همچنین در مورد برانگیختگی هیجانی، با مقایسه میانگین آن یعنی (۴٫۴۵) می‏توان آن را در شاخص ۴-۵یعنی گزینه متوسط قرار داد. بنابراین کتابداران در بعد داشتن برانگیختگی هیجانی، در وضعیت متوسط رو به بالا قرار دارند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۸٫فرضیه اول پژوهش

بین عامل شرایط سازمانی و توانمندسازی روان‌شناختی از نظر کتابداران رابطه معنی‏داری وجود دارد.
جدول (۴-۲۱) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون پیرامون میزان شرایط سازمانی و توانمندسازی روان‏شناختی کتابداران را نشان می دهد.

جدول(۴-۲۱):نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون پیرامون میزان شرایط سازمانی و توانمندسازی روان‌شناختی

ضریب همبستگی پیرسون
۰٫۸۸۸(**)
سطح معنی‏داری
۰٫۰۰۰
تعداد
۱۰۹

نتایج به دست آمده از آزمون ضریب همبستگی بین این دو متغیر حاکی از آن است که در بین ۱۰۹پاسخگوی مورد مطالعه ضریب همبستگی با سطح معنی‏داری۰۰۰/۰=α برابر با ۸۸۸/۰=R محاسبه شده است. از آنجا که این سطح معنی‏داری از سطح معنی‏داری مورد نظر ما ۰۵/۰=α کمتر است مدرک کافی برای رد فرض صفر خود داریم، درنتیجه فرضیه صفر مارد و فرضیه اصلی ما تائید می‏شود. بنابراین نتیجه می‏گیریم که با بهبود شرایط سازمانی میزان توانمند سازی روان‌شناختی کتابداران نیز افزایش می‏یابد.

۴-۳-۹٫فرضیه دوم پژوهش

بین عامل راهبردهای مدیریتی و توانمندسازی روان‌شناختی از نظر کتابداران رابطه معنی‏داری وجود دارد.
جدول (۴-۲۲) نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون پیرامون میزان راهبردهای مدیریتی و توانمندسازی روان‏شناختی کتابداران را نمایش می دهد.

جدول (۴-۲۲):نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون پیرامون میزان راهبردهای مدیریتی و توانمندسازی روان‌شناختی

ضریب همبستگی پیرسون
۰٫۹۲۹(**)
سطح معنی‏داری
۰٫۰۰۰
تعداد
۱۰۹

نتایج به دست آمده از آزمون ضریب همبستگی بین این دو متغیر حاکی از آن است که در بین ۱۰۹پاسخگوی مورد مطالعه ضریب همبستگی با سطح معنی‏داری۰۰۰/۰=α برابر با ۹۲۹/۰=R محاسبه شده است. از آنجا که این سطح معنی‏داری از سطح معنی‏داری مورد نظر ما ۰۵/۰=α کمتر است مدرک کافی برای رد فرض صفر خود داریم، درنتیجه فرضیه صفر مارد و فرضیه اصلی ما تائیدمی‏شود. بنابراین نتیجه می‏گیریم که با افزایش راهبردهای مدیریتی میزان توانمند سازی روان‌شناختی کتابداران نیز افزایش می‌ یابد.

۴-۳-۱۰٫فرضیه سوم پژوهش

– بین عامل منابع خودکارآمدی و توانمندسازی روان‌شناختی از نظر کتابداران رابطه معنی‏داری وجود دارد.
جدول ۴-۲۳ نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون پیرامون میزان منابع خودکارآمدی و توانمندسازی روان‏شناختی کتابداران را نمایش می دهد.

جدول(۴-۲۳):نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون پیرامون میزان منابع خودکارآمدی و توانمندسازی روان‌شناختی

ضریب همبستگی پیرسون

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...