رفتارضداجتماعی

همدلی کل

۷۱/۰

۰۰۲/۰

۰۷/۰

۰۰۶/۰

۱۶۶/۰

۰۷/۰

۸۴۳/۰

۴/۰

همان طور که در جدول ۴-۸ ملاحظه می­ شود نتایج حاصل از رگرسیون نشان می­دهد که در مجموع همدلی کل (۴/۰>p ، ۸۴۳/=t ،۰۷/۰=Beta) پیش ­بینی کننده معناداری برای رفتار ضداجتماعی نیست (۰۰۲/۰>p ،۷۱/۰=F ،۰۰۶/۰=R2).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۲- ۴- سوال چهام: آیا میزان درخودماندگی در دانش ­آموزان کم ­توان ذهنی بر
اساس همدلی مادران آنها قابل پیش ­بینی است؟
برای پاسخگویی به سوال چهارم پژوهش مبنی بر اینکه سهم همدلی مادران در پیش ­بینی میزان درخودماندگی دانش ­آموزان کم ­توان ذهنی چقدر است، از روش آماری تحلیل رگرسیون چند متغیره به شیوه همزمان استفاده گردید. در این تحلیل متغیر ملاک درخودماندگی می‌باشد و متغیر پیش­بین معادله را همدلی که مشتمل بر دو بعد شناختی و عاطفی است، تشکیل می­دهد. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره برای تعیین عامل پیش ­بینی­کننده متغیر درخودماندگی در جدول ۴-۷ آمده است.
جدول ۴-۷- میزان پیش ­بینی کنندگی همدلی کل برای بعد درخودماندگی

متغیر ملاک

متغیر پیش‌بین

F

P

R

R2

B

Beta

T

>p

درخودماندگی

همدلی کل

۸۳۸/۰

۰۰۳/۰

۰۸/۰

۰۰۷/۰

۱۱/۰

۰۸/۰

۹۱۶/۰

۳۶/۰

همان طور که در جدول ۴-۷ مشاهده می­ شود نتایج حاصل از رگرسیون نشان می­دهد که در مجموع همدلی کل (۳۶/۰>P ،۹۱۶/۰=t ،۰۸/۰=Beta) درخودماندگی را به طور معناداری پیش ­بینی نمی­کند (۰۰۳/۰>p ،۸۳۸/۰=F ،۰۰۷/۰=R2).
۴-۲-۵- سوال پنجم: آیا میزان اختلال ارتباط اجتماعی در دانش‌آموزان کم ­توان
ذهنی بر اساس همدلی مادران قابل پیش ­بینی است؟
برای پاسخگویی به این سوال مبنی بر اینکه سهم همدلی مادران در پیش ­بینی بعد اختلال ارتباط اجتماعی در دانش ­آموزان کم ­توان ذهنی چقدر است، از روش آماری تحلیل رگرسیون چند متغیره به شیوه همزمان استفاده گردید. در این تحلیل متغیر ملاک اختلال ارتباط اجتماعی بود و متغیر پیش­بین معادله را همدلی که مشتمل بر دو بعد شناختی و عاطفی است، تشکیل می­داد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره برای تعیین عامل پیش ­بینی­کننده متغیر اختلال ارتباط اجتماعی در جدول ۴-۸ آمده است.
جدول ۴-۸- میزان پیش ­بینی کنندگی همدلی کل برای بعد اختلال ارتباط اجتماعی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...