش می‌دهد شکل گرفته‌است. در نهایت هم با گسترش و توسعه بنیادهای نظری و مفهومی این پژوهش می‌توان کاربردهایی بلند مدت از پژوهش حاضر را متصور بود. تحقیق حاضر براساس هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و به لحاظ طبقه بندی برحسب روش، تحقیقیـپیمایشی بوده‌است (ببی،۱۳۸۱). اطلاعات مورد نیاز این تحقیق در دو مرحله گردآوری شده‌اند. بدین صورت که ابتدا از طریق مطالعه کتابخانه‌ای و بررسی کتب و مقالات معتبر علمی، ‌پایان نامه‌ها و گزارش آماری، اطلاعات لازم در خصوص مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردآوری شده، سپس در مطالعه‌ای میدانی و با بهره گرفتن از پرسشنامه (پرسشنامه به صورت ۵ گزینه‌ای و براساس مقیاس لیکرت از خیلی کم تا خیلی زیاد)، داده‌های مورد نیاز برای بررسی فرضیه‌ها جمع آوری شده‌اند. پژوهشگر در این تحقیق از روش پیمایشی که معمولترین شکل تحقیق در علوم انسانی است، بهره گیری نموده‌است. در این تحقیق برای آگاهی از چگونگی تاثیر متغیرهای تحقیق بر یکدیگر، از روش نظر سنجی از طریق پرسشنامه به عنوان روش عینی و کمی استفاده شده‌است. همچنین در تحقیق حاضر، ارزش ویژه برند، اعتماد به برند، رضایت و تصویر ذهنی برند به عنوان متغیر مستقل و وفاداری به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده‌است.
۳ـ۳ـ جامعه و نمونه‌ی آماری
جامعه آماری گروهی از افراد هستند که یک یا چند صفت مشترک دارند و ما علاقه مند هستیم که یافته‌های پژوهش را به آنها تعمیم دهیم (خاکی،۱۳۹۰). نمونه آماری نیز عبارت است از مجموعه‌ای از نشانه‌ها که دریک قسمت، یک گروه یا جامعه‌ای بزرگتر انتخاب می‌شوند، بطوری که این مجموعه معرف کیفیات و ویژگی‌های آن قسمت، گروه یا جامعه بزرگتر می‌باشد. نمونه گیری عبارتست از مجموعه‌ای از اقدامات که برای انتخاب تعدادی از اعضای جامعه به طوری که معرف آن باشد انجام می‌پذیرد (همان منبع). در این تحقیق برای اطمینان از کافی بودن حجم نمونه، از فرمول نمونه گیری کوکران برای جامعه نامحدود استفاده گردیده و محاسبه شده‌است که با ۰۶% خطا و ۹۶% اطمینان، حجم نمونه نیز نباید کمتر از ۳۸۴ مورد باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه افرادی است که در محدوده زمانی دو هفته ابتدایی خردادماه به بانک پارسیان مراجعه کرده و از خدمات بانکی این بانک استفاده نموده‌اند. با توجه به فرمول کوکران برروی ۲۶۷ نفر از این افراد عمل نمونه‌گیری انجام شده‌است.
پژوهشگر با توجه به حجم جامعه نمونه میزان بیشتری پرسش نامه توزیع کرده (۳۰۰ پرسش نامه) تا با کمبود داده‌های معتبر مواجه نشده و به اعتبار داده‌ها آسیبی وارد نشود. پس از دریافت پرسش نامه‌ها موارد تکراری و ناقص حذف شده و بر روی آنها تجزیه و تحلیل انجام گرفت. نهایتاً ۲۷۹ پرسشنامه‌ی صحیح جهت اجرای تحلیل دریافت گردید.
۳ـ۴ـ روش و ابزار گردآوری داده‌ها
به منظور جمع آوری اطلاعات، روش های متعددی وجود دارد و اغلب برای کسب اطلاعات در یک تحقیق از روش های مختلفی استفاده می‌گردد (سرمد، ۱۳۸۸:‌۴۳). روش های گرد آوری اطلاعات را به طور کلی به دو طبقه می‌توان تقسیم کرد: روش های کتابخانه ای و روش های میدانی. در روش های کتابخانه ای تقریباً تمام تلاش محقق در کتابخانه‌ها صورت می‌پذیرد. روش های میدانی که از شهرت بیشتری برخوردارند به روش هایی اطلاق می‌شود که محقق برای گردآوری اطلاعات ناگزیر است به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد یا محیط، و نیز برقراری ارتباط مستقیم با واحد تحلیل یعنی افراد، اعم از انسان، مؤسسات، سکونت‌گاه‌ها، موردها و غیره، اطلاعات مورد نظر خود را گردآوری کند (حافظ‌نیا، ۱۳۸۴: ۱۷۹ـ۱۶۳). بنابراین، روش گردآوری داده‌ها در این پژوهش از نوع میدانی می‌باشد.
ابزار سنجش و اندازه گیری وسایلی هستند که محقق به کمک آنها می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را برای تجزیه و تحلیل و بررسی پدیده مورد مطالعه و نهایتاً کشف حقیقت گردآوری نماید (حافظ‌نیا، ۱۳۸۴: ۱۴۴). در این پژوهش ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه می‌باشد. بدین منظور از پرسشنامه‌های استاندارد رضایت و وفاداری مشتریان، تصویر ذهنی از برند، اعتماد مشتریان و ارزش ویژه‌ی برند ساخته شده توسط ساهین و دیگران (۲۰۱۱) استفاده شد. شرح سؤالات پرسشنامه‌ها به تفکیک متغیرها را می‌توانید در جداول زیر مشاهده بفرمایید.
جدول۳ـ۱: سوالات پرسشنامه به تفکیک ابعاد

متغیرها
تعداد سؤالات
شماره سؤالات

رضایت مشتریان
۳
۱ تا ۳

تصویر ذهنی برند
۱۶
۴ تا ۱۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...