جدول شماره ۴-۶- ظرفیت تولید جامعه مورد بررسی

شکل ۴-۶- نمودار میله ای ظرفیت تولید جامعه مورد بررسی
ب) خصوصیات جامعه مورد مطالعه از لحاظ تعداد کارکنان:
جامعه مورد بررسی از لحاظ تعداد کارکنان به صورت زیر می باشد:

جدول شماره ۴-۷- وضعیت تعداد کارکنان جامعه مورد بررسی

شکل ۴-۷- نمودار میله ای تعداد کارکنان جامعه مورد بررسی
۴-۳- آزمون فرضیات
سوالهای مطرح شده در پرسشنامه، با گزینه های اصلاً ، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد، ارائه و به ترتیب با رتبه های ۱و۲و۳و۴و۵ ارزشگذاری شده اند. از آنجائیکه هر یک از سوالات می تواند یک متغیر تصادفی تلقی گردد، روش های آماری مورد نظر در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی با نگرش معنی دار بودن و دستیابی به اهداف تحقیق در راستای تایید و یا رد فرضیه‌ها انتخاب شده است.
در این بخش از پژوهش از ، آزمونهای ناپارامتریQp با قرار دادن ( آزمون میانه ) ، آزمونU- من وتینی، آزمون –H کروسکال والیس و آزمون فریدمن جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است.
P=0.5
پرسشنامه با بهره گیری از برنامه EXCEL و SPSS مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفته است
۴-۳-۱- آزمون مربوط به فرضیه اصلی تحقیق
فرضیه اصلی تحقیق بر اساس پرسشهای ۱ الی ۲۴ بعنوان پیش نیاز های فکری و اجرائی لازم برای اجرای ارزیابی متوازن مورد مطالعه و آزمون قرار می گیرد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول شماره ۴-۸- اطلاعات توصیفی مربوط به آزمون فرضیه اصلی

جدول شماره ۴-۹ – نتایج آزمون مربوط به فرضیه اصلی
:H0 شاخص سازی ارزیابی متوازن امکان پذیر نیست
:H1 شاخص سازی ارزیابی متوازن امکان پذیر است
Sig=0.027 < 0.05 .
همانطور که در جدول ۴-۹- مشاهده می شود، آماره آزمون از معیار ارزیابی کمتر است. بنابراین با توجه به اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه این چنین نتیجه گیری می شود که شاخص سازی از منظر ارزیابی متوازن امکان پذیر می باشد که این نتیجه با تحقیق آقای عباس الهیاری که بر روی بیمارستانهای شیراز صورت گرفته مغایر می باشد.
۴-۳-۲- آزمون مربوط به فرضیه فرعی اول:
فرضیه فرعی اول به بررسی امکان شاخص سازی درمنظر مالی ارزیابی متوازن می پردازد. بدین منظور سوالات ۲۵ تا ۳۱ که بعنوان معیارهای مالی در پرسشنامه طراحی شده، مورد آزمون قرار می گیرد برای این منظور ناپارامتری Qp با ( آزمون میانه ) استفاده می شود . از آنجا که میانه گزینه های پرسشنامه که بصورت اصلاً، کم، متوسط، زیاد، بسیارزیاد، بر اساس مقیاس لیکرت از ۱ تا ۵ رتبه بندی شده است برابر ۳ می باشد آزمون فرض در مورد میانه بصورت زیر فرموله می شود.
امکان شاخص سازی از نظر مالی وجود ندارد
امکان شاخص سازی از نظر مالی وجود دارد

جدول شماره ۴-۱۰ اطلاعات توصیفی مربوط به آزمون فرضیه فرعی اول

جدول شماره ۴-۱۱ – نتایج آزمون مربوط به فرضیه فرعی اول
با توجه به جدول شماره ۴-۱۱ مشا هده می شود که آماره آزمون از معیار ارزیابی کمتر است. بنابراین می توان با توجه به اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه این چنین نتیجه گیری کرد که شاخص سازی از منظر مالی امکان پذیر می باشد که این نتیجه با تحقیق عباس الهیاری که بر روی بیمارستانهای شیراز انجام شده همسو می باشد.
۴-۳-۳- آزمون مربوط به فرضیه فرعی دوم:
فرضیه فرعی دوم پژوهش برای بررسی امکان شاخصی سازی از منظر مشتری در نظر گرفته شده است. بدین منظور در پرسشنامه پژوهش سوالات ۳۲ الی ۳۹ برای این فرضیه در نظر گرفته شده است.
در این بخش از پژوهش نیز از آزمون ناپارامتریQp با ( آزمون میانه) استفاده می شود. از آنجا که میانه گزینه های پرسشنامه که به صورت اصلاً ، کم ، متوسط، زیاد و بسیار زیاد بر اساس مقیاس لیکرت از ۱ تا ۵ رتبه بندی شده است برابر ۳ می باشد، آزمون فرض در مورد میانه بصورت زیر فرموله می شود.
امکان شاخص سازی از منظر مشتری وجود ندارد

امکان شاخص سازی از منظر مشتری وجود دارد
جدول شماره ۴-۱۲ : نتایج آزمون توصیفی مربوط به آزمون فرضیه فرعی دوم
جدول شماره ۴-۱۲: نتایج آزمون توصیفی مربوط به فرضیه فرعی دوم

جدول شماره ۴-۱۳ : نتایج آزمون مربوط به فرضیه فرعی دوم
جدول شماره ۴-۱۳ : نتایج آزمون مربوط به فرضیه فرعی دوم
با ملاحظه جدول شماره ۴-۱۳ مشاهده می شود که آماره آزمون از معیار ارزیابی کمتر است. بنابراین می‌توان به توجه به اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه این چنین نتیجه گیری کرد که شاخص سازی از منظر مشتری امکان پذیر می باشد که این نتیجه با تحقیق عباس الهیاری در مورد بیمارستانهای شیراز همسو می باشد.
۴-۳-۴- آزمون مربوط به فرضیه فرعی سوم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...