حریم خصوصی: اینکه یک وب سایت از چه مقیاس امنیتی جهت محافظت از اطلاعات جمع آوری شده استفاده می کند و بازدیدکنندگان چطور می توانند اطلاعاتشان را تغییر دهند و یا حذف کنند برای جلب اطمینان بازدیدکنندگان و خریداران حایز اهمیت است. در این راستا پیشنهاد می شود آژانس ها سیاست مربوط به حریم خصوصی خود را توسط برخی موسسات معتبر و مورد اطمینان تایید و از آن ها گواهی اعتبار دریافت کنند مانند نماد اعتماد الکترونیک. اکثر این موسسات بازدیدکنندگان را مطمئن می سازند که سیاست مربوط به حریم خصوصی آن وب سایت کاملا بی طرفانه و عادلانه تهیه شده است در پایان نیز پیشنهاد می گردد به مشتریان این اطمینان داده شود که از اطلاعات مربوط به کاربران نظیر آدرس ایمیل ، تلفن ، نام و … حفاظت و از سوء استفاده از اطلاعات جلوگیری می شود. همچنین از دریافت اطلاعات غیر ضروری که ممکن است باعث نگرانی مشتری شود پرهیز گردد و نهایتا از ارائه اطلاعات شخصی مشتریان به وب گاه های دیگر و یا اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر پرهیز می شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

قدرت نام تجاری: از آنجا که قدرت نام تجاری یکی از عوامل موثر بر اعتماد است و اولین شرط ایجاد یک نام تجاری قوی، به خاطر سپاری قوی در ذهن مصرف‌کنندگان است به مدیران آژانس ها توصیه می گردد با تبلیغات مناسب، برند و نام تجاری خویش را در ذهن مصرف کنندگان پر رنگ سازند. از آنجا که تعهد به برند منجر به وابستگی روانی در مصرف‌کنندگان می‌شود، مدیران باید با شناخت هرچه بیشتر نیازهای عاطفی کاربران، قدرت برند خود را افزایش داده و از هر فرصتی برای نوآوری در این زمینه استفاده کنند. به نظر می‌رسد استفاده از تبلیغات جذاب به‌ منظور بر انگیختن احساسات و عواطف، علاوه ‌بر تقویت تعهد کاربران فعلی، می‌تواند در آگاه ساختن و جذب کاربران جدید موثر واقع شود. بنابرگفته کاتلر، بهترین برنامه تبلیغاتی آن است که رجحان را در مصرف‌کنندگان متعهد تقویت کند و در عین حال بر مصرف کنندگانی که احتمال تعویض برند مصرفی در آنها وجود دارد، تاثیرگذارد و ایجاد آگاهی کند.
پیشنهادات کلی
ایجاد و الزام استفاده کامل از سیستم رده بندی کالا(بحث رده بندی کالا، سرویس و محصولات در بازار سرمایه، خدمات و تولید ایران به صورت معمول نیز مغفول مانده است(به جز پرژوه بارکد- ایران کد) ایجاد این سیستم می تواند به افزایش رقابت که زیر ساخت پنهان توسعه تجارت الکترونیکی می باشد کمک کند).
الزام ارائه دهندگان تبلیغات و کالا و خدمات به داشتن گواهی مدیریت امنیت اطلاعات[۷۰] در سطوح مختلف(در ایران علی رغم قدمت ۱۰ساله در حوزه پیاده سازی مدیریت امنیت اطلاعات (ISO 27001) و تاکید قوانین و بخشنامه های بالا‌دستی مانند شورای عالی امنیت کشور به کلیه سازمان ها در ضرورت ایجاد مدیریت امنیت اطلاعات هنوز تعداد معدودی از موسسات موفق به گرفتن گواهی مربوطه شده‌اند. بروز رسانی گواهی ها باعث افزایش اعتماد مشتریان و سازمان های درگیر به ارائه دهندگان کالا و خدمات می گردد.
محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران.
تایید امنیت سایت توسط یک موسسه و مرکز ملی اعتماد.
استفاده از توصیه نامه[۷۱] که نشان دهنده آن است که آیا مشتریانی که قبلا از وب سایتی خرید کرده اند از کالا و یا سرویسی که خریده اند راضی هستند یا خیر.
فراهم آوردن مشخصات تماس فروشنده برای کاربران.
