۴۲/۰

۴۰/۸

۰۰/۰

۸۷/۰

۱۴/۱

میزان سلامت

۲۳/۰

۱۵/۰

۱۲/۳

۰۰۲/۰

۸۸/۰

۱۳/۱

سن

۱۲/۰

۱۰/۰

۱۹/۲

۰۲۹/۰

۹۷/۰

۰۲/۱

نمودارفوق نرمال بودن توزیع را نشان می دهد بدین صورت که اگر نقاط روی نمودار از الگوی خاصی پیروی نکند و نقاط به شکل تصادفی پراکنده باشد، می توان در مورد وجود فرض هموداستیتی در داده ها و روابط مورد بررسی تا حد زیادی اطمینان حاصل کرد.
فصـل پنجم
۱-۵- جمع بندی نتایج تحقیق
این فصل دربرگیرنده دو بخش اساسی است، در بخش اول نتایج توصیفی، نتایج استنباطی منتج از آزمون فرضیه ­ها مطرح خواهد شد. در بخش دوم نیز با توجه به نتایج و یافته­های حاصل از تحقیق، پیشنهادات و راهکارهای لازم را در جهت افزایش میزان توانمندی زنان سرپرست خانوار و انجام تحقیقات آتی در این باره بیان شده است و آگاهی های لازم در این زمینه ارائه خواهد شد. همچنین محدودیت­های موجود در انجام این تحقیق نیز ذکر شده است.
۱-۱-۵- جمع بندی نتایج توصیفی
در این قسمت ابتدا نتایج به دست آمده برای متغیرهای مورد نظرمان را مورد بررسی قرار می دهیم. در مورد متغیر سن، میانگین سنی پاسخگویان حدودا ۴۰ می باشد. حداقل سن پاسخگویان ۲۰ و حداکثر آن ۷۳ می باشد. در مورد متغیر سطح تحصیلات ۲(۹/۶درصد) بیسواد، (۵/۲۸درصد) ابتدایی، (۶/۳۷درصد) یعنی بیشتر پاسخگویان سیکل بوده،(۸/۲۴درصد) دیپلم، (۹/۱درصد) فوق دیپلم و (۳/۰درصد) لیسانس بوده اند. در مورد متغیر درآمد (۸/۳۴درصد) کمتر از ۲۰۰ تومان ماهیانه درآمد دارند،(۷/۳۵درصد) بین ۴۰۰تا ۲۰۱، (۲/۲۳درصد)، ۵۰۰ تا ۴۰۱ هزار تومان درآمد داشته اند، ۳/۵درصد ماهیانه ۶۰۰تا ۵۰۱ هزار تومان و ۹/۰درصد ماهیانه ۷۰۰تا ۶۰۱ هزار تومان ماهیانه درآمد داشته اند.در مورد متغیر شغل (۵/۶۶درصد) بیکار و (۵/۳۳درصد) از پاسخگویان شاغل بوده اند در مورد متغیر وضعیت تاهل (۴/۳درصد) دختر ازدواج نکرده، (۸/۲۹درصد) زن مطلقه، (۶/۶۳درصد) همسرمرده، ۶ نفر(۹/۱درصد) همسر مرد زندانی و ۴ نفر(۳/۱) همسر مرد معتاد بوده اند. در مورد متغیر نوع مسکنی که زنان سرپرست خانوار در آن سکونت داشته اند (۲/۴۹درصد) دارای مسکن شخصی، (۸/۳۹درصد) در مسکن استیجاری سکونت داشته اند و (۱۱درصد) در منزل ورثه ای ساکن بوده اند. در مورد متغیرجامعه پذیری جنسیتی که با ۱۱ گویه مورد سنجش قرار گرفته، میانگین این متغیر ۱/۳۵ می­باشد و ماکزییمم آن ۸۷ و مینیمم آن ۱۲ می­باشد پیوستار مربوطه نشان می­دهد که وضعیت شیوه جامعه پذیری جنسیتی (۱/۳۵) در میان آزمودنی ها در سطح پایین می باشد.در مورد متغیر میزان مشارکت فعال زنان که با ۵ گویه مورد سنجش قرار گرفته است میانگین آن ۷/۱۵ می باشد و ماکزییمم آن ۳۰ و مینیمم آن ۵ می باشد. همچنین وضعیت میزان مشارکت فعال زنان سرپرست خانوار (۷/۱۵) در میان آزمودنی ها در سطح پایین می باشد. در مرود متغیر سطح سلامت زنان که ۱۱ گویه مورد سنجش قرار گرفته است میانگین این متغیر میانگین برای این متغیر ۵/۴۳ می باشد و ماکزییمم آن۸۲ و مینیمم آن ۲۰ می باشد. وضعیت سلامت زنان سرپرست خانوار (۵/۴۳) در میان آزمودنی ها در سطح پایین می باشد در مورد متغیر میزان برخورداری از حمایت های اجتماعی که با ۱۲ گویه مورد سنجش قرار می گیرد میانگین این متغیر ۰۹/۴ می باشد و ماکزییمم آن ۸۹/۵ و مینیمم آن ۱۱/۱ می باشد. همچنین میزان برخورداری از حمایت اجتماعی (۰۹/۴) در میان آزمودنی­ها در سطح بالا می باشد. در مورد متغیر وابسته میزان توانمندی زنان سرپرست خانوار که با ۱۷ گویه مورد سنجش قرار می گیرد میانگین این متغیر ۶۵، ماکزیمم ۹۴ و مینیمم آن ۲۰ می باشد همچنین میزان این متغیر در سطح بالا می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲-۱-۵- جمع بندی نتایج استنباطی
