با توجه به قلمرو پژوهش که ستاد سازمان صنایع هوایی و سه شرکت (صنعت) مهم آن را در بر می گیرد و موضوع پژوهش که بررسی میزان و عوامل بهره مندی کارکنان سازمان از بزرگراه های اطلاعاتی با تاکید بر نقش اینترنت بوده و زمان انجام پژوهش که سال ۱۳۹۲ بوده است ، لذا جامعه آماری شامل مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان صنایع هوایی کشور می باشد که حدود ۱۲ هزار نفر حجم جامعه آماری بوده، که بر اساس الگوهای موجود از این میان تعداد ۴۲۷ نفر به عنوان نمونه آماری(حجم نمونه) برای پاسخ گویی به پرسشنامه انتخاب گردیدند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

روش نمونه گیری

نمونه: نمونه،گروهی از اعضای یک جامعه تعریف شده است که اطلاعات مورد نیاز پژوهش به کمک آن حاصل میشود. باید توجه داشت که اندازه نمونه به ماهیت پژوهش، ابزار اندازه گیری بهکار برده شده و ویژگی جامعه مورد نظر بستگی دارد.
در این پژوهش از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شده است که بر اساس این روش ابتدا عناصر جامعه به چند گروه ناهمپوش(طبقه) تقسیم و سپس از هر طبقه یک نمونه تصادفی ساده برگزیده میشود.
یکی از دلایل استفاده از این روش در پژوهش این است که میتوان اطمینان حاصل کرد نمونههایی با عناصر کافی از هر طبقه انتخاب شده، و نیز استفاده از این روش در به دست آوردن تخمینهای بهتری برای پارامترهای جامعه کمک میکند. زیرا اگر اختلاف عناصر بین طبقات بیشتر از اختلاف عناصر در داخل هر طبقه باشد، روش نمونهگیری طبقهبندی شده نتایج دقیقتری را نسبت به روش نمونهگیری تصادفی ساده ارائه میکند.

روش استخراج و پردازش داده ها:

برای انجام محاسبات آماری و تجزیه و تحلیل اطلاعات و بالا بردن دقت محاسبات از نرم افزار SPSS و آزمون فرضیه ها از آزمون من ویتنی((M-w استفاده شده است.

روش تجزیه و تحلیل و توصیف داده ها:

برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از طریق تعیین جداول یک متغیرتک بعدی، فراروانی مطلق، درصد و ترسیم نمودار و نیز در تحلیل داده ها با ترسیم جداول دو بعدی و آزمون های آماری مناسب بهره گرفته شده است.

فصل چهارم: یافته های تحقیق

الف) توصیف و تفسیر جداول یک بعدی
ب) تجزیه و تحلیل جداول دو بعدی وآزمون فرضیه ها

جدول شماره (۱) توزیع فراوانی و درصدی بر حسب نام سازمان و شرکت:

شاخص آماری

فراوانی

درصد

درصد تجمعی

نام سازمان/شرکت

ستاد سازمان هوایی

۲۲۴

۸۶/۱

۸

شرکت پنها

۵۱۸۰

۱۶/۴۳

۱۸۵

شرکت صها

۵۱۴۰

۸۳/۴۲

۱۸۲

شرکت قدس

۱۴۵۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...