۱۱-­ شناسایی موانع استفاده از دانش جدید در سازمان
۵-۵-­ محدودیت های تحقیق
همواره پژوهشگران در تحقیقات خود با محدودیت­هایی مواجه هستند که بخشی از آن­ها حتی در ابتدای کار نیز خود را نشان می دهند. از عمده ترین ارکان تحقیق و پژوهش دسترسی به آمار و اطلاعات است. در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که موجب شده خدمات تحقیقاتی از قبیل دسترسی به کتب، مجلات، آمار، بانک­های اطلاعاتی و … در کشور به راحتی ممکن نباشد. بخشی از این مشکل ناشی از فقدان یا کمبود هر یک از خدمات تحقیقات فوق است و از سوی دیگر فرهنگ غلط، سبب خصوصی تلقی کردن این موارد شده و در نتیجه افراد و موسسات بنوعی از انتقال یافته­های خویش به دیگران خود داری می­ کنند. از سوی دیگر متغییرهای ناخواسته که ممکن است حاصل طرح­ها و روش­های ویژه­ای باشند که در تحقیق بکار گرفته می­شوند، غالباً به گونه­ های مختلف، اعتبار درونی و بیرونی تحقیق را به مخاطره می اندازند.
از جمله موارد محدود کننده تحقیق عبارتند از:
۱-­ در دسترس نبودن و یا فقدان منابع در زمینه تحقیق مورد نظر
۲-­ هر کار تحقیقی در مراحل مختلف خود نیازمند صرف هزینه­ های مالی است که مسلماً تحقیقات دانشجویی به دلیل شرایط خاص محقق ازاین موضوع مستثنی نیست.
۳-­ انتخاب نمونه­ آماری و کسانی که باید به پرسش نامه پاسخ می­دادند.
۴-­ عدم تمایل برخی از مسئولین و پاسخ دهندگان به تکمیل پرسش نامه­ ها.
۵-­ پاسخ دهندگان به علت عدم نمود عینی کاربرد تحقیقات پیشین با موضوعات مختلف، اعتقاد زیادی به نتایج این نوع تحقیقات ندارند.
منابع فارسی:
۱-­ آذر،عادل و مومنی،منصور،۱۳۷۲،آمار وکاربرد آن در مدیریت، جلد اول، چاپ پنجم، تهران ،سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه­ها (سمت ).
۲-­ آذر، عادل و مومنی، منصور،۱۳۷۲،آمار وکاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، چاپ پنجم، تهران ،سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه­ها (سمت ).
۳-بات، گانت، دی،۱۳۸۸ ، “مدیریت دانش در سازمان­ها ؛ بررسی تاثیر متقابل فناوری، فنون و انسان “ترجمه محمد ایران شاهی، فصل نامه علوم و اطلاع رسانی، شماره ۱۸(۱و۲)،۸۳-۸۶٫
۴-­ دلاور، علی،۱۳۸۰ ، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی، تهران، انتشارات رشد.
۵-­ رضاییان، علی،۱۳۷۲، مدیریت رفتار سازمانی، تهران، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
۶-­ ابطحی، سیدحسین و صلواتی، عادل،۱۳۸ ،”مدیریت دانش در سازمان “انتشارات پیوند نو.
۷-افرازه، عباس، ۱۳۸۴،”مدیریت دانش ؛ مفاهیم، مدل­ها، اندازه گیری و پیاده سازی “،انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر.
۸-افرازه، عباس،۱۳۸۲ ،”مدیریت کیفیت اطلاعات جامع در مدیریت دانش “، مرکز اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن .
۹-­ بوچانی، رضا، ۱۳۸۹،”بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانایی “، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واح دملایر.
۱۰-­ حسین بیگی، عدنان، ۱۳۸۹،”شناسایی عوامل موثر بر پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان “،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد ملایر.
۱۱-­ برگرون، برایان، ۱۳۸۶،”اصول مدیریت دانش “، ترجمه دکتر محمد قهرمانی و محمد باقری ، انتشارات خورشید.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱۲-­ عدلی، فریبا، ۱۳۸۴،”مدیریت دانش؛ حرکت به فراسوی دانش “،انتشارات فراشناختی اندیشه .
۱۳-­ حافظ نیا، محمدرضا،۱۳۸۲،”مقدمه ای برروش تحقیق درعلوم انسانی “،انتشارات سمت ،چاپ نهم.
۱۴-­ خاکی ،غلامرضا،۱۳۸۷،”روش تحقیق بارویکردی به پایان نامه نویسی “،انتشارات مرکزتحقیقات علمی کشور.