در این تحقیق با توجه به چارچوب تئوریک، اهداف و سوالات مطرح شده ۵ فرضیه مطرح شد و در مجموع پس از گردآوری داده ­ها از مجموع ۵ فرضیه مطرح شده، ۲ فرضیه اصلی و از متغیزهای زمینه ای متغیر درآمد و شغل مورد تایید قرار گرفت البته شایان ذکر است که در هر فرضیه به دلیل دو بعدی بودن متغیر وابسته یعنی متغیر میزان توانمندی زنان سرست خانوار متغیرهای مستقل علاوه بر بررسی بر روی متغیر وابسته( میزان توانمندی زنان سرپرست خانوار) دو بار نیز با دو بعد متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفته اند ناگفته نماند که برخی از متغیرهای مستقل نیز تک بعدی نبوده بلکه دارای چند بعد بوده و این ابعاد به طور جداگانه با ابعاد متغیر وابسته و خود متغیر وابسته مورد بررسی قرار گرفتند.
۱-۲-۱-۵- نتایج استنباطی متغیرهای زمینه ای
-بین متغیر سن و متغیر میزان توانمندی زنان رابطه معنی دار مشاهده نشد. همچنین بین سن و ابعاد متغیر میزان توانمندی رابطه مشاهده نشد البته به سطح معنی داری بسیار نزدیک بوده است تا جاییکه متغیر سن در تحلیلهای رگرسیونی از متغیرهای باقی مانده در مدل رگرسیونی و موثر بر میزان توانمندی است.
-بین متغیر میزان تحصیلات زنان و متغیر میزان توانمندی زنان رابطه معنی دار مشاهده نشد. به طوری که میانگین میزان توانمندی در بین زنان سرپرست خانواری که تحصیلات آنها در سطح دیپلم هستند بیشتر از سایر زنان تحصیلکرده است واین تفاوت به لحاظ آماری معنی دار نبوده است . همچنین بین متغیر میزان تحصیلات زنان و ابعاد متغیر میزان توانمندی (توانمندی اقتصادی و توانمندی روانی) رابطه معنی دار وجود ندارد.
– بین متغیر میزان درآمد و متغیر میزان توانمندی زنان رابطه معنی دار وجود دارد به طوری که میانگین میزان توانمندی در بین زنانی که درآمدشان ۷۰۰تا ۶۰۱ است بیشتر از سایر گروه های درآمدی است و این به لحاظ آماری معنی دار می باشد. بین متغیر درآمد و ابعاد متغیر میزان توانمندی زنان رابطه معنی دار وجود دارد به طوری که میانگین میزان توانمندی اقتصادی در بین زنانی که درآمدشان ۶۰۰ تا ۵۰۱ است بیشتر از سایر گروه های درآمدی است و این به لحاظ آماری معنی دار است . میانگین میزان توانمندی روانی در بین زنانی که درآمدشان بین ۷۰۰ تا ۶۰۱ است بیشتر از سایر گروه های درآمدی است و این به لحاظ آماری معنی دار است .
– بین متغیر شغل و میزان توانمندی رابطه معنی دار وجود دارد به طوری که میانگین میزان توانمندی در بین زنان شاغل بیشتر از بیکارها بوده است و این به لحاظ آماری معنی دار است.
– بین متغیر شغل و ابعاد متغیر میزان توانمندی زنان رابطه معنی دار وجود دارد به طوری که میانگین میزان توانمندی اقتصادی در بین زنان شاغل بیشتر از زنان بیکار بوده است و این به لحاظ آماری معنی دار بوده است.
