از این آزمون برای تجزیه و تحلیل و بررسی ارزیابی نظر آزمودنی ها از عوامل متغیرهای مورد مطالعه، با توجه به خصوصیات عمومی آنها همچون سن، تحصیلات، رشته تحصیلی و سابقه کار استفاده می شود تا از این طریق معنی دار بودن یا نبودن تفاوت نظرات گروه های مختلف مشتریان مشخص گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۷-۴) آزمون توکی
آزمون توکی در صورت معنی دار بودن آزمون تحلیل واریانس تک عاملی استفاده می شود تا دقیقا اختلاف نظرات گروه های پاسخ دهنده را مشخص کند که بر این اساس بدان آزمون تعقیبی توکی می گویند.
۳-۷-۵) آزمون فریدمن
آزمون رتبه ای فریدمن یک آزمون رتبه ای برای k نمونه همبسته است که علاوه بر رتبه بندی در نمایش اختلافات معنی دار نیز کاربرد دارد. در پژوهش حاضر از آزمون فریدمن رتبه بندی سوالات بر اساس ارزیابی آنها در بین مشتریان استفاده شده است.
خلاصه
در این فصل روش تحقیق مورد استفاده پژوهش حاضر شرح داده شد. نوع پژوهش، جامعه آماری، نمونه و روش نمونه گیری، روش و ابزار جمع آوری، روایی و پایایی پرسشنامه، متغیرهای پژوهش و روش های آماری مورد استفاده به طور کامل بیان شد. با بهره گرفتن از این روش تحقیق در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده های پژوهش پرداخته می شود.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه
محقق پس از جمع آوری اطلاعات و داده های آماری باید آن را تجزیه و تحلیل کند تا بتواند به نتایج مورد انتظار برسد. این اطلاعات و داده های آماری به صورتی دقیق و با بهره گرفتن از روش های مناسب بررسی می شوند. در تحقیقات تحلیلی برای تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات از روش های دقیق تر و پیچیده تری استفاده می شود، اما در تحقیقات توصیفی به تشریح ابعاد پدیده ها و یک تحلیل سطحی و کلی در حد توصیف از ویژگی های جامعه یا واحدمورد بررسی اکتفا می شود. با این وجود در هر دو حالت اطلاعات و داده های آماری در حد نیاز تجزیه و تحلیل می شوند. در این فصل به تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه پرداخته شده و با بهره گرفتن از آزمون ها آماری فرضیه های پژوهش مورد آزمون قرار گرفته است.
۴-۱( بررسی و توصیف اطلاعات مربوط به خصوصیات عمومی کارکنان
در این قسمت به توصیف داده های مربوط به خصوصیات عمومی کارکنان شاغل در سازمان آموزش و پرورش استان قم همچون جنسیت، سن، تحصیلات، رشته تحصیلی و سابقه کار پرداخته شده است.
۴-۱-۱) جنسیت
یافته های پژوهش نشان می دهد که تعداد مردان چند برابر زنان می باشد بطوری که ۸/۷۷ درصد(۱۲۶ نفر) از پاسخ دهندگان را مردان و ۲/۲۲ درصد (۳۶ نفر) را زنان تشکیل می دهند(جدول ۴-۱).
جدول (۴-۱) توزیع فراوانی جنسیت پاسخ دهندگان

جنسیت
فراوانی
درصد فراوانی

مرد
زن

۱۲۶
۳۶

۸/۷۷
۲/۲۲

جمع

۱۶۲

۱۰۰

۴-۱-۲) سن
طبق یافته های پژوهش بیشترین گروه سنی پاسخ دهندگان گروه ۳۵ تا ۴۵ سال با ۸۴ نفر فراونی و ۹/۵۱ درصد فراوانی می باشد. افراد دارای سن کمتر از ۲۵ سال، ۲۵ تا ۳۵ سال، ۴۵ تا ۵۵ سال و ۵۵ سال به بالا به ترتیب ۵/۲%، ۹/۲۵%، ۱/۱۹% و ۶/۰ درصد از کل افراد را تشکیل می دهند(جدول ۴-۲).
جدول (۴-۲) توزیع فراوانی سن پاسخ دهندگان

سن
فراوانی
درصد فراوانی

زیر ۲۵ سال
۲۵ تا ۳۵ سال
۳۵ تا ۴۵ سال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...