۵-۵- محدودیت های پژوهش
قلمرو مکانی پژوهش صرفا آژانس های مسافرتی دارای سایت استان مازندران بود بنابر این ممکن است امکان تعمیم وجود نداشته باشد.
باتوجه به اینکه پرسشنامه در حضور کارکنان آژانس تکمیل می شد احتمال پاسخ های غیر واقعی وجود داشت.
۵-۶- پیشنهادات برای پژوهش­های آتی
با انجام و به پایان رساندن هر پژوهش، دیدگاه های جدیدی به وجود می آید و مسیرهایی نو برای تحقیقات آینده باز می شود. بعضی از پیشنهاد ها جهت انجام پژوهش های آتی برای سایر پژوهشگران در ذیل اشاره می گردد.
این پژوهش صرفا در آژانس های مسافرتی استان مازندران انجام شد پیشنهاد می گردد تحقیق مشابهی در سایر جوامع آماری صورت گیرد.
همچنین برای نتیجه بهتر پیشنهاد می گردد پرسشنامه به صورت الکترونیک ارسال گردد که متاسفانه امکان چنین کاری در این پژوهش فراهم نشد.
دسته بندی های مختلفی برای ویژگی های سایت و کاربر وجود دارد پیشنهاد می گردد با شناسایی متغیرهای دیگر در این غالب پژوهش دیگری انجام گردد.
پیشنهاد می گردد در زمینه اولویت بندی عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری پژوهشی صورت گیرد.
پیشنهاد می گردد مطالعه ای در زمینه نقش سازمان مدیریت مقاصد[۷۲] در توسعه گردشگری الکترونیک در ایران انجام گردد.
همچنین پیشنهاد می گردد در پژوهشی دیگر اعتماد به عنوان متغیر میانی در نظر گرفته شود و تاثیرش بر متغیرهایی نظیر وفاداری و رضایت و یا قصد خرید سنجیده شود.
همچنین پژوهشی با عنوان بهره گیری از قدرت نفوذ شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین در صنعت گردشگری صورت گیرد.
منابع و مآخذ
منابع فارسی:
الهی، شعبان، شایان، علی و قیصری رمضانیان، ملیحه (۱۳۸۸). طراحی چهار چوبی برای پذیرش تجارت الکترونیکی از سوی کاربران:تبیین نقش اعتماد، کیفیت و رضایت. ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران.
الوانی، سید مهدی و دانایی فرد، حسن (۱۳۸۰). مدیریت دولتی و اعتماد عمومی، دانش مدیریت، سال چهارم، شماره ۵۵.
امینی، مرجان، رحیم نیا، فریبرز و نبی زاده، طاهره (۱۳۹۰). ارائه چارچوبی برای فرایند ایجاد اعتماد الکترونیک و توسعه تجارت الکترونیک، ششمین همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیک، تهران.
بمانیان، محمدرضا، پور جعفر، محمدرضا و محمودی نژاد، هادی (۱۳۸۷). ارائه مدل پیشنهادی جهت پیاده سازی گردشگری الکترونیک در طرحهای توسعه گردشگری روستائی. فصلنامه مدیریت شهری، شماره ۲۳، ص ۷۳- ۷۸.
بشیری، لعیا (۱۳۹۰). گردشگری الکترونیک، ماهنامه دولت الکترونیک، شماره سیزده، ۱-۱۷.
پاپلی یزدی، محمدحسین و سقایی، مهدی (۱۳۸۵). گردشگری ( ماهیت و مفاهیم)، تهران: انتشارات سمت.
پور برات، حمیدرضا (۴مرداد ۱۳۹۴). گزارش سازمان جهانی گردشگری از آخرین وضعیت جهانی توریسم، اقتصاد ایران، http://www.ireconomy.ir/،] ۲۳/۰۷/۱۳۹۴[.
ترابی، مهرنوش و زمانی، کرشنا (۱۳۹۲). بررسی اعتماد و امنیت در تجارت الکترونیک و ریسک ها و تهدید های موجود در آن، هشتمین سمپوزیوم پیشرفت در علم و صنعت ،آذر، مشهد.
جمال آباد، غدیر (۱۳۹۰). شناسایی المان های اثرگذار بر احساس امنیت و احساس اعتماد به هنگام استفاده از سیستم های پرداخت الکترونیکی، ششمین همایش ملی اقتصاد و تجارت الکترونیک، تهران.
