آزمون F یا تحلیل واریانس یک طرفه برای آزمون تفاوت میانگین یک متغیر در بین بیش از دو گروه به کار می‌رود. در این آزمون که تعمیم‌یافته آزمون T با دو نمونه مستقل است، مقایسه میانگین‌های چند جامعه، راحت تر از آزمون T می‌باشد. در آزمون F واریانس کل جامعه به عوامل اولیه آن تجزیه می‌شود، که به همین دلیل به آن آزمون آنالیز واریانس (ANOVA) نیز گفته می‌شود. همچنین به کمک این آزمون می‌توانیم مقایسه‌های چندگانه را میان گروه‌ها انجام دهیم(حبیب پور و صفری، ۱۳۸۸، ۵۵۸). در این تحقیق برای تأثیر سنوات خدمت ،سطح تحصیلات ،سن و جنسیت از این آزمون استفاده می­ شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۱۰) جمع‌بندی
روش انجام پژوهش از قسمت­ های مهم یک کار تحقیقاتی می­باشد. در فصل سوم به تفصیل روش تحقیق و نحوه جمع­آوری اطلاعات بیان گردید. داده ­های مورد نیاز پژوهش از طریق روش پرسشنامه­ای جمع­آوری شده است و ساختار پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. همان گونه که قید شد جامعه آماری این تحقیق را کارکنان و مدیران بخش ستادی آموزش و پرورش استان قم تشکیل می­ دهند و نمونه آماری از بین این افراد انتخاب خواهد شد و در پایان به تشریح آزمون­های مورد استفاده در این تحقیق پرداخته شد. در فصل آتی به تجزیه و تحلیل نتایج پرسشنامه ­ها خواهیم پرداخت.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها
مقدمه
پس از آنکه داده‌های تحقیق گردآوری، استخراج و طبقه بندی گردیدند، جداول و نمودارهای لازم تهیه شدند و آزمون‌های آماری نیز انجام شد؛ نوبت به مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که به مرحله تجزیه و تحلیل داده‌ها معروف است، می‌رسد. این مرحله در تحقیق اهمیت زیادی دارد.
در مرحله تجزیه و تحلیل آنچه که مهم است این است که محقق باید اطلاعات و داده‌ها را در مسیر هدف تحقیق، پاسخگویی به سؤالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیه‌های خود، هدایت کند و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. تجزیه و تحلیل به عنوان فرایندی از روش علمی، یکی از پایه‌های اساسی هر روش تحقیقی است. تجزیه و تحلیل روشی است که از طریق آن، داده‌هایی که از طریق به‌کارگیری ابزارهای تحقیق فراهم آمده‌اند؛ خلاصه، کد بندی، دسته بندی و در نهایت پردازش می‌شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل‌ها و ارتباط بین این داده‌ها به منظور آزمون فرضیه‌ها فراهم آید.
در این فصل، ابتدا مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان بررسی می‌شود. جداول فراوانی مربوط به مشخصات جمعیت شناختی پاسخ دهندگان تشکیل یافته و نمودارهای فراوانی مربوطه رسم می‌شود. سپس داده‌های بدست آمده از پاسخ‌های پاسخ دهندگان به سوالات پرسشنامه، از نظر فراوانی و درصد تجزیه و تحلیل می‌شود و با بهره گرفتن از آنها و آزمون‌های آماری، درستی فرضیه‌های تحقیق بررسی می‌شود.
۴-۲ بررسی پاسخ‌های پاسخ دهندگان به سوالات جمعیت شناختی
جنسیت : جدول و نمودار فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان بصورت زیر می‌باشد. در بین ۱۲۴ نفر، ۱۲۳ نفر به سوال جنسیت پاسخ داده‌اند. پس ۶/۸۸ درصد پاسخ دهندگان مرد و ۴/۱۱ درصد آنها زن بودند.
جدول ۴-۱ : جدول فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان

جنسیت

فراوانی

درصد فراوانی نسبی معتبر

مرد
زن

۱۰۹
۱۴

۶/۸۸
۴/۱۱

کل

۱۲۳

۱۰۰

نمودار ۴-۱ : نمودار فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان
میزان تحصیلات : جدول و نمودار فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان بصورت زیر می‌باشد. پس ۳/۶۱ درصد پاسخ دهندگان مدرک لیسانس، ۴/۱۹ درصد آنها مدرک بالاتر از لیسانس، ۷/۹ درصد آنها مدرک فوق دیپلم و ۷/۹ درصد آنها مدرک دیپلم داشتند.
جدول ۴-۲ : جدول فراوانی میزان تحصیلات پاسخ دهندگان

میزان تحصیلات

فراوانی

درصد فراوانی نسبی

دیپلم
فوق دیپلم
لیسانس
بالاتر از لیسانس

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...