۸۳۰/۰
۲۸۶/۵
۳۴۱/۲
۳۸۴/۲

۰۰۰/۰
۴۰۷/۰
۰۰۰/۰
۰۲۰/۰
۰۱۸/۰

۸۲۱/۰

۷۷۲/۰

ملاحظه می­ شود که ضریب همبستگی چندگانه برابر ۸۲۱/۰ است. به عبارت دیگر متغیرهای مستقل مذکور در مجموع ۱/۸۲ درصد با افزایشمشارکت مردم همبستگی دارد. همچنین ضریب تعیین برابر ۷۷۲/۰ بدست آمده است که بیانگر آنست که ۲/۷۷ درصد از تغییرات مربوط به افزایش مشارکت‌های مردمی توسط متغیرهای معنادار شده یعنی عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی و عوامل اجتماعی قابل تبیین و توضیح می­باشد. برای تشخیص اینکه کدام­یک از این سه عامل بیشتر در افزایش مشارکت‌های مردمی نقش دارند، لازم است به مقادیر p-value و ضرایب استاندارد شده β در تحلیل رگرسیون چندگانه که بصورت همزمان کلیه­ متغیرها را در نظر می­گیرد توجه گردد. ملاحظه می­ شود که عوامل سیاسی از تأثیر بیشتر و بالاتری برخوردار است. بعد از آن عوامل اجتماعی و سپس عوامل اقتصادی در اولویت بندی قرار می گیرند. عوامل فرهنگی نیز چون خطای بالاتر از ۰۵/۰ دارد، وارد معادله رگرسیون نمی‌شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

همان طور که ملاحظه شد کلیه نتایج به دست امده در ازمونهای اماری رگرسیون براساس ضرایبB در جدول ۴-۱۰ خلاصه گردیده است. طبق این اطلاعات، معادله رگرسیونی زیر ارائه می گردد:
=۱/۹۰۲ + ۰/۵۸۳ X1 +۰/۳۳۲ X2 + ۰/۱۷۷X3 Y
Y : متغیر وابسته میزان مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های عام المنفعه
۱X : متغیر مستقل عوامل سیاسی
۲X: متغیر مستقل عوامل اجتماعی
X3 : متغیر مستقل عوامل اقتصادی
در معادله رگرسیونی تاثیر عوامل مختلف بر متغیر وابسته به عنوان پیش بینی نمایش داده می‌شود. طبق این معادله رگرسیونی به دست امده، عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به­ترتیب اولویت و سهم در تبیین میزان مشارکت‌های مردمی اورده شدند، بنابراین می توان گفت این سه عامل در سطح معناداری ۰۱/۰ و با احتمال ۹۹درصد در افزایش میزان مشارکت‌های مردمی فعالیت‌های عام المنفعه شهرستان مهر و لامرد مؤثر بودند. همچنین، براساس ضریب تعیین تعدیل شده ۲/۷۷ درصد میزان مشارکت‌های مردمی به­وسیله این عوامل تبیین شده ­اند و بیشتر از ۸/۲۲درصد مشارکت‌های مردمی به وسیله متغیرهای دیگر معین می‌شود که در این مطالعه مورد بررسی قرار نگرفته است. عوامل فرهنگی چون میزان خطای بالاتر از ۰۵/۰ داشتند وارد معادله نگردیده و نتیجه می‌شود که این عوامل بر میزان مشارکت‌های مردمی موثر نبودند.
۴-۳-۶- مقایسه میانگین رتبه­ی موانع با بهره گرفتن از آزمون فریدمن

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...