۲٫۵٫۳٫ متغیر پیرو
ویژگی­های پیکرسنجی، فیزیولوژیکی و زیست حرکتی بازیکنان فوتسال زن نخبه و غیرنخبه.
۶٫۳٫ روش­های جمع آوری اطلاعات
ترکیب بدنی: توسط دستگاه body composition analyzer omron ساخت کشور ژاپن اندازه گیری شد.
طول انگشت دست: برای اندازه گیری طول انگشتان دوم و چهارم از اسکنر مسطح دیجیتال و نرم افزار Kinovea نسخه­ ۰٫۸٫۱۵ با دقت cm 01/0 استفاده شد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

قد: با بهره گرفتن از دستگاه قد سنج آلمانی سنجیده شد.
اندازه گیری توده بدن: توده بدن با بهره گرفتن از ترازوی آلمانی با دقت kg 01/0 سنجیده شد.
سرعت دویدن: اندازه گیری سرعت دویدن این افراد با آزمون ۲۰ متر سرعت و توسط کرونومتردستی دیجیتال با دقت ۰۱/۰ ثانیه انجام شد.
توان انفجاری: توان انفجاری افراد با آزمون پرش عمودی سارجنت سنجش شد.
vo2max: اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی افراد از طریق تست یویو (دستگاه صوتی ویژه­ی آزمون یویو(Yo-Yo) ریکاوری سطح ۱ انجام شد.
استقامت عضلانی: به وسیله تست دراز و نشست انجام شد.
انعطاف پذیری: توسط دستگاه استاندارد خمش به جلو اندازه گیری شد.
چابکی: میزان چابکی آزمودنی­ها به وسیله تست چابکی ایلینویز سنجش شد.
قدرت عضلانی پا: ۱RM جلو ران و پشت ران توسط دستگاه پرس پا انجام شد.
۷٫۳٫ زمان و مکان انجام پژوهش
طبق هماهنگی­های لازم با مسئولین مربوطه در فدراسیون فوتبال و مربیان تیم ملی فوتسال بانوان، تمامی تست­ها شامل پیکر سنجی، فیزیولوژیکی و زیست حرکتی و اسکن دست بازیکنان نخبه در محل آکادمی ملی فوتبال انجام شد.
همچنین این تست­ها از بازیکنان غیر نخبه در محل دانشگاه تربیت مدرس گرفته شد.
۸٫۳٫ روش آماری
ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی به تشریح و توصیف داده ­ها پرداخته و سپس با بهره گرفتن از روش­های آمار استنباطی به بررسی یافته­های پژوهش می­پردازیم. برای تعیین نحوه­ توزیع داده ­ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده شد و با توجه به اینکه نتایج این آزمون نرمال بودن توزیع داده ­ها را نشان داد؛ بنابراین از آزمون­های پارامتریک استفاده شد. برای مقایسه­ متغیر­های پژوهش در دو گروه فوتسالیست­های نخبه و غیرنخبه از آزمون t مستقل استفاده شد. همچنین از ضریب همبستگی پیرسون و جزیی برای بررسی ارتباط بین ۲D: 4D با عوامل آمادگی جسمانی استفاده شد. برای بررسی آزمون فرضیه ­ها و تصمیم ­گیری در مورد پذیرش و یا رد فرضیه ­ها، سطح معنی‌داری (۰۵/۰ ≤ P) در نظر گرفته شد. کلیه روش­های آماری با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS نسخه­ ۲۱ انجام گرفت.
فصل چهارم
(یافته­های پژوهش)
۱٫۴٫ مقدمه
در فصل حاضر ضمن ارائه یافته­های به­دست آمده، به آزمون فرضیه ­های پژوهش پرداخته می­ شود. ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی به تشریح و توصیف داده ­ها پرداخته و سپس با بهره گرفتن از روش­های آمار استنباطی به بررسی یافته­های پژوهش می­پردازیم. برای تعیین نحوه­ توزیع داده ­ها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده شد و با توجه به اینکه نتایج این آزمون نرمال بودن توزیع داده ­ها را نشان داد؛ بنابراین از آزمون­های پارامتریک استفاده شد. برای مقایسه­ متغیر­های پژوهش در دو گروه فوتسالیست­های نخبه و غیرنخبه از آزمون t مستقل استفاده شد. همچنین از ضریب همبستگی پیرسون و جزیی برای بررسی ارتباط بین ۲D: 4D با عوامل آمادگی جسمانی استفاده شد. برای بررسی آزمون فرضیه ­ها و تصمیم ­گیری در مورد پذیرش و یا رد فرضیه ­ها، سطح معنی‌داری (۰۵/۰ ≤ P) در نظر گرفته شد. کلیه روش­های آماری با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS نسخه­ ۲۱ انجام گرفت.
۲٫۴٫ یافته­های توصیفی
در جدول ۱٫۴ توصیف ویژگی­های فردی بازیکنان فوتسال زن در دو گروه نخبه و غیرنخبه ارائه شده است.
جدول ۱٫۴٫ ویژگی­های فردی آزمودنی‌­ها در دو گروه نخبه و غیرنخبه

متغیر
گروه
میانگین
انحراف استاندارد
کمینه
بیشینه
سن
(سال)

نخبه

۶۵/۲۳

۸۷/۳

۰۰/۱۷

۰۰/۲۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...