متغیر
دانش محتوایی تربیتی فناورانه

ضرایب همبستگی
۷۵/۰

سطح معناداری
۰۰۰۱/۰

با توجه به جدول شماره (۳-۸) می­توان گفت که گویه ­ها به دلیل همبستگی معنادار با نمره کل مقیاس مربوطه­شان دارای روایی بودند.
جدول ۳-۹: پایایی ابزار دانش

متغیر
دانش

ضریب آلفای کرونباخ
۹۰/۰

با توجه به جدول شماره (۳-۹) می­توان گفت که مقیاس مذکور از ثبات درونی بسیار بالایی (۹۰/۰) برخوردار است.
۳-۴-۳- مقیاس اهداف تدریس
روایی و پایایی این مقیاس توسط آنجلو و کراس (۱۹۹۳) سنجیده شده است که محاسبه روایی هر یک از ابعاد مقیاس با بهره گرفتن از روش اعتبار صوری و تحلیل گویه، ضریب همبستگی بین گویه ­های هر مقیاس با نمره کل مقیاس مربوطه محاسبه شده است که نتایج آن به صورت کمترین و بیشترین ضریب همبستگی گویه ­ها در هر مقیاس شامل مهارت­ های سطح برتر تفکر (۸۳/۰ – ۶۳/۰)، مهارت­ های اساسی موفقیت تحصیلی (۸۰/۰ – ۴۰/۰)، مهارت­­ها و دانش موضوعی (۷۲/۰ – ۴۱/۰)، ارزش­های تحصیلی و هنرهای آزاد (۸۵/۰ – ۳۷/۰)، آمادگی شغلی (۸۴/۰- ۴۴/۰)، رشد فردی (۸۲/۰ – ۵۹/۰) گزارش شده است که این نتایج نشان­دهنده این است که بعد ارزش­های تحصیلی و هنرهای آزاد (۸۵/۰– ۳۷/۰) دارای بیشترین ضریب همبستگی و بعد مهارت ­ها و دانش موضوعی (۷۲/۰ – ۴۱/۰)، دارای کمترین ضریب همبستگی می­باشد و گویه ­ها به دلیل همبستگی با نمره کل مقیاس مربوطه­شان دارای روایی بودند. به منظور سنجش پایایی هر یک از ابعاد نیز از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است که ضریب آلفای ابعاد به صورت کمترین به بیشترین به صورت مهارت­­ها و دانش موضوعی(۸۰/۰)، مهارت­ های سطح برتر تفکر (۸۷/۰)، مهارت­ های اساسی موفقیت تحصیلی (۸۸/۰)، آمادگی شغلی (۹۰/۰)، ارزش­های تحصیلی و هنرهای آزاد (۹۱/۰)، رشد فردی (۹۴/۰) گزارش شده است که نتایج نشان­دهنده این است که در تمامی ابعاد­گویه ­ها دارای پایایی بالا و مطلوبی می­باشند و مقیاس از ثبات درونی بالایی برخوردار است. در تحقیق حاضر نیز روایی با بهره گرفتن از روش تحلیل گویه، ضریب همبستگی بین گویه ­های هر مقیاس با نمره کل و برای سنجش پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که نتایج آن در جدول (۳-۱۰) و (۳-۱۱) آمده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۳-۱۰: روایی ابعاد اهداف تدریس

متغیر اهداف تدریس
ابعاد
ضرایب همبستگی
سطح معناداری

مهارت­ های سطح برتر تفکر
تفکر
۷۷/۰
۰۰۰۱/۰

تحلیل
۸۴/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...