۱۵-­ نوناکا، ا،وتاکوچی،۱۳۸۵ ،”شرکت های دانش آفرین “،ترجمه علی عطلافر، جبار اسلامی ،آناهیتا کاوه، سعیدانالویی، نشرسماءقلم .
۱۶-­ مشبکی، اصغروزارعی، عظیم، ۱۳۸۲،”مدیریت دانش با محوریت نوآوری “، مدیریت و توسعه ، شماره ۱۶٫
۱۷-­ سیمار اصل، نسترن ،۲۰۰۷،”شباهت­ها و تفاوت­های مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع گ، ماهنامه تدبیر، سال هجدهم، شماره۱۸۰٫
۱۸-­ وب سایت مرکز تخصصی مدیریت دانش ایران http://www.insidekm.com
۱۹-­ وب سایت مجلات تخصصی مدیریت دانش http://www.kmmagazin.com
۲۰-­ روستا، احمد و داو، ونوس ،۱۳۸۳،”مدیریت بازاریابی “، انتشارات سمت.
۲۱-رادینگ، آلن، ۱۳۸۳،”مدیریت دانش، موفقیت در اقتصاد جهانی “،ترجمه دکتر محمد حسین لطیفی، انتشارات سمت ۳٫
۲۲-باتا چاریا، گری وجانسون ریچارد،۱۳۶۶ ،”مفاهیم و روش­های آماری، ترجمه مرتضی ابن شهر آشوب و فتاح میکائیلی، تهران، مرکز نشر دانشگاهی.
۲۳-داونپورت، توماس و پروساک، لارنس ،۱۳۷۹،”مدیریت دانش “، ترجمه دکتر حسین رحمان سرشت ، تهران، نشرساپکو، چاپ اول.
۲۴-خیراندیش، مهدی و افشارنژاد، علیرضا، ۲۰۰۲،”استراتژی­ های مدیریت دانش برای شخصی و سازمانی “، مجله مدیریت دانش ، شماره ۶۱ص ۳۱-۳۹٫
۲۵-کرلینجر، فرد، ۱۳۷۶،”مبانی پژوهش در علوم رفتاری، ترجمه حسین پاشا شریفی و جعفر نجفی زند، تهران، انتشارات صفار، چاپ اول .
۲۶-­ حسن زاده، محمد،۱۳۸۶ ،”مدیریت دانش : مفاهیم و زیر ساخت­ها، تهران، انتشارات نشرکتابدار.
۲۷-­ قانع بصیری، محسن، ۱۳۷۳،”از اطلاعات تا آگاهی :نظریه تعادلات سه جزئی “، تهران، شرکت ساختمانی نوساختمان.
۲۸-­ اخوان، پیمان و باقری، روح اله ،۱۳۸۹،”مدیریت دانش، از ایده تا عمل “،تهران، انتشارات آتی نگر، چاپ اول۹٫
۲۹-­ یاریگر روش، حسین،۱۳۸۲،”تاریخچه مدیریت دانش “، نشریه مدیریت، شماره ۷۳-۷۴٫
۳۰-­ الوانی، سیدمهدی، ۱۳۸۵،”مدیریت عمومی “،تهران، نشرنی، چاپ چهلم.
۳۱-­ رضائیان، علی، ۱۳۸۵،”اصول مدیریت “،تهران، انتشارات سمت، چاپ هیجدهم.
۳۲-­ فرهنگی، علی اکبر،۱۳۹۰،”ارتباطات انسانی “،تهران، خدمات فرهنگی رسا، چاپ هجدهم.
۳۳-­ سکاران، اوما،۱۳۹۰،”روش­های تحقیق در مدیریت “،ترجمه دکتر محمد صائبی و دکتر محمود شیرازی، مرکزآموزش مدیریت دولتی ریاست جمهوری، چاپ هشتم.
۳۴-­ علاقه بند، علی،۱۳۸۴،”مدیریت عمومی “، تهران ، نشر روان، جاپ سیزدهم.
۳۵-­ سید جوادین، سیدرضا، ۱۳۸۸،”نظریه­ های مدیریت و سازمان “، تهران، نگاه دانش، جلد اول ۱۳۸۸٫
۳۶- بلیک، رید و همکاران، ۱۳۷۸، طبقه‌بندی مفاهیم در ارتباطات، مسعود واحدی، تهران، سروش، چاپ اول.
۳۷- میلر، کاترین،۱۳۷۷، ارتباطات سازمانی، آذر قبادی، تهران، سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...