– میانگین میزان توانمندی روانی در بین زنان شاغل بیشتر از زنان بیکار بوده است و این به لحاظ آماری معنی دار بوده است.
– بین وضعیت تاهل و متغیر میزان توانمندی رابطه معنی دار وجود ندارد به طوری که میانگین میزان توانمندی در بین زنانی که همسرانشان معتاد می باشد بیشتر از سایر زنان است و این به لحاظ آماری معنی دار نیست. همچنین بین وضعیت تاهل و ابعاد متغیر میزان توانمندی رابطه وجود ندارد.
– بین متغیر نوع مسکن و متغیر میزان توانمندی رابطه معنی دار مشاهده نشد به طوریکه میانگین متغیر میزان توانمندی در بین زنانی که در منزل شخصی سکونت دارند بیشتر از سایر زنان است و این به لحاظ آماری معنی دار نیست. همچنین بین متغیر نوع مسکن و ابعاد متغیر میزان توانمندی رابطه معنی دار وجود ندارد.
۲-۲-۱-۵- نتایج استنباطی متغیرهای مستقل
-بین متغیر جامعه پذیری جنسیتی و متغیر میزان توانمندی رابطه معنی دار مشاهده نشد. همچنین بین متغیر جامعه پذیری جنسیتی و ابعاد متغیر میزان توانمندی زنان رابطه مشاهده نشد.
– بین متغیر میزان مشارکت زنان و متغیر میزان توانمندی رابطه معنی دار مشاهده نشد. بین متغیر میزان مشارکت فعال زنان و ابعاد متغیر میزان توانمندی رابطه معنی دار وجود دارد. به طوریکه سطح معنی داری ۰۰۰ و ضریب همبستگی بین میزان مشارکت فعال زنان و میزان توانمندی اقتصادی ۲۳/۰ است و شدت رابطه ضعیف و نوع آن مستقیم است.
همچنین بین متغیر میزان توانمندی روانی و متغیر میزان مشارکت فعال رابطه معنی دار وجود دارد به طوریکه سطح معنی داری بین این دو متغیر ۰۰۶/۰ و ضریب همبستگی بین این دو متغیر ۱۵/۰- است، نوع رابطه معکوس و شدت آن ضعیف می باشد.
– بین متغیر سطح سلامت زنان و متغیر میزان توانمندی رابطه معنی دار مشاهده شد . به این صورت که سطح معنی داری بین دو متغیر ۰۰۰ و ضریب همبستگی بین این دو متغیر ۳۰/۰ ، شدت رابطه متوسط و نوع آن مستقیم است.
– بین ابعاد متغیر میزان توانمندی زنان و سطح سلامت آنان رابطه معنی دار مشاهده شد به این صورت که سطح معنی داری بین این دو متغیر سطح سلامت زنان و میزان توانمندی اقتصادی زنان ۰۰۰ و ضریب همبستگی بین این دو متغیر ۳۵/۰ متوسط و جهت رابطه مستقیم است.
– بین متغیر میزان توانمندی روانی زنان و سطح سلامت آنان رابطه معنی دار مشاهده شد به این صورت که سطح معنی داری ۰۰۰ و ضریب همبستگی بین این دو متغیر ۲۳/۰ ضعیف و و نوع رابطه مستقیم است.
– بین ابعاد متغیر سطح سلامت و متغیر میزان توانمندی زنان رابطه معنی دار مشاهده شد به طوری که سطح معنی داری بین متغیر سطح سلامت جسمانی و متغیر میزان توانمندی ۰۰۲/۰ و ضریب هبستگی بین این دو متغیر ۱۷/۰ وشدت رابطه ضعیف و نوع آن مستقیم است .
– بین متغیر سطح سلامت روانی و متغیر میزان توانمندی رابطه معنی دار وجود دارد به این صورت که سطح معنی داری بین این دو متغیر ۰۰۰ و ضریب همبستگی میان این دو متغیر ۳۵/۰ و شدت رابطه متوسط و نوع مستقیم است.
– بین دو متغیر سطح سلامت معنوی و متغیر میزان توانمندی رابطه معنی داری وجود دارد به طوری که سطح معنی داری بین این دو متغیر ۰۰۰ و ضریب همبستگی ۲۸/۰ و شدت رابطه ضعیف و نوع آن مستقیم است.
– رابطه بین ابعاد متغیر سطح سلامت و ابعاد متغیر میزان توانمندی زنان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...