جدول تحقیقات کاربردی داخلی

نام محقق
سال تحقیق
موضوع
نتیجه

نمازی و کرمانی
۱۳۸۷
بررسی تاثیر ساختار شرکتها بر تامین مالی از طریق بدهی
رابطه ای منفی و معنی داری بین مالکیت نهادی وتامین مالی از طریق بدهی وجود دارد.

عمران نجفی
۱۳۸۷
بررسی عوامل تعیین کننده بر تامین مالی از طریق بدهی
بین اندازه ی شر کت و نسبت بدهی بر مبنای ارزش دفتری رابطه ای مثبت و معنی داری وجود دارد.

رجبی و محمدی
۱۳۸۷
بررسی تاثیر هزینه ی نمایندگی بر تامین مالی از طریق بدهی
رابطه ای مثبت و معنی داری بین هزینه نمایندگی و تامین مالی از طریق بدهی وجود دارد.

نمازی و حشمتی
۱۳۸۶
بررسی تاثیر سازه ها و متغیرهای تاخیری بر تامین مالی از طریق بدهی
بین متغیرهای مستقل تحقیق یعنی قابلیت سودآوری و بازده سهام و اهرم مالی رابطه معنی داری وجود دارد

فـصـل سوم
مواد و روش ها
۳ -۱ – مقدمه
تحقیق در روش­شناسی علمی عبارت از کاربرد «روش­های علمی» در حل یک مسأله یا پاسخگویی به یک سؤال است. دلاور(۱۳۸۷) تحقیق را کوشش منظمی تعریف می­ کند که به منظور پاسخگویی به یک یا چند سؤال صورت می­گیرد.
به­ طور کلی روش علمی به فرایندی اطلاق می­ شود که از طریق آن پژوهشگر ابتدا با بهره گرفتن از مشاهدات خود، فرضیه یا فرضیه­هایی را صورت­بندی می­ کند و با کمک این فرضیه ­ها رابطه بین متغیرها را پیش ­بینی می­ کند. سپس با مشاهده منظم به جمع­آوری اطلاعات جهت تأیید یا رد فرضیه­اش می ­پردازد. در مباحث علمی غالباً مفاهیم پژوهش و روش­علمی به صورت مترادف به کار برده می­شوند. به هر حال هر پژوهش یا روش علمی دارای مراحلی است که پژوهشگر قبل از آغاز تحقیق باید به این مراحل آگاه باشد و به عبارت دیگر قبل از آغاز تحقیق بایستی طراحی تحقیق صورت پذیرد و در حین انجام تحقیق این مراحل را دنبال نماید.
دراین فصل ابتدا جامعه آماری تحت مطالعه معرفی می شود و سپس نمونه آماری و روش نمونه گیری که یکی از حساس ترین مراحل فرایند پژوهش است تشریح و در ادامه حجم نمونه و طرز محاسبه آن گفته می شود. بعد از آن متغیرهای مستقل و وابسته معرفی می شوند. سپس تشریح روش تحقیق که موضوع اصلی این فصل است مطرح شده و در خلال آن به توضیح پارامترهایی چون روش کلی تحقیق، روش و ابزارگردآوری داده ها، دقت، اعتبار، وپایائی ابزارتحقیق و همچنین به روش های تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته می شود.
۳-۲- روش کلی تحقیق
پژوهش حاضر از نوع پس رویدادی و تحلیلی و توصیفی است. روند اصلی برمبنی تجربیات گذشته استوار است و نتیجه گیری از نوع استقرائی است. در این پژوهش داده ها ازمنابعی گرفته شده که درنتیجه وقایع گذشته پدید آمده اند وامکان دستکاری اطلاعات از جانب پژوهشگر وجود نداشته است.
مبانی نظری پژوهش از روش مطالعات کتابخانه ای انجام شده است. در این راستا از جدیدترین کتب، رساله های دکتری و کارشناسی ارشد، مقالات داخلی و خارجی که پیرامون موضوع به طبع رسیده اند استفاده شده اند.
۳-۳- جامعه آماری
با توجه به قلمرو مکانی و زمانی، جامعه آماری تحقیق حاضر شرکتهای پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران می­باشند که این شرکت­ها تا پایان سال ۱۳۸۹ شامل ۳۹۲ شرکت در ۳۲ صنعت مختلف بوده ­اند.
۳-۴- نمونه آماری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...