۵-۴) آزمون معنادار بودن رگرسیون

با توجه به آماره F در تمامی جداول مربوط به رگرسیون، چون سطح معناداری آنها کمتر از ۰۵/۰ می‌باشد بنابراین مدل رگرسیونی در همه آزمون فرضیات معنادار میباشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۶-۴) آزمون همخطی

آزمون همخطی متغیرهای تحقیق به شرح جدول زیر میباشد:
جدول (۸-۴): آزمون همخطی

متغیرها

مقدار وی‍ژه

شاخص وضعیت

D

۱٫۳۸۵
۱٫۰۰۰

ND

۹۸۳٫
۲٫۱۴۸

NEI

۹۷۳٫
۲٫۴۶۳

NRE

۹۱۶٫
۲٫۴۸۲

SIZE

۸۹۲٫
۲٫۶۶۹

همان گونه که مشاهده مینمایید مقادیر وی‍ژه نشاندهندهی احتمال همبستگی داخلی بین متغیرها میباشد. از طرفی تمامی شاخصهای وضعیت کوچکتر از ۱۵ میباشند که نشاندهندهی عدم وجود همخطی بین متغیرهای مستقل است.

۷-۴) آزمون عدم خود همبستگی

آماره دوربین- واتسون در هریک از آزمون فرضیات نشان دهنده آزمون خودهمبستگی بین متغیرهای پژوهش میباشد. از آنجایی که این آماره در هریک از جداول آزمون رگرسیون بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ میباشد، بنابراین بین متغیرهای تحقیق مشکل خود همبستگی وجود ندارد.

۸-۴) آزمون فرضیه‌ها و نتایج آن

سؤالی که اغلب در مطالعات کاربردی مطرح می شود، این است که آیا شواهدی دال بر قابلیت ادغام شدن داده ها وجود دارد یا اینکه مدل برای تمام واحدهای مقطعی متفاوت است. لذا باید ابتدا بررسی شود که آیا بین مقاطع، ناهمگنی یا تفاوت های فردی وجود دارد یا خیر؟ در صورت وجود ناهمگنی از روش داده های تابلویی و در غیر این صورت، از روش داده های تلفیقی با رویکرد حداقل مربعات برای تخمین مدل استفاده می گردد. برای این منظور آزمون F لیمر انجام می گیرد. در این آزمون، فرضیه H0 یکسان بودن عرض از مبدأها (داده های تلفیقی) در مقابل فرضیه مخالف H1ناهمسانی عرض از مبدأها (روش داده های تابلویی) قرار می گیرد. اگر مشخص شد که مقاطع مورد بررسی ناهمگن و دارای تفاوت های فردی بوده ، رو شهای تابلویی مناسبتر هستند، به منظور انتخاب بین اثرات ثابت و تصادفی از آزمون هاسمن استفاده شده است. آماره آزمون هاسمن که برای تشخیص ثابت یا تصادفی بودن تفاوت های واحدهای مقطعی محاسبه میشود، دارای توزیع کای- دو با درجه آزادی برابر با تعداد متغیرهای مستقل است.
نتایج آزمون F لیمر در جدول زیر آمده است:
جدول (۹-۴): آزمون F لیمر (همسانی عرض از مبدأ مقاطع)

فرضیه صفر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...