بخش سوم- سطح بکارگیری تجارت الکترونیک در شرکت که از پست الکترونیک تا وب سایت با قابلیت سفارش گیری و ارائه خدمات اینترنتی را شامل می شود.
بخش چهارم- بررسی موانع توسعه تجارت الکترونیک در شرکت
در این بخش از پاسخگویان خواسته شده است تا با طیف ۵ ارزشی لیکرت میزان تاثیر موانع شناخته شده را ارزشیابی کنند.
۴-۵-۷- توزیع و تکمیل پرسشنامه
در این مرحله با هماهنگی دفتر خوشه نساجی، محقق به صورت حضوری پرسشنامه را بین نمونه آماری توزیع نموده و با مصاحبه حضوری با افراد، آنها را تکمیل نموده است.
پراکندگی واحدهای تولیدی، عدم همکاری برخی واحدها در تکمیل پرسشنامه، پایین بودن سطح تحصیلات و اطلاعات برخی پاسخگویان و … از مشکلات جمع آوری داده ها محسوب می شد که با مراجعات زیاد و طی مدت زمان بیش از یکماه، تکمیل ۱۸۴ پرسشنامه میسر شد.
۴-۵-۷-۱- روایی
روایی اصطلاحی است که به هدفی که برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است اشاره می کند. روایی محتوا به این مطلب اشاره می کند که نمونه سئوالهای مورد استفاده در یک آزمون تا چه حد معرف کل جامع سئوالهای ممکن است که می توان از موضوع مورد نظر تهیه کرد (دانایی فرد، الوانی و آذر، ۱۳۸۹).

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

بدین منظور در تحقیق حاضر با بهره گرفتن از نظر ۴ نفر از خبرگان تجارت الکترونیک تمامیت موارد ذکر شده به تایید رسیده است.
۴-۵-۷-۲- پایایی
پایایی یک سنجه ثبات و هماهنگی منطقی پاسخ ها را در ابزار اندازه گیری نشان می دهد و به درستی و خوب بودن یک سنجه کمک می کند. پایایی سازگاری منطقی بین سئوالها نوعی آزمون از سازگاری منطقی پاسخ های پاسخ دهندگان به همه سئوالها در یک پرسشنامه است.معمول ترین آزمون پایایی هماهنگی منطقی بین سئوالها ضریب آلفای کرونباخ است (دانایی فرد، الوانی و آذر، ۱۳۸۹).
مقدار پایایی پرسشنامه در جدول به شرح زیر آمده است: