روش تحقیق :
این تحقیق از نوع پی رویداد ودر قالب روش میدانی جمع اوری داده ها انجام شد .
جامعه آماری :
جامعه اماری این پزوهش کلیه دانشجویان پسر و دختر رشته روانشناسی دانشگاه آزاد می باشد .
نمونه پژوهش :
نمونه شامل ۶۰ (۳۰ فرد پسر و ۳۰ دختر ) نفر از دانشجویان روانشناسی که با روش نمونه گیری به صورت تصادفی انتخاب شدند .
ابزار پژوهش :
ابزار پژوهش در این تحقیق که برای سنجش میزان استرس بکار بردیم ، پرسشنامه کنار امدن لازاروس می باشد . این پرسشنامه برای شناسایی افکار و اعمالی طراحی شده که فرد از انها برای مقابله با حوادث استرس بر انگیز خاص استفاده کرده است . این پرسشنامه فرآیندهای کنار امدن را می سنجد ، نه گرایشها یا سبک کنار امدن را .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در پاسخ دهی به سوالات پرسشنامه افراد به هر ماده بر اساس یک مقیاس چهار گزینه ای لیکرت پاسخ می دهند که نشان دهنده فراوانی هر یک از راهبردهای مورد استفاده است : صفر نشانگر » بکار بردم » ۱- نشانگر « تا حدی بکار بردم » ۲- نشانگر « بیشتر مواقع بکار بردم » ۳-نشانگر «زیاد بکار بردم» می باشد . پرسشنامه روش های کنار آمدن لازاروس شامل ۶۶ سوال است که ۵۰ سوال آن در ۸ مقیاس روش های کنار آمدن رویارویانه ، دوری جویی ، خویشتن داری ، جستجوی حمایت اجتماعی ، مسئولیت پذیری ، گریز اجتناب ، حل مدبرانه مسئله ، ارزیابی مجدد مثبت) طبقه بندی شده و به ۱۶ سوال آن نمره ای تعلق نمی گیرد . بنابراین این مقیاس را به ۶۰ نفر از دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی واحد گرمسار ارائه می دهیم .
چگونگی جمع اوری اطلاعات :
پرسشنامه را به ۶۰ نفر از دانشجویان پسر و دختر به صورت مساوی به هر گروه ۳۰ نفر می دهیم و ضرورت این تحقیق را برای آنها توضیح داده و از آنها تقاضا می نماییم که به پرسشهای مطرح شده با کمال دقت پاسخ دهند .
تجزیه و تحلیل داده ها :
در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی شامل فراوانی ، میانگین ، انحراف استاندارد و تفاوت میانگین ها به روش تجزیه و تحلیل از طریق مقایسه میانگین دو گروه از دانشجویان پسر و دختر روانشناسی . انحراف استاندارد و بعد از T بر اساس میانگین و انحراف استاندارد بدست آمده محاسبه شده است . روش آماری استفاده شده در این پژوهش T مستقل می باشد .
فصل چهارم
جدول شماره ۱ : فراوانی و درصد فراوانی دانشجویان

جنسیت

تعداد دانشجویان

درصد

پسر

۳۰ نفر

۵۰%

دختر

۳۰ نفر

۵۰%

جدول بالا به ما نشان می دهد که ۵۰ درصد آزمون شوندگان پسر و ۵۰ نفر هم دختر می باشند .
جدول شماره ۲ : تعداد شرکت کننده و نمرات تجربه استرس

شاخصهای آماری

فراوانی

میانگین

انحراف استاندارد

انحراف معیار

پسر

۳۰

۶۵۲

۴۳۴/۱۰۶

۷۹۹/۲۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...