رضایت مشتری

آماره آزمون کولموگروف-اسمیرنف

۰۶۳/۱

سطح معنی داری

۲۰۸/۰

جدول۳-۴) آزمون کولموگروف- اسمیرنف
۳-۸) روش تجزیه وتحلیل داده ها:
اطلاعات مهم ترین عامل تصمیم گیری در مدیریت محسوب می شود.اطلاعاتی که با بهره گرفتن از ابزار گردآوری داده ها به دست می آیداحتمالاواقعیت ویاانعکاسی ازواقعیت است.به کارگیری روش ها وتکنیک های آماری به منظور تفسیر و تحلیل یافته های تحقیق از ضروریات مراحل علمی است.روش مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق استفاده از شیوه های کمی می باشد که در قالب آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. آمار توصیفی برای تعیین وضعیت پدیده یا مساله یا موضوع مورد مطالعه استفاده می شود یا در واقع ویژگی های مورد مطالعه به زبان آمار، تصویر سازی یا توصیف می گردد.

گام بعدی جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده از آمار استنباطی است. در آمار استنباطی، محقق به دنبال تعمیم یافته های حاصل از نمونه به کل جامعه است.برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق در قسمت اول با بهره گرفتن از آمار توصیفی و در قسمت دوم آمار استنباطی از طریق آزمون های همبستگی و رگرسیون با بهره گرفتن از نرم افزار ۱۸spss تجزیه وتحلیل انجام خواهد شد.
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده هاواطلاعات
۴-۱)مقدمه
درفصل سوم درموردروش تحقیق وکاربردی بودن این پژوهش ونیزبه جامعه ونمونه آماری موردبررسی دراین پژوهش اشاره شد.همچنین بااستفاده ازنرم افزار spss جهت تعیین آلفای کرونباخ تعدادسی ودوپرسشنامه توزیع شدونتایج حاکی ازآن بود که ضریب آلفای کرنباخ برای متغیرهای مستقل ووابسته درصدهای قابل قبولی رانشان می دهدودرنهایت ازآزمون کولموگروف – اسمیرنوف این نتیجه به دست آمد که متغیررضایت مشتری درنمونه دارای توزیع نرمال می باشدومی توان ازروش های پارامتریک برای انتخاب حجم نمونه استفاده نمود.
همان طورکه می دانیم تجزیه و تحلیل داده های آماری یکی از گامهای اساسی در تحقیقات می باشندونتایج تحقیقات به آن بستگی دارد .
این فصل جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده طراحی گردیده است، نخست پرسشنامه هایی که توسط پاسخ گویان تکمیل گردیده را جمع آوری وداده های خام مورد نیاز جهت آزمون فرضیه ها به کمک رایانه و نرم افزار ثبت می گردند وسپس این داده هاازطریق نرم افزار۱۸ spss تجزیه وتحلیل شده ودردومرحله به اطلاعات مورداستفاده دراین تحقیق،تبدیل می گردند.
در مرحله اول که تجزیه و تحلیل توصیفی می باشد، داده های جمع آوری شده به صورت جدول آمارتوصیفی و فراوانی ونموداردایره ای، میله ای و هیستوگرام ارائه می شود و در مرحله دوم که تجزیه و تحلیل استنباطی می باشد، با بهره گرفتن از آزمون رگرسیون فرضیات تحقیق موردآزمون قرار می گیرندودر نهایت می توان در مورد پذیرش یا عدم پذیرش هر کدام از فرضیه های آماری اظهار نظر نمود.
۴-۲) توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان:
در این بخش به توصیف متغیر های جمعیت شناختی تحقیق پرداخته می شود:
توصیف جنسیت پاسخ دهندگان

فراوانی

درصد

متغیر

زن

۱۴۰

۷/۲۹

مرد

۳۲۳

۴/۶۸

کل

۴۶۳

۱/۹۸

بدون پاسخ

۹

۹/۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...