کلید

۱، ۲، ۲۴

جدول ‏۴‑۱۳: مقادیر تلفات، ENS و تابع هدف در مورد مطالعاتی اول.

مقادیر

حالت مبنا

حالت بهینه

تلفات (MWh/yr)

۴/۱۸۴۸

۴۷۹۵/۸۶۰

ENS (MWh/yr)

۸۸۱/۱۴۵

۶۷۹۵/۶۱

تابع هدف (million$)

۰

۶۵۸/۳-

با توجه به نتایج حاصل از بهینه ‏سازی، مشاهده می‏شود که یک DG یک مگاواتی روی شین‏ ۳۱ قرار می‏گیرد. این DG به همراه کلید روی مکان کاندید ۲۴ قادر به تشکیل جزیره‏ای در انتهای شاخه فرعی سوم می‏باشد. علاوه بر این حضور DG بر روی این شاخه فرعی، سبب کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ می‏شود. یک DG 300 کیلوواتی روی شاخه فرعی چهارم قرار می‏گیرد که می‏تواند به کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ کمک کند. همچنین کلیدهای روی مکان کاندید ۱ و ۲، با جداسازی ناحیه عیب پایین‏دستی امکان اتصال مجدد بارهای بالادستی به شبکه اصلی را فراهم می‏سازند.
پروفیل ولتاژ شبکه برای این مورد مطالعاتی در شکل ۴-۶ نشان داده شده است. همان‏طور که مشاهده می‏شود بعد از استفاده از DGها در شبکه، پروفیل ولتاژ بهبود چشم‏گیری می‏یابد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))


شکل ‏۴‑۶: پروفیل ولتاژ شبکه به ازای سطح بار پیک و در سال اول- مورد مطالعاتی اول.
مورد مطالعاتی دوم
در این قسمت جایابی همزمان DG و کلید با درنظر گرفتن مدل بار پیک و توان ثابت انجام گرفته است. شرایط مسأله همان شرایط بیان شده در مورد مطالعاتی پیشین می‏باشد. تنها تفاوت این مورد مربوط به قابلیت دریافت دستور برای تغییر تولید DGها می‏باشد. در اینجا فرض می‏شود که یکی از DGها با ظرفیت تولید نامی ۳۰۰ کیلووات، قابلیت دریافت دستور برای تغییر تولید را ندارد.
در حالت عملکرد جزیره‏ای، DGها باید قادر به تنظیم توان خروجی متناسب با میزان بار جزیره باشند. بنابراین فرض می‏شود DGهایی که قابلیت دریافت دستور برای تغییر تولید را ندارند، در تشکیل جزایر شرکت نمی‏کنند. حضور این DGها در شبکه، می‏تواند به کاهش تلفات شبکه و بهبود پروفیل ولتاژ کمک نماید.
حل این مسأله جایابی توسط الگوریتم ژنتیک صورت گرفته است که روند همگرایی آن در شکل ۴-۷ نشان داده شده است.
شکل ‏۴‑۷: روند همگرایی الگوریتم ژنتیک- مورد مطالعاتی دوم.
نتایج حاصل از جایابی برای این مورد مطالعاتی در جداول ۴-۱۴ و ۴-۱۵ آمده است.
جدول ‏۴‑۱۴: مکان واندازه بهینه DGها و کلیدها در مورد مطالعاتی دوم.

نام تجهیز

مکان بهینه

نوع DG

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...