چنانچه مقدار این آماره در بازه ۵/۱ تا ۵/۲ قرار گیرد، HO (عدم همبستگی بین خطاها) پذیرفته می‌شود و در غیر این صورت HO رد میشود(همبستگی بین خطاها وجود دارد).
۳-۱۱- خلاصهای از فصل
در این فصل ابتدا روش‌شناسی تحقیق شامل روش تحقیق ، فرضیه های تحقیق، قلمرو زمانی و مکانی تحقیق، نمونه‌گیری و حجم نمونه و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته است. سپس متغیرهای تحقیق و نحوه سنجش آنها توضیح داده‌شده میشود و در نهایت روش های آزمون فرضیه ها ارائه میشود.
فصل چهارم
( نتایج تحقیق )
مقدمه
توصیف متغیرها
نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها
۴-۱- مقدمه
در یک تحقیق علمی که بر پایه روابط بین متغیرهاست؛ محقق سعی دارد که تا حد امکان روابط موجود را بدرستی تبیین نماید. در اینگونه تحقیقات، وجود یا عدم وجود همبستگی و نوع و شدت آن، هدف اصلی تحقیق بشمار می‌رود. در این راستا، داده های جمع آوری شده، بگونه ای طبقه بندی می شوند که امکان اجرای آزمونهای آماری وجود داشته باشد. در این مرحله از پژوهش داده های خام، تحلیل شده و به اطلاعات قابل فهم تبدیل می شوند تا بتوان در خصوص روابط احتمالی بین آنها اظهار نظر نمود. در فصل سوم روش تحقیق و نحوه آزمون فرضیات مطرح شد. در فصل حاضر، ابتدا متغیرهای تحقیق بلحاظ آماری توصیف و بررسی می شوند. در ادامه، فرضیات تحقیق باتوجه به الگوی آزمون علمی مطرح شده در فصل قبل و از طریق نرم افزار spss و در سطح اطمینان ۹۵ درصد آزمون و نتایج حاصله ارائه می شود. آزمون فرضیات، مبتنی بر مدل های رگرسیونی چندگانه بوده و برای تمام مدل‌های برازش شده برقراری فرض‌های اساسی رگرسیون، بلحاظ اعتبار مدل جهت استخراج نتایج، بررسی شده است. هدف اساسی تحقیق حاضر بررسی تأثیر اعلام سود بر عدم تقارن اطلاعاتی شرکتها با تأکید بر برخی از ویژگی‌های گزارش‌گری مالی در بازار اوراق بهادار تهران می باشد. در راستای هدف مذکور، فرضیاتی مطرح شد که در فصل سوم روش تحقیق و نحوه آزمون این فرضیات ارائه گردید.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۲- توصیف متغیرهای تحقیق
نقطه شروع تجزیه و تحلیل، داده هایی که بر اساس مبانی کمی اندازه گیری می‌شوند؛ به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات، ابتدا لازم است آماره های توصیفی داده‌های تحت بررسی محاسبه شود. تحلیل توصیفی، تکنیکی است که به بررسی شاخص‌های مرکزی و پراکندگی داده های تحقیق می پردازد. تعداد مشاهدات تحقیق حاضر ۵۶۵ (۱۱۳*۵) سال-شرکت است. این مشاهدات ناشی از ترکیب داده های ۱۱۳ شرکت پذیرفته شده در بورس، به‌ عنوان نمونه آماری در طول ۵ سال(۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰)، بعنوان دوره آزمون می باشد. جدول ۴-۱ تحلیل توصیفی متغیرهای بکار رفته در مدل آزمون فرضیات را نشان می دهد.
جدول ۴-۱: تحلیل توصیفی متغیرهای بکار رفته در مدل آزمون فرضیات

متغیر
نماد
تعداد مشاهدات
حداقل
حداکثر
میانگین
انحراف معیار

دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام

Spread

۵۶۵
۱٫۵۸۵۱ –
۱٫۸۳۲۴
۱۸۰۸۱۷٫
۴۲۵۰۶۶۶٫

عمق بازار

depth

۵۶۵
۰۰۰۰٫
۴۳٫۷۳۶۰
۳۳۳۰۸۷٫
۲٫۶۴۹۴۵۳۵

اقلام تعهدی

ACC

۵۶۵
۶۴٫۲۵۴۵ –
۱۱۹٫۷۲۹۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...