مدل فوق اندازه گیری ابعادکارآفرینی استراتژیک را در حالت تخمین غیر استاندارد مرتبه دوم نشان می دهد. نتایج تخمین (قسمت زیرین شکل) حاکی از مناسب بودن مدل است. با توجه به خروجی لیزرل مقدار محاسبه شده برابر با ۴۷/۱۲۸ می باشد. پایین بودن میزان این شاخص نشان دهنده تفاوت اندک میان مدل مفهومی با داده های مشاهده شده پژوهش است. همچنین مقدار RMSEA برابر با ۰۶۳/۰ می باشد. که نشان از خوبی برازش دارد. حد مجاز RMSEA، ۰۸/۰ است؛ مشاهده می‌شود که این مقدار کوچکتر از این حد مجاز است که این مقدار نیز نشان از خوبی برازش دارد. برازندگی مدل شاخص GFI و AGFIیعنی اندازه ای ازمقدار نسبی واریانس ها وکورایانس هاست که به گونه ای مشترک به وسیله مدل توجیه می شود.هرچه این مقدار به یک نزدیکتر باشد برازش داده ها مناسب تر خواهد بود. این مقدار در اینجا برابر به ۹۵/۰ و ۹۲/۰ است که مناسب می باشد.
نمودار ۴-۱۳ مدل اندازه گیری ابعادکارآفرینی استراتژیک در حالت تخمین استاندارد مرتبه دوم
منبع: یافته های پژوهش
مدل اندازه گیری ابعادکارآفرینی استراتژیک در حالت تخمین استاندارد مرتبه دوم میزان تاثیر هر کدام از متغیرها و یا گویه ها را در توضیح واریانس نمرات متغیر یا عامل اصلی را نشان می‌دهد. برای ابعادکارآفرینی استراتژیک در حالت تخمین استاندارد تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم هر کدام از عوامل که بارعاملی بزرگتری داشته باشد دارای تاثیر بیشتر از سایر عوامل و در نتیجه گفته می شود که تأثیر بیشتری خواهد داشت. نتایج نشان می‌دهد، متعادل کننده اکتشاف و بهره برداری دارای بیشترین بار عاملی ( ۸۴/۰) بوده در نتیجه در اولویت اول قرار دارد و بیشترین تأثیر را بر کارآفرینی استراتژیک دارد. در مدل فوق دیده می شود که تفکر استراتژیک با بار عاملی ( ۶۳/۰ ) بعد از متعادل کننده اکتشاف و بهره برداری دارای بالاترین بار عاملی بوده، در نتیجه در اولویت دوم و به همین ترتیب نوآوری مستمر با بار عاملی ( ۵۶/۰) دارای کمترین بار عاملی بوده در نتیجه در اولویت آخر قرار دارد و گفته می‌شود دارای کمترین تأثیر بر ابعادکارآفرینی استراتژیک به نسبت عوامل دیگر می‌باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نمودار ۴-۱۴ مدل اندازه گیری ابعاد کارآفرینی استراتژیک در حالت عدد معناداری مرتبه دوم
منبع: یافته های پژوهش
خروجی فوق قسمت معناداری ضرایب و پارامترهای بدست آمده مدل اندازه گیری کارآفرینی استراتژیک در مرتبه دوم را نشان می‌دهد. که نشان می‌دهد کلیه سوالات با شاخص‌های کارآفرینی استراتژیک داری روابط می‌باشند.
۴-۴-۳- تحلیل عاملی تائیدی مرتبه اول ابعاد عملکرد سازمانی
نمودار ۴-۱۵ مدل اندازه گیری ابعاد عملکرد سازمانی در حالت تخمین غیر استاندارد مرتبه اول
منبع: یافته های پژوهش
با توجه به نتایج زیر که از خروجی نرم افزار لیزرل بدست آمده است برازش مناسب مدل را نتیجه می‌گیریم.
جدول۴-۲۱: شاخص های مناسب بودن برازش مدل انداز گیری ابعاد عملکرد سازمانی

AGFI
GFI
RMSEA
P-VALUE
DF
CHI-SQUARE
عامل

۹۷/۰

۹۹/۰

۰۳۳/۰

۰۰۸۹۲/۰

۶

۵۶/۱۸

ابعاد عملکرد سازمانی

مدل فوق اندازه گیری ابعاد عملکرد سازمانی را در حالت تخمین غیراستاندارد نشان می‌دهد. نتایج تخمین (قسمت زیرین شکل) حاکی از مناسب بودن مدل است. با توجه به خروجی لیزرل مقدار محاسبه شده برابر با ۵۶/۱۸ می باشد. همچنین مقدار RMSEA برابر با ۰۳۳/۰ می‌باشد. که نشان از خوبی برازش دارد. حد مجاز RMSEA ، ۰۸/۰است؛ مشاهده می‌شود که این مقدار کوچکتر از این حد مجاز است که این مقدار نیز نشان از خوبی برازش دارد. هر چه این مقدار کمتر باشد مدل دارای برازش بهتری است. برازندگی مدل شاخص GFI و AGFI یعنی اندازه ای از مقدار نسبی واریانس ها و کورایانس هاست که به گونه‌ای مشترک بوسیله مدل توجیه می شود. هرچه این مقدار به یک نزدیکتر باشد برازش داده ها مناسب تر خواهد بود. این شاخص بستگی به حجم نمونه ندارد. این مقدار در اینجا برابر به ۹۷/۰ و ۹۹/۰ است که مناسب می باشد.
مدل اندازه گیری ابعاد عملکرد سازمانی در حالت عدد معناداری مرتبه اول
نمودار۴-۱۶ مدل اندازه گیری ابعاد عملکرد سازمانی در حالت معنا داری مرتبه اول
منبع: یافته های پژوهش
خروجی فوق قسمت معناداری ضرایب و پارامترهای بدست آمده مدل اندازه گیری عوامل مؤثر بر ابعاد عملکرد سازمانی را نشان می‌دهد. چنانچه عدد معناداری بزرگتر از ۲ یا کوچکتر از ۲- باشد رابطه موجود در مدل پژوهش معنادار خواهد بود. که نشان می‌دهد کلیه روابط معنادر می‌باشند.
۴-۴-۵- تحلیل عاملی تائیدی مرتبه دوم ابعاد عملکرد سازمانی
در تحلیل عاملی تائیدی مرتبه اول از سوال های پرسشنامه به ابعاد عملکرد سازمانی بازار یابی رسیدیم. در ادامه از تحلیل عاملی مرتبه دوم برای رسیدن به ابعاد عملکرد سازمانی استفاده شده است که شاخص‌های برازش مدل نشان دهنده این است که مدل دارای برازش نسبتاً خوبی است زیرا کای دو به درجه آزادی آن کمتر از ۳ بوده، همچنین ARMSE نیز کمتر از ۰۸/۰ است.
نمودار ۴-۱۷ مدل اندازه گیری ابعاد عملکرد سازمانی در حالت تخمین غیر استاندارد مرتبه دوم
منبع: یافته های پژوهش
با توجه به نتایج زیر که از خروجی نرم افزار لیزرل بدست آمده است برازش مناسب مدل را نتیجه می‌گیریم.
جدول -۲۲: شاخص های مناسب بودن برازش مدل انداز گیری عملکرد سازمانی در مرتبه دوم

AGFI
GFI
RMSEA
P-VALUE

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...