۰٫۲۵۷

۱٫۳۴۸

۱٫۹۶۷
۱٫۴۵۹

۴
۱۱۴
۱۱۸

۷٫۸۶۶
۱۶۶٫۳۷۴
۱۷۴٫۲۴۱

عامل تیمار
عامل خطا
کل

عوامل بهداشتی

باتوجه به معنادار نبودن آزمون F در خصوص تفاوت عوامل انگیزشی، عوامل بهداشتی و عوامل اثر گذار بر حفظ و نگهداشت نیروی انسانی در طبقات مختلف نوع فعالیت، فرض صفر آماری در خصوص این فرضیه با احتمال ۹۵ درصد، تأیید می گردد. بنابراین فرضیه دوازدهم تحقیق مبنی بر اینکه نوع فعالیت با عوامل اثرگذار بر حفظ و نگهداشت نیروی انسانی رابطه معناداری دارد نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

فصل پنجم:
نتایج و پیشنهادات
مقدمه:
در این فصل،یافته های حاصل از تحلیل داده ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در ابتدا مروری کلی بر مطالعه حاضر صورت خواهد گرفت، سپس به بحث پیرامون فرضیات تحقیق پرداخته خواهد شد. در گام بعدی نتایج کلی ارائه شده و پیشنهادات برگرفته از یافته های تحقیق و موضوعات پیشنهادی جهت تحقیقات بیشتر مطرح می شود.

مرورکلی
این پژوهش به دنبال آن بود تا با بررسی عوامل تأثیرگذار بر حفظ و نگهداشت کارکنان در شرکت فولاد امیرکبیر، به تحلیل و بررسی رابطه عوامل انگیزشی و بهداشتی با تمایل به ماندگاری کارکنان بپردازد و در نهایت میزان تاثیرگذاری این عوامل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. به منظور نیل به این هدف، در فصل اول، اهمیت و ضرورت مساله و فرضیه ­های پژوهش مطرح گردید. در فصل دوم، ادبیات موضوع، مهم­ترین نظریه­ های مطرح شده و پیشینه مرتبط با پژوهش در این زمینه ارائه گردید که در نهایت به مدل مفهومی پژوهش منجر گردید. در فصل سوم به نحوه­ اجرای پژوهش، جامعه آماری، روش و ابزار گردآوری داده ­ها پرداخته شد. در فصل چهارم، فرضیه ­های پژوهش براساس روابط فرض شده در مدل، مورد آزمون قرار گرفتند که نهایتا ۴ فرضیه آن تأیید و ۸ فرضیه رد شد. در این بخش نیز تلاش می­ شود ابتدا به طور مختصر، نتایج حاصل از عوامل جمعیت شناختی آورده شود و سپس نتایج حاصل از آزمون فرضیه ­ها ارائه گردد و با ادبیات موجود در این زمینه، مورد بحث قرار گیرد.

نتایج مرتبط با فرضیات تحقیق:
در این بخش سعی می­ شود تا با بهره گرفتن از یافته­های مربوط به تحلیل نرم­افزاری داده ­ها، روابط موجود بین متغیرها، یافته­های پژوهش­های مربوط به هریک از فرضیه ­ها با ادبیات موجود مورد بحث قرار گیرد و نتایج حاصله ارائه گردد.

بررسی فرضیات توصیفی:
فرضیه اول: وضعیت عوامل انگیزشی در شرکت فولاد امیرکبیر از سطح مطلوب برخوردار است.
در بررسی مطلوبیت سطح وضعیت عوامل انگیزشی کارکنان شرکت فولاد امیر کبیر مشخص گردید که عوامل انگیزشی از مطلوبیت خوبی برخوردار هستند.از این منظر در قالب عوامل های انگیزشی نتایج به این صورت به دست آمد که عوامل های قدرانی و شهرت، امکان رشد و پیشرفت نامطلوب به دست آمد که در مقابل عوامل های مسئولیت، کسب موفقیت و ماهیت شغل بر اساس نتایج آماری تحقیق مطلوب محاسبه گردید.
جدول (۵-۱) نتیجه فرضیه اول

عامل

عنوان

سطح مطلوبیت

تأیید / رد فرضیه تحقیق

عامل اصلی

انگیزشی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...