C28: تنوع جنسیت
C29: کسری از فروش کل سرمایه گذاری شده برای پروژه های اجتماعی/سال

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

C210: اثربخشی مدیریت نظم و انظباط
C211: اثربخشی مدیریت جبران خدمات
C212: اثر بخشی استخدام و انتخاب پرسنل
C213: فضای باز سازمانی برای مشارکت ذینفعان در تصمیم گیری
C214: بهره وری سازمانی
C215: اثربخشی سیستم مدیریت عملکرد
C11: مصرف آب
C12: مصرف انرژی
C13: حداقل اتلاف
C14: کسری از تأمین کنندگان تأیید شده
C15: تعداد استانداردهای ایزو توسعه یافته
C16: کسری از تسهیلات که از واحدهای مجز به HFC استفاده می کنند
C17: کسری از تسهیلات که از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند
C18: استفاده از مواد بازیافت شده
C19: اثربخشی سیستم لجستیک معکوس
C110: اثربخشی شرکت ارائه دهنده خدمات لجستیک
C111: اثربخشی آموزش تأمین کننده، در مباحث محیطی
C112: اثربخشی نظارت بر تأمین کننده
C31: نوآوری خلق شده از طریق مشارکت
C32: تعداد فروشگاه ها
C33: اندازه کل فروشگاه ها
C34: فروش کل
C35: تعداد افراد شاغل
C36: مالیات کل پرداختی
C37: تعداد ذینفعان
C38: ایجاد فرصت های شغلی جدید
C39: ترویج و حمایت از سرمایه گذاری های جدید
C310: رقابت پذیری زنجیره تأمین رو به جلو و معکوس
شکل ۴-۲- معیارهای مورد استفاده در تجزیه و تحلیل (ارول و همکاران،۲۰۱۱)
در پایان یک سیستم مدیریت هشدار برای تحلیل شاخص ها ارائه شد. سطوح هشدار تصمیم گیرنده را قادر می سازد در دوره های خاصی از سال برای حل مجدد مشکلات پیشرو احتیاط کند(ارول و همکاران،۲۰۱۱).

    • بویوکوزکان و سیفسی (۲۰۱۱) در مقاله ای با عنوان ((یک چارچوب تصمیم گیری چندمعیاره فازی جدید برای انتخاب تأمین کننده پایدار با اطلاعات ناقص)) که با هدف ارائه چارچوبی اثربخش برای سنجش پایداری تأمین کننده جهت بهبود عملکرد زنجیره تأمین انجام شد، به شناسایی یک مدل موثر بر مبنای اصول پایداری برای عملیات انتخاب تأمین کننده در زنجیره های تأمین پرداختند و رویکردی جدید را بر اساس فرایند تحلیل شبکه، تحت مدل تصمیم گیری چندنفره و شرایط ترجیحی ناقص توسعه دادند.آن ها مهم ترین عوامل برای ارزیابی تأمین کنندگان پایدار که در ادبیّات مورد ارزیابی قرار گرفت را شامل سازمان، عملکرد مالی، کیفیت خدمات، تکنولوژی، مسئولیت اجتماعی و شایستگی های زیست محیطی بیان نمودند. به گفته آنان، نظر به اینکه بهبود پایداری بستگی به جنبه های زیست محیطی(سیاره)، اجتماعی(مردم) و اقتصادی(سود) دارد، تصمیم گیرندگان ممکن است نتواند قادر به ارزیابی تأمین کنندگان از همه ی جنبه ها باشند. در حالیکه یک تصمیم گیرنده ممکن است تخصص اقتصادی و دیگری ممکن است تجربه مباحث مرتبط با زیست محیطی داشته باشد. علاوه بر این، بدست آوردن ترجیحات دقیق از تصمیم گیرندگان دشوار است. بنابراین یک مدلی که بتواند یک راه حل حتی بدون اطلاعات کافی ارائه دهد باید توسعه داده شود. از این رو، یک رویکرد تصمیم گیری گروهی یکپارچه جدید بر پایه روش ANP با ترجیحات زبانی ناقص در محیط فازی ارائه گردید.ANP می تواند بر مشکل وابستگی و بازخورد میان معیارها یا گزینه ها غلبه کند. معیار ارزیابی در این تحقیق شامل سازماندهی، عملکرد مالی،کیفیت خدمت، تکنولوژی، شایستگی زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی می باشند. در نهایت مقاله، پایداری تعدادی از تأمین کنندگان در یک مسئله واقعی را برای نشان دادن اعتبار مدل ارزیابی پیشنهادی، تحلیل می کند.(بویوکوزکان و سیفسی،۲۰۱۱)
    • بویوکوزکان و برکول[۱۷۵] (۲۰۱۱) در مقاله ای تحت عنوان ((طراحی زنجیره تأمین پایدار با بهره گرفتن از ادغام فرایند تحلیل شبکه و رویکرد برنامه ریزی هدف در گسترش کارکرد کیفیت)) با هدف دستیابی به یک طراحی اثربخش از ساختار SSCM، یک چارچوب تصمیم گیری ارائه دادند که فرایند تحلیل شبکه (ANP) و QFD و برنامه ریزی هدف صفر- یک (ZOGD) را به منظور تعیین نیازمندی های طراحی که در دستیابی به زنجیره تأمین موثرترند، یکپارچه می کند. در این مطالعه، بعد از تعیین نیازمندی های پایداری به نام نیازمندی های مشتری (CRs) و نیازمندی های طراحی (DRs)، از ANP برای تعیین سطح اهمیت در ماتریس خانه کیفیت (HOQ) با درنظر گرفتن روابط متقابل CRs و DRs استفاده گردید. نیازمندی های مشتری مورد استفاده در این مقاله از طریق مطالعات مختلف در حوزه پایداری تعیین گردید. هزینه کل،سود اقتصادی، استفاده از سهام و مدیریت موجودی به عنوان نیازمندی های اقتصادی، استفاده از سوخت، انتشار گازهای گلخانه ای، زباله های ایجاد شده به عنوان نیازمندی های زیست محیطی و سلامت و امنیت، قوانین و مقررات، به عنوان نیازمندی های اجتماعی معرفی گردیدند. نیازمندی های طراحی بر پایه نظرات کارشناسان و زنجیره تأمین پایدار مطابق جدول ذیل می باشد. در نهایت، روش پیشنهادی از طریق یک مطالعه موردی به کار گرفته شد(بویوکوزکان و برکول،۲۰۱۱).

جدول ۳-۲- DRs مورد استفاده در مطالعه (بویوکوزکان و برکول،۲۰۱۱)

DR1 : آموزش به افراد مربوطه مانند استفاده از تکنولوژی و فرایند
DR2 : همکاری با تأمین کنندگان
DR3 : بهینه سازی گردش کار
DR4 : اولویت مواد خام ثانویه مورد استفاده
DR5 : ایمنی مواد خطرناک مورد استفاده
DR6 : استفاده از سیستم های حسابداری مؤثر و ابزار مدیریت
DR7 : اثر بخشی موجودی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...