تعیین استاندارد، سنجش خروجی‌ها، پیوند انگیزه‌ها به تحقق اهداف

چه وقت

استانداردهای عملکرد می‌تواند از قبل تعیین شود. خروجی‌ها را می‌توان سنجش کرد. اطلاعات بازخورد را می‌توان برای تأثیرگذاری و یا تصحیح موارد انحراف از استاندارد به کار گرفت، فرایند یا خروجی یک متغیر کلیدی، عملکرد است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

چه کسی

مدیران ارشد، اهداف را تعیین نموده و یا در زمینهآنمذاکره می‌نمایند. گزارش‌ها را دریافت می‌کنند وآنرا مورد بررسی قرار می‌دهند. استثناهای قابل ملاحظه‌ای را پیگیری می‌نمایند. کارکنان، نظام‌ها را حفظ نموده، اطلاعات را جمع‌ آوری می‌کنند و گزارش‌ها را ارائه می‌نمایند.

ب- نظام‌های ارزیابی تعاملی: برای مدیران همه کسب و کارها، عدم قطعیت‌های راهبردی، فرصت‌ها و تهدیدهایی هستند که وقوع آنها می‌تواند فرضیات پایه‌ای راهبرد کنونی کسب و کار را بی‌اعتبار سازد. عدم قطعیت، عموماً نتیجه اختلاف میان میزان اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک وظیفه و میزان اطلاعات در اختیار است. عدم قطعیت راهبردی به تغییرات در پویایی رقابتی و قابلیت‌های داخلی مربوط است که درک آنها برای کسب و کارهای موفق برای انطباق با تغییرات ضروری است. براساس این تعریف، عدم قطعیت‌های راهبردی نامشخص بوده و در طول زمان به طور غیرمنتظره اتفاق می‌افتند.
فن‌آوری‌های جدید، تغییر یافت جمعیتی، قیمت‌گذاری غافل‌گیرانه رقبا، خرابی کالا، تغییرات در قوانین و سیاست‌های دولت، خروج غیرمنتظره یک رقیب از بازار و… وقوع هر یک از این رخدادها – مطلوب یا نامطلوب – ممکن است اصلاحی‌ها را در راهبرد و ارزش پیشنهادی فعلی الزامی نماید. برای سود بردن از فرصت‌های پیش آمد، یا مقابله با تهدیدهای غیرمنتظره، باید به طور مستمر به طرح پرسش‌هایی درباره چگونگی هم‌سویی راهبرد پرداخت.
مدیران ارشد باید در امور فوق به سازمان توان و نیرو ببخشند. مدیر مؤثر می‌دانند که افراد می‌توانند بسیار خلاق بوده و تقریباً از تمامی فرصت‌ها و تهدیدها به نفع سازمان استفاده کنند. اگر بتوانند توجه سازمان را به این عدم قطعیت‌ها جلب کنند.
عدم قطعیت‌های راهبردی با متغیرهای کلیدی عملکرد تفاوت دارد و به جای پاسخ بر پرسش متمرکز است در جدول ذیل تمایز میان این دو نشان داده شده است.
۱۵جدول۱۳-۲تمایز میان متغیرهای کلیدی عملکرد و عدم قطعیت‌های راهبردی

متغیرهای کلیدی عملکرد

عدم قطعیت‌های راهبردی

پرسش‌های مرتبط

برای دستیابی به راهبرد منتخب چه چیزی را باید خوب انجام دهیم؟

چه تغییراتی در فرض‌ها، راه دستیابی به چشم‌انداز را تغییر می‌دهد؟

تمرکز

اجرای راهبرد مورد نظر

آزمایش‌وشناسایی‌راهبرد‌جدید

تحت تأثیر

دستیابی به اهداف

تمرکز و دغدغه مدیریت ارشد

جستجو برای

کارآیی و اثربخشی

تغییر مخرب

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...