حمیدی زاده، محمدرضا و مجرد، فائق (۱۳۸۸).ارزیابی تطبیقی وب گاه هتل های لوکس بر اساس مدل۷cدر بازاریابی اینترنتی. فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شماره های ۱۵و۱۶، ص۲۱۲-۲۲۷.
حنفی زاده، پیام و مهرداد، رضائی (۱۳۸۵). تجارت الکترونیکی: تعاریف، موانع و راهکارها،انتشارات ترمه، تهران، ص۱۱۵.
حافظ نیا، محمدرضا (۱۳۸۲). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ نهم، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت)، ص۳۶-۴۳.
خدادادحسینی، سید حمید؛ شیرخدایی، میثم و کردنائیج، اسد الله (۱۳۸۸). عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک.مدرس علوم انسانی، شماره ۶۱، تابستان، ۹۳-۱۱۸.
دلاور، علی (۱۳۸۰). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، انتشارات رشد، تهران.
دهدشتی، زهره و شکیبا جمال آباد، غدیر (۱۳۹۲). مدل ساختاری جهت شناسایی مولفه های استراتژیک اثربخش بر نهادینه سازی گردشگری الکترونیک. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، شماره۲۲، ۱۶۳-۱۹۰.
دلدار، محمد (۱۳۹۳). رفتار شکایتی مشتریان در هتل ها: نقش هوش هیجانی، خود کارآمدی، استراتژی های مقابله ای و تحمل ابهام، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه مازندران.
دانایی فرد، حسن; الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل (۱۳۹۱). روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع.چاپ ششم، تهران:انتشارات صفار-اشراقی.
رضوانی، حمیدرضا (۱۳۹۱). روش تحقیق در مدیریت. موسسه کتاب مهربان نشر، چاپ دوم، تهران.
راودراد، اعظم و محمدی، علی (۱۳۸۹). تفاوت شناخت حاصل از گردشگری واقعی و گردشگری مجازی (۱۳۸۹). فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره دو، ۶۱-۸۸.
رحیم نیا، فریبرز; عبدی، زهرا و فاطمی، زهرا (۱۳۹۰). کنکاشی بر عوامل اعتماد زای وب سایت ها در بستر تجارت الکترونیک به منظور ارائه مدل مفهومی. ششمین همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیک، تهران.
زرندی، سعید و عابدی جعفری، عابد (۱۳۸۸). بررسی مفهوم اعتماد در شهر الکترونیک. دومین کنفرانس بین المللی شهرداری الکترونیک، تهران.
سیدنقوی،علی و شکیبا جمال آباد، غدیر (۱۳۹۲). مولفه های مؤثر بر اعتماد گردشگران در حوزه گردشگری الکترونیک. مطالعات گردشگری، شماره ۲۱، بهار،۱-۲۸.
سیدجوادین، سیدرضا ؛ امینی، علیرضا و امینی، زهرا (۱۳۸۹). ارزیابی تاثیر برند بر وفاداری مشتریان صنعتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره سوم، ص۵۷-۷۳.
شیخی، آزاده ؛ شافعی، رضا و فاروقی، هیوا (۱۳۹۲). بررسی عوامل موثر بر افزایش اعتماد مشتریان در خرید کالا و خدمات اینترنتی. مجله مدیریت بازاریابی، شماره۲۲، ۷۷-۹۷.
شفیعی، سعید (۱۳۹۰). مروری بر عوامل مؤثر بر اعتماد در تجارت الکترونیکی. ماهنامه دولت الکترونیک، شماره۱۳، ۴۱-۵۵.
صادقپور، بهرام و مرادی، وهاب (۱۳۹۲). تحلیل آماری با نرم افزار SPSS و AMOS . بابلسر، انتشارات دانشگاه مازندران.
طهماسبی پاشا، جمعلی و مجیدی، روفیا (۱۳۸۴). چشم انداز گردشگری سواحل جنوبی دریای خزر و آثار آن بر توسعه شهرها و روستاهای منطقه (مطالعه موردی: شهرستان تنکابن). مجموعه مقالات اولین همایش سراسری نقش صنعت گردشگری در توسعه استان مازندران. صفحه ۳۸.
عرفانیان، مجید (۱۶دی۱۳۹۳). رکوردهای گردشگری جهان در سال۲۰۱۴، روزنامه دنیای اقتصاد، شماره ۳۳۸۷.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...