۲

۳۴۷/۳

۲۱۳/۱۵

۱۲۳/۳۱

منبع: یافته‌های پژوهش
بر اساس یافته‌های حاصل از جدول (۴-۲۴) عامل اول با مقدار ویژه ۵۰۰/۳ به تنهایی تبیین کننده بیش از ۹۱۰/۱۵% واریانس کل می‌باشد. که برای عوامل چهارگانه بدست آمده مقدار بسیار بالای است. همچنین این جدول نشان می‌دهد که این هشت عامل ۵۲۶/۵۵درصد کل واریانس تغییرات را تبیین می‌نماییند. در مراحله بعدی به توضیحات بیشتر در مورد هریک از این عوامل و ضریب تبیین هریک به تفصیل خواهیم پرداخت، تا پی­ببریم که کدام عامل یا عوامل بیشترین و کمترین تاثییر را در مولفه تقویت مسائل فرهنگی و آموزشی در جامعه آماری مورد تحلیل ما داشته‌اند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

اما وضعیت قرارگیری متغیرها (۶ مولفه اصلی) در عوامل با فرض واقع شدن متغیرهای با بارعاملی بزرگتر از ۷/۰می باشد، در این مرحله به منظور بهبود روابط بین متغیرها و عامل‌های اولیه و اعمال تبدیلات خاص بر روی عامل ها، عمل دوران انجام می‌شود. بعد از چرخش عاملها به روش وریماکس و نامگذاری عاملها به شرح جدول (۴-۲۵) می‌باشد.
جدول ۴-۲۵: متغیرهای مربوط به هر یک از عامل‌ها و میزان ضرایب بدست آمده از ماتریس دوران یافته

عامل

متغیرهای مربوطه

بار عاملی

عامل ۱:

آموزش نیروی کار مستقیم در گردشگری

۸۶۳/۰

عامل۲:

توجه به مسائل زیست محیطی

۷۲۵/۰

منبع: یافته‌های پژوهش
همانگونه که مشاهده می‌شود، در ماتریس عاملی هر ستون معرف یک عامل است. مقادیر هر ستون نشان دهنده بارهای عاملی هر متغیر با یک عامل هستند. در خروجی نرم افزار عامل‌ها به ترتیب از چپ به راست با شماره‌های ۱، ۲، ۳ والی آخر قرار می‌گیرند. متغیرها نیز در ستون اول از بالا به پایین فهرست می‌شوند.
نمودار (۴-۱۴) تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل‌ها نشان می‌دهد. این نمودار برای تعیین تعداد بهینه مؤلفه‌ها به کار می‌رود. با توجه به این نمودار مشاهده می‌شود که از عامل دوم به بعد تغییرات مقدار ویژه کم می‌شود، پس می‌توان ۲ عامل را به عنوان عوامل مهم که بیشترین نقش را در تبیین واریانس داده‌ها دارند، استخراج کرد.

نمودار۴-۱۴: تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل‌ها
منبع: یافته‌های پژوهش
نمودار (۴-۱۴) گویای این مطلب است که دو عامل اول بیشترین تغییرات را از میان عوامل ۶ گانه مولفه تقویت مسائل فرهنگی و آموزشی تبیین نموده‌اند.
همچنین نمودار (۴-۱۵) نمودار سه بعدی دوران یافته را نشان می‌دهد. در این نمودار پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول و دوم در مولفه تقویت مسائل فرهنگی و آموزشی مشاهده می‌شود.

نمودار ۴-۱۵: پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول، دوم و سوم
۴- ۱۳٫ مدل مفهومی تحقیق :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...