حد مدبرانه مسئله

۰۲۶/۰

۵۸

۹۷۵/۰

ارزیابی مجدد مثبت

۳۲۵/۰

۵۸

۷۲۴/۰

در جدول تحلیل واریانس یکطرفه ملاحظه می شود که دانشجویان پسر و دختر در هر یک از مقیاسها با یکدیگر مقایسه شده اند .
کنار آمدن رویارویانه : در این مقیاس درجه آزادی ۵۸ می باشد و سطح معنی داری (۵۶۳/۰) که این سطح معنی داری نشان می دهد ، دانشجویان پسر و دختر از نظر کنار آمدن رویارویانه تفاوت معنی داری با یکدیگر ندارند .
دوری جویی : در این مقیاس درجه آزادی (۵۸) و F برابر با (۹۲۴/۰) و سطح معنی داری (۴۰۳/۰) که این سطح معنی داری نشان می دهد دانشجویان پسر و دختر از نظر دوری جویی تفاوت معنی داری با یکدیگر ندارند .
جستجوی حمایت اجتماعی : در این مقیاس درجه آزادی (۵۹) می باشد و F برابر با (۱۹۲/۰) و سطح معنی داری (۸۲۶/۰) و این سطح معنی داری نشان می دهد دانشجویان پسر و دختر از نظر جستجوی حمایت اجتماعی تفاوت معنی داری با یکدیگر ندارند .
مسئولیت پذیری : در این مقیاس درجه آزادی (۵۹) می باشد و F محاسبه شده برابر با ۰۹۹/۰ و سطح معنی داری (۹۰۶/۰) که این سطح معنی داری نشان می دهد بین دانشجویان پسر و دختر تفاوت معنی داری وجود ندارد .
گریز – اجتناب : در این مقیاس درجه آزادی (۵۹) و F محاسبه شده برابر با (۴۷۱/۰) و سطح معنی داری (۶۲۷/۰) و این سطح نشان می دهد بین دانشجویان پسر و دختر از نظر این مقیاس تفاوت معنی داری وجود ندارد .
حل مدبرانه :در این مقیاس نیز درجه آزادی (۵۹) می باشد و F محاسبه شده برابر با (۰۳۶/۰) و سطح معنی داری (۹۷۵/۰) و این سطح نشان می دهد بین دانشجویان پسر و دختر از نظر این مقیاس تفاوت معنی داری وجود ندارد .
ارزیابی مجدد مثبت : در این مقیاس هم درجه آزادی (۵۹) می باشد و F محاسبه شده برابر با (۳۲۵/۰) و سطح معنی داری (۷۲۴/۰) که این سطح نشان می دهد بین دانشجویان پسر و دختر از نظر ارزیابی مجدد مثبت تفاوت معنی داری وجود ندارد .
جدول شماره ۸ : بررسی مقیاس کنار آمدن رویارویانه دانشجویان پسر و دختر

مقیاس

گروه ها

میانگین

T محاسبه شده

تفاوت میانگین

سطح معنی داری

کنار آمدن رویارویانه

پسر
دختر

۸۵/۷
۷۲/۷

۸۴/۱

۱۲۷/۰

۸۵۵/۰

بنابر نتایج تحقیق مشخص می شود که در وقایع استرس برانگیز دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر از کنار آمدن رویارویانه استفاده می کنند . اما به دلیل تفاوت میانگین پایین (۸۴/۰) و مقدار t ( 84/1) و سطح معنی داری (۸۵۵/۰) . این تفاوت معنادار نیست و به رد فرضیه ما می شود .
جدول شماره ۹ : بررسی مقیاس دوری جویی دانشجویان پسر و دختر

مقیاس

گروه ها

میانگین

T محاسبه شده

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...