۳-۸) روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها
به جهت توصیف متغیرها از spssو به جهت بررسی فرضیه‌ها و پاسخ به سوالات تحقیق از روش بررسی تحلیل مسیر و رگرسیون با بهره گرفتن از نرم افزار SMART PLS استفاده خواهد شد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده و اطلاعات
۴-۱) مقدمه
انواع روش­های تجزیه وتحلیل داده ­های پژوهش، با توجه به نوع تحقیق، مسئله تحقیق، ماهیت فرضیه ­ها، نوع نظریه­سازی، ابزار به کار رفته برای جمع­آوری اطلاعات و … متفاوت هستند، ولی با این وجود می­توان اذعان نمود که این روش­ها دارای مراحل مشترکی هستند. از این منظر، تجزیه و تحلیل و گزارش نویسی داده ­های پژوهش، فرآیندی چند مرحله­ ای است، که طی آن داده­هایی که از طریق به کارگیری ابزارهای جمع­آوری اطلاعات فراهم آمده­اند؛ خلاصه، کدبندی، دسته­بندی و در نهایت پردازش می­شوند، تا زمینه برقراری انواع تحلیل­ها و ارتباط­ها بین این داده ­ها به منظور آزمون فرضیه ­ها فراهم آید. در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی می­باشد: ابتدا شرح و آماده سازی داده ­های لازم برای آزمون فرضیه ­ها؛ سپس تحلیل روابط میان متغیرها و در نهایت مقایسه نتایج مشاهده شده با نتایجی که فرضیه ­ها انتظار داشتند (کامپن هود و کیوی، ۱۳۸۷). بر این اساس در پژوهش حاضر تفسیر و تجزیه وتحلیل داده ­های جمع­آوری شده از جامعه مورد مطالعه، در قالب آمار تحلیلی و به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. به طوری که ابتدا داده ­های مربوط به هر یک از متغیرها که از پاسخ پرسشنامه­ استفاده شده منتج شده است، در قالب شاخص­ های عددی آماری توصیف گردیده و شناخت کافی از پراکندگی و ویژگی­های جمعیت‌شناختی و توصیف پاسخ دهندگان در بخش­های مختلف پژوهش حاصل شده است. در ادامه فرضیه ­های پژوهش مورد آزمون قرار گرفته­اند. گذر از مراحل بالا مستلزم استفاده از روش­های تحلیل آماری مناسب و اطمینان از دقت و صحت این استنباط­ ها است، که در طی پژوهش با حساسیت بالایی، رعایت و بازنگری شده ­اند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۲) آمار توصیفی
۴-۲-۱) جنسیت پاسخگویان
با توجه به شکل و نمودار ارائه شده مشاهده می شود که از ۲۴۳نمونه انتخاب شده ۱۰۹ نفر (۹/۴۴ درصد) مرد و ۱۳۴ نفر(۱/۵۵ درصد) زن بوده اند.. نتایج مربوطه در جدول(۴-۱) و نمودار (۴-۱) ارائه شده است.
جدول ۴-۱) توزیع فراوانی و درصد جنسیت پاسخگویان

درصد تجمعی
درصد
فراوانی

۴۴٫۹
۴۴٫۹
۱۰۹
مرد
جنسیت

۵۵٫۱
۵۵٫۱
۱۳۴
زن

۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
۲۴۳
جمع

به منظور مشاهده اطلاعات موجود در جدول فوق بصورت بصری نمودار میله‌ای توزیع فراوانی آزمودنی‌ها را بر حسب جنسیت آنها رسم می‌نمائیم
شکل زیر نمودار توزیع فراوانی پاسخ دهندگان را بر اساس جنسیت آنها نشان می‌دهد.
نمودار ۴-۱) نمودار توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان
۴-۲-۲) سن پاسخگویان
با توجه به شکل و نمودار ارائه شده مشاهده می شود که از ۲۴۳نمونه انتخاب شده ۶ نفر (۵/۲درصد) زیر ۲۰ سال؛ ۷۲ نفر (۶/۲۹ درصد) بین ۲۰تا۳۰ سال؛ ۸۰ نفر (۹/۳۲ درصد) بین ۳۰ تا ۴۰ سال؛ ۵۸ نفر (۹/۲۳ درصد) بین ۴۰ تا ۵۰ سال و ۲۷ نفر (۱/۱۱ درصد) بالای۵۰ سال بوده‌اند. نتایج مربوطه در جدول (۴-۲) و نمودار (۴-۲) ارائه شده است.
جدول ۴-۲) توزیع فراوانی و درصد سن پاسخگویان

درصد تجمعی
درصد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...